مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سیستمهای حفاظت کاتدی Cathodic Protection Systems

امروزه خوردگی شیمیایی فلزات از جمله مشکلات اساسی و هزینه ساز صنایع بزرگ به خصوص صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، آب و فاضلاب و … میباشد. لوله های انتقال و توزیع سوخت و آب، اسکله ها، کشتی ها، کندانسورها، دکلهای انتقال نیرو، مخازن ذخیره سوخت و دیگر سازه های مدفون (و یا غوطه ور) در یک الکترولیت متناسب با شرایط موجود و با توجه به ساختار متالورژیکی خود ، خورده شده و بعد از مدتی کار یک سیستم و پروسه فعال را مختل کرده و منجربه ضرر و زیانهای غیر قابل پیش بینی میشوند.

این مبحث باعث انگیزه انجام تحقیقات وسیعی در این زمینه شده است تا روشهای عملی مقابله با خوردگی شیمیایی فلزات به عرصه ظهور برسد. در خصوص پیشگیری از خوردگی لوله های مدفون، کف مخازن روزمینی و مخازن زیر زمینی نتیجه تحقیقات و آزمایشات انجام شده دو روش عمده زیر میباشد:

1)       استفاده از انواع پوشش

2)        استفاده از سیستم حفاظت کاتدیک  ادامه مطلب ...

معرفی کتاب مکیال المکارم فی فوائد الدعاء للقائم

تنها راه نجات از مشکلات آخرالزمان
احادیثی که از معصومین(علیهم السلام) در مورد حضرت مهدی(عج) به دست آمده همواره بر این نکته تأکید دارد که گشایش مشکل عالم در آخرالزمان در دعای تعجیل در فرج ظهور ذخیره الهی بقیة الله الاعظم(عج) است . . .
براساس احادیث فراوان از ائمه اطهار(علیهم السلام) انتظار فرج در اسلام از بالاترین عبادات شمرده شده است. چرا که امام زمان، موعود همه امت‌های گذشته است؛ که با ظهورش، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. چنانکه در مفاتیح‌الجنان می‌خوانیم: "السّلامُ علی المَهدی الذّی وَعَدَ اللهُ عزَّوجلَّ بِهِ الأمَمَ، أن یجمَعَ به الکَلِمَ و یلُمُّ به الشَّعَثَ و یملأَ بِهِ الأرضَ قِسطَاً و عَدلاً و یمکِّنَ لَهُ و ینجِزَ بِهِ وعدَ المُۆمنِینَ"
از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که: هر کس از شما در حال انتظار فرج امام زمان(عج) بمیرد، مانند کسی است که همراه قائم(عج) در خیمه او است. در ادامه این روایت آمده که امام صادق(علیه السلام) بعد از لحظه‌ای درنگ کرده و فرمودند: بلکه مانند کسی است که همراه آن حضرت، شمشیر به‌ دست، با دشمن بجنگد. در ادامه می‌فرماید: "لا وَالله إلاّ کمَن إستَشَهدَ مع رسولِ اللهِ" نه چنین است، سوگند به خدا، مگر مانند کسی که در رکاب رسول خدا شهید می‌شود.
از امام صادق(علیه السلام) سۆال شد که آیا قائم متولد شده است، امام در جواب فرمود نه و من، اگر زمان او را درک می‌کردم، تمام طول زندگیم را، در خدمت وی می‌بودم.  ادامه مطلب ...

آشنایی کامل با مخازن و انواع آن

 اصطلاح عمومی مخزن را می توان از نظر ساختار به دو دسته کلی مخازن با اجزاء داخلی (مثل پوسته مبدل های حرارتی ، ظروف همزن دار ، برج تقطیر و ... ) و مخازن بدون اجزاء داخلی که تانک ها و درام ها می باشند ، محدود کرد . تفاوت تانک و درام در اندازه آنها می باشد که زمان اقامت یک جریان مداوم در درام از چند دقیقه تجاوز نمی کند ، در صورتیکه این زمان اقامت برای تانک ها به چندین ساعت می رسد . درام ها در خطوط فرآیند قبل یا بعد از دستگاه های فرآیندی استفاده می شوند که به عنوان مثال می توان به درام واقع در قبل ازکمپرسور ها اشاره کرد که قطرات مایع را از جریان گازی جدا می کنند. درام قبل از دیگ مانع از آن می شود که دستگاه در وضعیت خشک کار کند . درام پس از کمپرسور رفت و برگشتی ضربه آن را متعادل می کند . تانک ها مخازن بزرگتری هستند که می توان به تانک خوراک (Feed Tank) برج تقطیر ناپیوسته که ممکن است خوراک چندین روز را در خود نگهدارد و همینطور مخازن ذخیره اشاره کرد .

  ادامه مطلب ...

دانلود کاتالوگ جدید استانداردهای API

دانلود کاتالوگ جدید استاندارد های API


استانداردهای موسسه نفت آمریکا - API جزو متداول ترین و کاربردی ترین استانداردهای صنعت نفت می باشند که حتی در صنایع گاز و پتروشیمی نیز اهمیت ویژه ای دارند. تعدادی از این استانداردها در بازرسی متداول می باشند که اکثر بازرسان با آنها آشنایی دارند بخصوص حوزه بازرسی بهره برداری و حین سرویس.

همچون کد API 510 برای بازرسی حین سرویس مخازن تحت فشار ، کد API 570 برای بازرسی لوله کشی حین سرویس، استاندارد API 598 بازرسی و تست شیرهای صنعتی.

در زمینه جوشکاری نیز استانداردهایی همچون API 577 و API 582.

 از طریق این کاتالوگ می توانید استاندارد موردنظر خود را پیدا کنید.


دانلود کاتالوگ جدید استاندارد های API



منبع : http://www.qcpage.com




انتخاب/سن دختر و.....

چند روز پیش عقد یکی از فامیلمون که خیلیی نزدیک  اما بعد از 17 ساعت به طلاق کشید  ! خیلیی راحت

قبل از عقد من یه مجموعه از سخنرانی شاهین فرهنگ موضوع ازدواج بیشتر واسه خودم بود (یکی رو نشون کردم) گوش کرده بودم .

فرهنگ در مورد سنین دختر و پسر کلی مطلب گفت و تمامی مطلب رو مو به مو به مادرم و خوده آقا داماده و پدرم و اون کسی که واسطه بود گفتم که هواسشون جمع باشه. که دختره سنش بیشتره مثلا 33 و پسر30 و مکی صبر کنید چنتا سفر و یه مدت 3 ماهه و... کسی به حرفهام توجه نکرد


بلاخره عقد شد و شب هم جشن به خوشی تموم شد اما فردا صبح هنوز به 24 ساعت نرسید به طلاق کشید !


دلیل های که اینجور شد رو این میدونم :

1. سن بیشتر دختر

2. شناخت کم دو طرف

3. اعتماد کردن زیادی واسطه به خانواده دختر

4.رو شدن اخلاق دختر

5.بی احترامی در مراسم جشن به خانواده داماد

6.بی حجابی دختر بعد از عقد

هههههههههه زیاده بخیال 


خلاصه اینجور اتفاق ها زیاده میوفته یکی واسه گرفتن مهریه یکی فرار از دست خانواده و........