مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

برگزاری دوبار در سال کنکور ارشد امکان‌پذیر نیست

معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با ایسنا:

برگزاری دوبار در سال کنکور ارشد امکان‌پذیر نیست/برگزاری کنکور ارشد 92 از 18 بهمن

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشی

کد خبر: 91092917288

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۱

 

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی پیشنهادات مرتبط با برگزاری دوبار در سال آزمون کارشناسی ارشد، گفت: با توجه به حجم آزمون‌هایی که سازمان سنجش در سال برگزار می‌کند، درحال حاضر امکان برگزاری سالانه دو بار آزمون کارشناسی ارشد غیرممکن است.


دکتر حسین نادری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: همچنین داوطلبان کارشناسی ارشد نیز عموما دانشجویان کارشناسی هستند که در دانشگاه‌ها مشغول به تحصیلند و نیازی ندارند که آزمون سالی دوبار برای آنها برگزار شود.


به گفته وی، آزمون کارشناسی ارشد در شرایط فعلی طبق روال تمامی سال‌ها، سالی یک بار و در 18 تا 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه سازمان سنجش هرساله از داوطلبان کارشناسی ارشد طی پرسشنامه‌ای نظرسنجی می‌کند، اظهارکرد: در صورت لزوم موارد عنوان شده را طی کمیته‌های کارشناسی مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر نیاز باشد تغییراتی از نظر محتوا و چگونگی برگزاری در آزمون کارشناسی ارشد لحاظ می‌کند.


معاون آموزشی وزیرعلوم تصریح کرد: آزمون کارشناسی ارشد از نظر کیفی دائما در حال رصد و بررسی است و اگر از بعد سیاستی نیاز به اصلاح باشد، توسط شورای عالی برنامه‌ریزی و از بعد برنامه‌ریزی نیز در سازمان سنجش اصلاحاتی بر روی آن انجام می‌گیرد.

25 توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدار و نشست‌هایی که دانشجویان با ایشان داشته‌اند، توصیه‌هایی راهگشا را متناسب با شرایط روز خطاب به آن‌ها فرموده‌اند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) برخی از محورهای توصیه‌های ایشان به این شرح است:


1-نیروی جوانی خود را کشف کنید.

2- با قرآن و نوشته‌جات شهید مطهری و دیگر فضلا معرفت دین‌تان را بالا ببرید.

3- شرح صدر سیاسی داشته باشید.

4- با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید.

5- نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید.

6- از قول بدون عمل بپرهیزید.

7- مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید.

8- به دنبال قله‌های علمی باشید.

9- نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته باشید.

10- ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید.

11- با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید.

12- جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند.

13- به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته باشید.

14- اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید.

15- محیط دانشگاه‌ باید پاکیزه و معنوی باشد.

16- کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید.

17- امید را در خود زنده نگه دارید.

18- در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید.

19- مراقب رقابت بر سرپرست و مقام باشید.

20- در تصمیمات مصلحت‌ها را در نظر بگیرید.

21- سقف معرفت خود را سایت‌ها و روزنامه‌ها قرار ندهید.

22- آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم.

23- از تصمیمات نسنجینده پرهیز کنید.

24- آرمانگرایی را در دانشگاه‌ها زنده نگه دارید.

25- در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید.

لیست مقالات منتشر شده در چهارمین همایش بین المللی مبدلهای گرمایی

لیست مقالات منتشر شده در چهارمین همایش بین المللی مبدلهای گرمایی


مطالعه عددی اثرات ضخامت و ضریب هدایت حرارتی رسوب بر میدان جریان و انتقال حرارت در یک مبدل حرارتی دو لوله‌ای

بهبود ضریب انتقال حرارت داخل لوله های مبدل حرارتی گاز- مایع واحد تنظیم نقطه شبنم پالایشگاه گاز سرخون به کمک تحریک لایه مرزی

بررسی آزمایشگاهی اثر نانو سیالات آب-Al2O3 و آب-CuO بر افزایش انتقال حرارت در مبدل حرارتی دولوله ای

بررسی آزمایشگاهی اثر نانو سیالات آب-SiO2 و آب-TiO2 در یک مبدل ترموسیفونی


بررسی بروز پدیده واماندگی در مبدل های حرارتی گرم شونده با بخار آب و روش های کاربردی جلوگیری از آن بررسی میدانی وقوع آسیب دیدگی در مبدل های واحدهای آمونیاک 1 و 2 مجتمع پتروشیمی پردیس منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس- عسلویه


ادامه مطلب ...

تغییر وزن مصاحبه دکتری براساس موقعیت دانشگاهها

تهران:۱۲:۲۵ ,  ۱۳۹۱/۰۹/۱۳

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

تغییر وزن مصاحبه دکتری براساس موقعیت دانشگاهها

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: ممکن است وزن مصاحبه کنکور دکتری براساس موقعیت دانشگاه‌ها به صورت موردی بررسی و تغییر کند.

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت بررسی تغییر وزن آزمون دکتری گفت: معاون آموزشی وزیرعلوم روز گذشته در جلسه کمیسیون آموزش حاضر شد و به برخی سئوالات پاسخ داد.


وی ادامه داد: وی در این جلسه عنوان کرد که وزارت علوم وزن مصاحبه کنکور دکتری برای پذیرش در سال 92، 50 درصد قرار داده اما ممکن است این وزن در آینده افزایش یابد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ما در کمیسیون آموزش دنبال این هستیم که بتوانیم درصد وزن مصاحبه را از 50 درصد افزایش دهیم.

 

وی یادآورشد: همچنین از آنجا که درخواستها برای ورود در برخی دانشگاهها چند برابر دانشگاه‌های دیگر است و موقعیت دانشگاههای با یکدیگر متفاوت است، مباحثی در جلسه روز گذشته کمیسیون مطرح شد مبنی بر اینکه وزن مصاحبه براساس موقعیت دانشگاه‌ها به صورت موردی بررسی شود.

 

هروی افزود: نمی توان وزن ثابتی را برای مصاحبه در تمامی دانشگاهها اعمال کرد.

امانت داری و اخلاق مداری 

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است. 

بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری

تهران:۱۴:۰۵ ,  ۱۳۹۱/۰۹/۱۲


آزمون دکتری متمرکز شود؛

بیانیه روسای دانشگاهها در حمایت از آزمون دکتری/ جای خالی 3دانشگاه بزرگ

برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری حمایت 69 دانشگاه کشور را در پی داشت و در همین زمینه روسای این دانشگاهها با صدور بیانیه ای حمایتشان را از برگزاری آزمون نیمه متمرکز دکتری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از بیانیه روسای دانشگاههای کشور آمده است: "به بهانه برگزاری آزمون دوره دکتری، تاکید می شود که اصلاح شیوه پذیرش دانشجو در این مقطع تحصیلی به دلایل ذیل امری اجتناب ناپذیر است: پاسخگویی مناسب به تقاضای روز افزون متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری، بسترسازی برای اجرای عدالت آموزشی که قطعاً منجر به کشف و تربیت نیروهای متعهد و کارآمد جهت استمرار موفقتیهای روزافزون نظام در عرصه های علم و فناوری خواهد شد، جلوگیری از برخوردهای گزینشی و سلیقه ای و حذف تبعیض در نحوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری، ناکارآمدی روشهای سنتی(غیرمتمرکز) با توجه به حجم بالای متقاضیان و استقرار یک نظام پاسخگو و شفاف برای پذیرش دانشجو.


در این راستا، سیاست برگزاری آزمون به روش نیمه متمرکز اجرایی شد که طی چند سال پس از اعمال اصلاحات و رفع نقص، اجرای این طرح موجبات رضایتمندی، افزایش انگیزه و نشاط علمی را در بین متقاضیان به وجود آورد، به گونه ای که به نظر می رسد با توجه به نتایج مثبت میدانی و نظرسنجیهای علمی از متقاضیان و هیأتهای علمی، زمینه تغییر فرایند مذکور به آزمون با روش متمرکز فراهم شده باشد.


بر این اساس، هر گونه اصرار بر اجرای شیوه ناقص و ناکارآمد گذشته، غیرعلمی و غیرکارشناسانه بوده و قابلیت اجرایی نخواهد داشت.


لذا ما روسای دانشگاههای کشور حمایت کامل خود را از سیاست کارآمد و عدالت محور ابلاغی وزارت متبوع در برگزاری شیوه آزمون دکتری در سال جاری اعلام کرده و خود را ملزم و متعهد به اجرای کامل آن می دانیم و از طرفی انتظار داریم که با توجه به دلایل ذکر شده آزمون مقطع دکتری، مشابه آزمون های کارشناسی و کارشناسی ارشد به روش متمرکز اجرا شود.


روسای دانشگاههای اراک، ارومیه، الزهرا(س)، ایلام، آموزش عالی جهرم، بوعلی سینا همدان، بیرجند، بجنورد، بین المللی امام خمینی(ره)، تبریز، تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، تربیت مدرس، جیرفت، حکیم سبزواری، خلیج فارس بوشهر، تفرش، دریانوردی و علوم دریایی چابهار، رازی کرمانشاه، زابل، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرکرد، شهید باهنر کرمان، شهید بهشتی، شهید چمران اهواز، شیراز، صنعت آب و برق، صنعتی ارومیه، صنعتی اصفهان، صنعتی اراک، صنعتی بیرجند، صنعتی جندی شاپور، دزفول، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی سهند تبریز، صنعتی سیرجان، صنعتی شاهرود، صنعتی شیراز، صنعتی قم، صنعتی همدان، طباطبایی، علم و صنعت، علوم پایه دامغان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، علوم و فنون دریایی خرمشهر، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین، فردوسی مشهد، فنی و حرفه ای، فنی مهندسی گلپایگان، کاشان، کردستان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مراغه، محقق اردبیلی، ملایر، هرمزگان، هنر اسلامی تبریز، هنر اصفهان، هنر تهران، ولیعصر، رفسنجان، ولایت ایرانشهر، یاسوج، یزد، خوارزمی، صنعتی نوشیروانی بابل در این بیانیه از آزمون دکتری حمایت کردند.


به گزارش خبرنگار مهر، در میان این 69 دانشگاه کشور، اسامی دانشگاههای بزرگی مانند تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر دیده نمی شود.

 امانت داری و اخلاق مداری 

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است. 

تغییر وزن آزمون دکتری در کمیته آموزش عالی مجلس بررسی می‌شود

تهران:۰۹:۳۳ ,  ۱۳۹۱/۰۹/۰۷


با حضور مسئولان سنجش/

تغییر وزن آزمون دکتری در کمیته آموزش عالی مجلس بررسی می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: یکشنبه هفته آینده وزیر علوم و مسئولان سنجش آموزش کشور برای ارایه توضیح در رابطه با تغییر وزن آزمون دکتری در کمیته آموزش عالی مجلس شورای اسلامی حاضر می شوند.

جواد هروی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: یکشنبه هفته آینده در جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم و مسئولان سنجش برگزار می شود، این افراد باید در مورد تغییر وزن آزمون دکتری توضیحاتی ارایه دهند.


وی ادامه داد: اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در این زمینه بحث و نظرهایی دارند که در این جلسه اعلام می کنند و بعد از جمع بندی که در این جلسه صورت می گیرد، نتیجه قطعی در مورد تغییر وزن آزمون دکتری 92 اعلام می شود.

امانت داری و اخلاق مداری 

استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است. 

دفترچه ثبت نام کنکور دکتری 92

مجموعه مهندسی مکانیک

 طراحی کاربردی زمینه های دینامیک، کنترل و ارتعاشات 

-1 زبان انگلیسی. ضریب 2

-2 استعداد تحصیلی. ضریب 1

-3 مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی شامل:

 ریاضیات مهندسی.ضریب 4

4- مجموعه دروس تخصصی در سطح کارشناسی ارشد شامل:

(دینامیک پیشرفته  ارتعاشات پیشرفته).ضریب 4