مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

چگونه موفق باشم؟

چگونه موفق باشم؟

 

 ذهنیت مثبت و ادامه دار + هدف عالی + تلاش پیگیر = موفقیت نامحدود 

 

اولین قدم در راه موفقیت و تحول این است که مسئولیت تمام و کمال زندگی خود را به عهده بگیری.این یعنی اینکه تو مسئول صد در صد زندگی خودت هستی.یعنی اگر شادی اینو خودت ایجاد کرده ای و اگر احساس غم می کنی این رو هم خودت ایجاد کردی.اینو برای اینکه دقیق درک کنی و بفهمی تصمیم دارم که امروز در خصوص چیستی و چگونگی خودت با تو صحبت کنم.من در جلساتم که با دوستان مشورت می کنم مجال این حرفها را ندارم ولی می خواهم که تو اینها را بخونی و خوب روشون فکر کنی تا بتونی با قدرت غیر قابل تصوری خودت رو متحول کنی.انسان چیزی نیست جز فکری که دارد.همه انسانها با توجه به معلوماتی که دارند عمل می کنند.معلومات؟؟؟معلومات چیه؟از چه جنسیه؟از جنس کلمه است؟!کمی فکر کن...

معلومات هر انسانی چیزی جز یک سری تصاویر ذهنی نیست.

                       معلومات = تصاویر ذهنی

یعنی شما در هر لحظه هر عملی که انجام می دهید بر اساس یک سری تصاویر ذهنی است.برای روشن شدن مطلب فرض کنید تصمیم دارید که برید پای کامپیوتر و میلتان را چک کنید.قبل از اینکار به صورت ناآگاهانه تصویری از کامپیوتر و محل آن و نحوه رفتن و ... در ذهنت شکل می گیرد و بعد تو عمل می کنی و می روی پای کامپیوتر می نشینی.کمی فکر کن.چند تا مثال دیگه برای خودت بزن.فرض کن قبل از اینکه غذا بپزی چه تصویری تو ذهنت شکل می گیره (که میری غذا می پزی)؟برای اینکه کتاب را بخونی چه تصویری تو ذهنت تشکیل می شه(چه تصویری تو ذهنت شکل می دی که میری کتاب رو می خونی)؟ 

ادامه مطلب ...

یخچال هوشمندی که برای نگهداری سبزیجات از گرمای تلف شده و سفال استفاده میکند


Clever refrigerator uses waste heat clay to preserve veggies ecogeek 01 440x372 یخچال هوشمندی که برای نگهداری سبزیجات از گرمای تلف شده و سفال استفاده میکند

      شاید غافلگیرکننده به نظر برسد، ولی بهترین مکان برای نگهداری میوه­جات تازه و سبزیجات شاید واقعا بیرون یخچال باشد، یعنی جایی که طعم بهتر، ماندگاری بیشتر و از لحاظ مصرف برق هزینه­ی کمتری دارند. پیشتر ما موارد و نکاتی با فناوری پایین را برای چگونگی انجام این کار پوشش داده­ایم، و اکنون فابیو مولیناس طراح صنعتی اهل اسپانیا، این روش دارای فناوری پایین را بیشتر با ترکیبی از گرمای تلف­شده­ی حاصل از یخچال معمولی و سنت دیرینه­ی استفاده از سفال برای خنک نگه­داشتن مواد فاسدشدنی با هم درآمیخته است. 

ادامه مطلب ...

مصاحبه با رتبه 48 کارشناسی ارشد 92 امید گرشاسبی

با سلام لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در کنکور کارشناسی ارشد چه رتبه ای را کسب نموده اید.

به نام خدا امید گرشاسبی هستم متولد سال 69 ورودی سال 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین درشته  مهندسی مکانیک گرایش جامدات که با لطف خداوند توانستم  رتبه 48 طراحی کاربردی در کنکور کارشناسی ارشد سال 92 را کسب کنم.

جناب آقای گرشاسبی  برایمان بفرمایید به طور کلی چرا کارشناسی ارشد؟

به نظر من بازار کار برای مدرک لیسانس مناسب نیست و شاید با مدرک فوق لیسانس از یک دانشگاه بهتر وضعیت کمی بهتر شود برای پیدا کردن یک فرصت کاری مناسب و دیگر اینکه شاید برای مقطع دکترا هم تصمیم گرفتم که به خارج از کشور بروم و برای اینکار نیاز به یک دانشگاه بهتر داشتم.

از چه زمانی این تصمیم رو گرفتید؟

شاید ابتدای تحصیلم به همون مقطع لیسانس راضی بودم ولی تقریبا از ترم چهار بود که این فکر در ذهنم ایجاد شد که کنکور ارشد شرکت کنم و ترم 6 دیگر بیشتر این تصمیمم قطعی شد و از اواسط تیر پارسال همزمان با شروع کلاسهای نصیر شروع کردم.

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟و چرا این موسسه را انتخاب کردید؟

نزدیک دوازده نفر از بچه های دانشگاه در این موسسه ثبت نام کرده بودن و وقتی با آنها مشورت کردم گفتند که آموزشگاه خوبی است و خودم هم با بررسی های بیشتر متوجه حضور اساتید برتری همچون دکتر نایی استاد شریعت پناهی مهندس کریمی شدم. دوستانم هم از طریق سایت نصیر با این موسسه آشنا شده بودند. اساتید خوب و هزینه های خیلی پایینتر نسبت به موسسات دیگر و همچنین داشتن  محیط دانشجویی مناسب
 
ادامه مطلب ...

Dynamic Problem

درود

مساله ی زیر از کتاب دینامیک مک گیل هست ،

حلش کردم ولی یکم حلم طولانی بود ، 

اگر میله ی صلب AB همواره با سطح تماس داشته و سرعت نقطه ی  A برابرft/sec 0.5 به سمت راست باشد،سرعت B ؟

شعاع نیم دایره = 5 ft

AC = 6 ft

AB = 10 ft

پارسه منتشر کرد؛ کتاب طراحی اجزا

پارسه منتشر کرد؛ کتاب «طراحی اجزای ماشین» برای دانشجویان، داوطلبان و شاغلان مهندسی مکانیک

موسسه آموزش عالی آزاد پارسه، کتاب «طراحی اجزای ماشین» را منتشر کرد. مهندس شاهد میرزا محمدی، مولف این کتاب دانش‌آموخته دانشگاه تربیت مدرس، دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه شهید رجایی و یکی از استادان با سابقه پارسه است.
 
Tarahi-Ajza-mecanik

دانشجویان کارشناسی، داوطلبان کارشناسی‌ارشد و مهندسان و طراحان مشغول در محیط‌های صنعتی می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. کتاب «طراحی اجزای ماشین» با آخرین تغییرات کتب مرجع در سطح دنیا منطبق است. با توجه به سلیقه‌ای بودن ماهیت این درس در محیط‌های آکادمیک خارجی و داخلی، مولف کتاب تلاش کرده است مباحث آن با خط فکری رایج در دانشگاه‌های ایران و ذهنیت طراحان کنکور منطبق باشد.

در این کتاب حل علمی و صحیح سوالات کنکور کارشناسی‌ارشد از سال 79 گردآوری شده است و دانشجویان می‌توانند با توزیع موضوعی سوال‌های کنکور نیز آشنا شوند.

کتاب «طراحی اجزای ماشین»، در 11 فصل و 340 صفحه تالیف شده است.    

نحوه داوری و پذیرش مقالات

آماده کردن مقاله برای چاپ در نشریات و مجلات / نحوه داوری و پذیرش مقالات

و اینک ادامه روند ارسال و چاپ مقالات را پی خواهیم گرفت. با ما همراه باشید…

روند بررسی و داوری مقاله 

اکنون زمان انتظار فرا رسیده است. امیدوار باشید و در عین حال خود را برای رویارویی با هر پاسخی از سوی مجله آماده کنید.


ممکن است مقاله شما به سرعت از جانب سردبیر مورد پذیرش واقع شود. این اتفاق نادر هنگامی رخ میدهد که ایده تحقیقاتی شما واقعاً تازه و جالب باشد. حالتی که عمدتاً رخ می دهد آن است که مقاله پس از غربالگری اولیه و اولویت بندی توسط سردبیر یا هیأت سردبیری، در اختیار چند داور یا کارشناس قرار میگیرد تا به دقت آن را ارزیابی نمایند.


داوران موظفند در بازه زمانی که در اختیار دارند، مقاله را نقد و بررسی و نظراتشان را اعلام کنند. معمولاً فرمی در اختیار داور قرار می گیرد تا بر اساس آن، بکر بودن، کیفیت و نقاط ضعف و قوت مقاله را بررسی کند.


اظهار نظر داوران باید کاملاً بی طرفانه باشد. برخی مجلات با پوشاندن اسم نویسندگان مقاله ای که به داور می سپرند، سعی می کنند به این هدف نزدیک تر شوند.


ادامه مطلب ...

آغاز ثبت نام تاریخ های جدید آزمون آیلتس

آغاز ثبت نام تاریخ های جدید آزمون آیلتس

آزمون آکادمیک / جنرال 26 اکتبر: شروع ثبت نام: 31 شهریور و پایان آن 3 مهر 1392 خواهد بود.

http://ielts.iauset.com/