مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

در هر کاری که می کنی بهترین باش

در حدود هزار سال قبل دانشمندی به محل ساختن بنایی فرستاده شد تا تحقیقاتی انجام دهد.او از محلی داخل جنگل پیشرفت عملیات ساختمان سازی را زیر نظر داشت.کارگران کار میکردند و مشغول انجام وظیفه خویش بودند.سرانجام کنجکاوی دانشمند نظرش را به کارگری که در گوشه ای کار میکرد جلب کرد و از و پرسید:دوست عزیز چه کاری انجام می دهی؟
کارگر نگاه مختصری به او کرد و به کارش ادامه داد و به اختصار پاسخ داد:مشغول کار هستم.
در حالی که از پاسخ کارگر اول راضی نشده بود به کارگر دیگری نزدیک شد و همان سوال را کرد.کارگر پاسخ داد :می توانید ببینید که مشغول خرد کردن سنگ ها هستم.
دانشمند نکته سنج بود و نمی خواست بدون شنیدن پاسخ مناسب آنجا را ترک کند.بنابراین با همان سوال به کارگر سوم نزدیک شد.آن کارگر در حالی که لبخند برلب داشت گفت:مشغول ساختن معبدی هستم.
این حرف چشمان دانشمند را گشود زیرا هر سه آنها مشغول شکستن سنگ های بزرگی به سنگ های کوچک تر بودند اما در ذهنشان آنها یک کار را انجام نمی دادند.
کارگر سوم برای علتی بسیار بزرگ کار می کرد و این نزدیکی او به کارش را نشان می داد. 

 

*دورنما و نقش خودتون در زندگی رو به بهترین نحو انتخاب کنید. شما هم می تونید معبدی با شکوه برای خودتون بسازید.رشد و ترقی هر کدوم از ما انسان ها به خود ما بستگی داره.فرصت هایی که زندگی در اختیار هر کدوم از ما قرار میده می تونه سر لوحه رشدِ لذت بخشی در زندگیمون باشه. فرصت هایی مثل کنکور ارشد یا موقعیت شغلی جدید و یا هر فرصت دیگه ای میتونه فرصت و بهونه ای باشه برای اینکه بهترین بودن خودتون رو به نمایش بذارید.معتقدم همه ی مخاطبان احتمالی این پست و کلاً مخاطبان این وبلاگ فرصتی رو برای ترقی و شگفتی سازی دارن٬ وگرنه الان تو وبلاگ دیگه ای پرسه میزدن.هیچکس بهتر از خود شما از زندگی شما با خبر نیست،پس خودتون هستید که می تونید بیشترین لطف ممکن رو به خودتون داشته باشید؛میل به تغییر رو در وجودتون احساس کنید و برای این تغییر تصمیم بگیرید و گامی بردارید.محدودیت های ذهنی خودتون رو که مانع شما هستن بشکنید. 

بی قراری ذهن ما با تعداد خواسته های ما ارتباط مستقیمی داره.به خاطر همین موضوع ما باید خواسته هامون رو کنترل کنیم...کنترل خواسته ها...
*یادآوری میکنم؛قبل از همه به خودم؛زمان رو نمیشه نگه داشت.الان وقتشه که به افکارتون جامه ی عمل بپوشونید .تکرار اشتباهات گذشته رو متوقف کنید و به افتخار آفرینی فکر کنید...دست  

به کار بشید