مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

درس CFD-المپیاد-سایت آنتروپی

سلام 
آقا هخامنش واقعا از این که اومدین خیلی خوشحالم و بهتون خوش آمد می گم 
واقعا همه اون حرف و پست هایی که در مورد کنکور ارشد گفته بودینو من به عینه تجربه کردم (واقعا میگم) از کتاب مانسون گرفته تا این که نخوندن ارتعاشاتو و ... 
گرچه با وجود این که خوب خونده بودم خیلی خوب نتونستم ظاهر بشم  
راستی این سایت آنتروپی تونو کی راه اندازی میکنین؟ 
برا درس CFD کدوم کتابو مناسب میدونید؟ 
به نظرتون برا المپیاد غیر متمرکز خودن ارزشی داره؟ 
ممون و متشکر

پاسخ:

سلام به شما

ارادتمندم و ممنون از لطف شما

خواهش میکنم-موفق باشید

انشالّله کامیاب میشید

معلوم نیست-دوست دارم خیلی ولی مشغله.....

پیشنهاد:قبل از شروع cfd انسیس-فلوینت رو یاد بگیرید(تخمینی یک هفته) و آپشنای مختلفش رو ''صرفاً'' بررسی کنید

تا مثلاً گیر کنید در اینکه روش simple رو انتخاب کنید یا simplec با اینکار حسابی در محیط فلوینت گیر میکنید و پر از سؤال و مفاهیم گنگ و نا آشنا میشید سپس شروع کنید به خوندن cfd پتنکار و ورستیگ....

خوندن مطالب علمی همیشه یک قدم جلوتون نگه میداره پس المپیاد حتماً ارزش داره...

در پناه حق    


Never give up then


When you get into a tight place and everything goes against you, till it seems as though you could not hang on a minute longer, never give up then, for that is just the place and time that the tide will turn

Harriet Beecher Stowe

فرشته های کوچک،



زبان کودک



داشتم الان برنامه سلامت می دیدم که درباره زبان کودک توضیح می داد که جلب توجه ام شد چرا ؟ چون از سن اول راهنماییم تا فارغ کاردانیم شکر خدا با 3 تا بچه بزرگ کردم از بدر تولد تا 2 الی 1 سالگیشون بهترین دوران بچه گی ! (بچه خواهرم و پسرعموم ) خلاصه دنیای شیرینی دارن تجربه های خوبی دارم از این دروان خلاصه ..


سه چیز یاد گرفتم که اگه اون موقع ها یاد می گرفتم کمتر از دست من کتک میخوردن


به گریه های بچه توجه کن  که درون گریه های اولیه اونا سه صدای که بطور مجزا است شنیده میشه که هرکدوم جدا از هم هستن وهرکدوم چیزی خاصی از مادرشون میخوان سه صدای اینا هستن صدای (1.neh یا نح 2.eh یا اح 3.  آوی اینو انگلیسیش نمیدونم ) خلاصه دقت کنی تو همین مایه ها هست.


خوب حالا این صدا ها یعنی چی ؟ خیلیی ساده با فهمیدن این صداها میتونی از عصاب خورد شدن خودتون و کتک های الکی به بچه نازتون راحت بشی


1. صدای neh یا نح ......................این صدا یعنی بچه از مادرش شیر میخواید یا هر تغدیه که میخوره ...! خوشمـــزه هست 

2. صدای ehیا اح .........................این صدا یعنی بچه از مادرش برای بادگلو در آوردن کمک میخواد ! بزن پشت کمرش

3. صدای آوی .............................این صدا یعنی بچه بی گناه میخواد بخوابه کمکش کنید بهترین راه خوابوندن ایستاده همون بغل کردن ایستاده


به همین راحتی کاش پدر مادر من بلد بودن آخه من خیلیی گریه میکردم


خاطره بچه گیم که همیشه تو خونه سرزبونه !!


خیلیی کچولو بودم ( کمتر 1سال گمونم) خانواده رفته بودیم مشهد در راه برگشت به خونه من تو اتوبوس خیلیی گریه میکردم نمیدونستم چی میخوام !!!!(حلا من  رتبه 1 کنکور میخوام واسش گریه میکردم )

خلاصه کلی گریه و فلان راننده زد کنار ، میگن اومد منو از مادرم گرفت و یه چیزی گذاشت پشت گوشم خلاصه میگن چنان آروم شدم تا خوده شهرمون هیچ صدای از من در نیومد!!


تریا....مواد مخدر گذاشته بود این روش نوینه ها !!!!

کار!






تا حالا دقت کردین نمیتونید کار پیدا کنید چون تجربه ندارید و نمیتونید تجربه پیدا کنید چون کار ندارید ؟

موفقیت



موفقیت، یک درصد نبوغ، 99 درصد عرق ریختن.




من که 50 درصد گمونم عرق ریختم واسه کنکور ارشد !!


شما چطور ؟


توصیه های هفته آخر کنکور

توصیه های هفته آخر کنکور

وقتی آن‌قدر نزدیک شده باشد که کاملاً احساسش ‌کنی انگار زل‌زده توی چشم‌هات، هرقدر هم چشم‌هایت را می‌دزدی بازهم می‌آید سراغت کنکورِ پیش رو را می‌گویم....

کنکوری‌ که یک سال در موردش حرف زدیم نوشتیم تحقیق کردیم و  ...
در آخرین روزهای مانده به کنکور، توجه به چند نکته که ظاهرشان خیلی ساده است، امّا یک دنیا تجربه، این نکته‌های ساده را تأئید می‌کنند لازم به نظر می‌رسد. پس خیلی مثل دانشجوهای زرنگ نپرس چرا این‌طوری است؟ چرا آن نکته ... مثل یک دانشجوی خوب فقط خوب گوش کن ومو به مو عمل کن تا انشاا... قطره قطره زحماتت اثربخش باشد و مطمئن باش اثر بخش خواهد بود.

1-  ساعت بیداری و خواب در این چند روز آخر

تا به حال با هر عادتی که داشته‌اید شب‌ها خوابیده و صبح‌ها بیدار شده‌اید امّا در این چند روز الزاماً شب‌ها حدود ساعت 11 تا 11:30 حتماً سعی کنی که بخوابید حتی اگر خوابتان نمی‌آید به حالت خواب روی تخت خواب بمانید و صبح حدود ساعت 7 تا 7:30 بیدار شوید. تقریباً 40 دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده سرویس‌دهی شود. باید ساعتی بیدار شوید که حدود ساعت 8:30 کاملاً آماده آزمون دادن باشید. این تمرین ساده را از همین امروز آغاز کنید تا روز کنکور دقیقاً رأس 8:30 آماده آزمون دادن باشید.

2-  تغذیه و ورزش

مواد غذائی که در روز کنکور مصرف می‌شود حاصل تغذیه‌ی شما در روزهای قبل است سعی کنید از همین امروز میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر، مغز گردو را در وعده‌های میان روز مصرف کنید.
چند حرکت کششی ساده هر روز صبح توان شما را برای 4 ساعت روی صندلی نشستن بالا می‌برد.

3- احساس می‌کنم ذهنم کاملاً به هم ریخته و مطالب را فراموش کرده‌ام.

این جمله را سال‌ها کنکوری‌ها در هفته آخر مانده به کنکور تکرار کرده‌اند و سر جلسه کنکور هم همه چیز در ذهنشان بوده و هیچ اتفاق بدی نیفتاده است. اما تکرار این جمله همچنان ادامه دارد...

این احساس کاملاً طبیعی است. سعی کنید آن را مرتباً تکرار نکنید و انرژی منفی تولید نکنید، هیچ اطلاعاتی از حافظه‌ی شما خارج نمی‌شود. در بدترین حالت در جائی قرار می‌گیرد که دسترسی به آن دشوار است. همین اضطرابی که اینقدر عذاب‌دهنده است، عامل ترشح هورمونی در خون می‌شود که به خاطر آوردن مطالب بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.

4- الآن فرصت مطالعه خلاصه‌نویسی‌هاست این فرصت را از دست ندهید.

5- مرور مطالب را حتی‌المقدور با تست انجام دهید و فراموشی یک نکته ساده را به تمام نکته‌ها تعمیم ندهید.

6- اگر برایتان امکان‌پذیر است به محل برگزاری آزمون در روز قبل از آزمون سری بزنید. این‌کار از نظر روحی باعث آرامش بیش‌تر می‌شود.
7- تجربه ثابت کرده که اگر در روز آخر مانده به کنکور کم‌تر مطالعه کنید یا حتی مطالعه نکنید بهتر است. مطالعه در روز آخر اغلب باعث بدبینی و احساس فراموشی می‌شود، در ضمن ذهن را خسته می‌کند.
8- سعی کنید در 2 روز آخر مانده به کنکور کمتر حرف بزنید. حرف زدن میزان تمرکز شما را پایین می‌آورد. زیاد صحبت کردن اغلب مضطربتان می‌کند. سعی کنید مراقب خودتان باشید که کم‌تر حرف بزنید.

9- توکل بر خدا

 آخر همه تلاش‌ها این نکته‌ها را می‌بینید که باید به خدا توکل کرد. پس واقع‌بین باشید و بدانید به همان اندازه که تلاش کرده‌اید نتیجه می‌گیرید. آمار همیشه این نکته را اثبات کرده که میزان نتیجه به میزان تلاش افراد بستگی دارد. امّا همیشه درصد بسیار کمی استثنا هم وجود دارد. پس این حالت‌های خاص را محور قرار ندهید و براساس آن نتیجه‌گیری نکنید، امیدوار باشید به وعده خدا که «لیس للانسان الا ما سعی» و قطعاً وعده خدا حق خواهد بود.

موفق باشید



http://r-hosseini.ir