مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

ورود بدون آزمون به دکتری برای نفرات اول المپیاد دانشجویی

تهران:۱۱:۰۴ ,  ۱۳۹۱/۰۴/۲۰
سرپرست سنجش خبر داد؛
ورود بدون آزمون به دکتری برای نفرات اول المپیاد دانشجویی
سرپرست سازمان سنجش با اشاره به تسهیلاتی که به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود، گفت: نفرات اول المپیاد دانشجویی، بدون آزمون به دکتری راه می یابند و نفرات اول تا پانزدهم بر اساس 20 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهیم خدایی در حاشیه برگزاری آزمون 15 رشته هفدهمین دوره المپیاد دانشجویی در محل دانشگاه تربیت مدرس گفت: دو نوع تسهیلات به برگزیدگان المپیاد دانشجویی اعطا می شود. یک نوع تسهیلات از طریق آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان است که با توجه به تازه ترین تغییراتی که در هفته گذشته رخ داد، نوع تسهیلات برگزیدگان المپیاد تغییر کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تغییر، نفر اول برگزیده المپیاد با شرط داشتن مقاله علمی - پژوهشی در دوران تحصیل کارشناسی ارشد بدون آزمون به دکتری راه می یابد.

خدایی اظهار داشت: همچنین نفرات اول تا پانزدهم آزمون هم تا سقف 20 درصد ظرفیت پذیرش هر رشته بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه می یابند. علاوه بر آن در صورت نبود ظرفیت، نفرات اول تا سوم به شرط کسب 80 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، بدون آزمون به کارشناسی ارشد راه پیدا می کنند.

وی با اشاره به حمایت بنیاد ملی نخبگان از برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی گفت: نفرات اول تا سوم عضو بنیاد می شوند و تسهیلات دانشجویی از جمله کمک هزینه ارائه مقاله در داخل و خارج کشور، فرصت مطالعاتی، حج عمره، تسهیلات نظام وظیفه و مقرری ماهیانه دریافت می کنند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: هفدهمین دوره المپیاد در 17 رشته در دو مرحله برگزار شده است. داوطلبان المپیاد از دو طیف آزمون کارشناسی ارشد و شرکت در آزمون نیمه متمرکز در 8 قطب کشوری در این دوره شرکت کردند.

وی افزود: در مجموع 723 نفر در این مرحله المپیاد به رقابت می پردازند که از این تعداد 218 نفر از مرحله متمرکز و 505 نفر از مرحله غیر متمرکز به آزمون نهایی راه پیدا کرده اند.

خدایی خاطرنشان کرد: آزمون در 15 رشته در روزهای 20 تا 22 تیرماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود و برگزیدگان آن در اواخر شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی گفت: آزمون رشته های شیمی و ریاضی به صورت بین المللی با شرکت 105 نفر در روزهای 24 و 25 تیر در کیش برگزار می شود که از میان 105 شرکت کننده، 30 دانشجوی خارجی از کشورهای اوکراین، سریلانکا، ترکمنستان، تاجیکستان، اکوادور و عمان شرکت می کنند و برگزیدگان در مراسم اختتامیه 27 تیرماه معرفی می شوند.

سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور درباره اضافه شدن رشته های بخش بین الملل گفت: ما پیش از این درباره المپیاد دارای خلاء قانونی بودیم اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سازمان سنجش متولی برگزاری المپیادها شد، ساختار جداگانه ای برای این موضوع درنظر گرفته شد که این تشکیلات قانونی و مدون به موضوع المپیادها می پردازد.

وی اضافه کرد: بر اساس ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سازمان سنجش باید شرایط المپیاد دانشجویی را برای شرکت دانشجویان کشورهای اسلامی فراهم کند.
امانت داری و اخلاق مداری 
استفاده از این خبر فقط با ذکر منبع  "خبرگزاری مهر"  مجاز است. 

راهنمای کنکور ارشد مکانیک توسط رتبه تک رقمی

راهنمای کنکور ارشد مکانیک توسط رتبه تک رقمی

فهرست:

مقدمه

هدف

شناخت توانایی ها

کلاس بروم؟

از کی شروع کنم

برنامه تابستان

پاییز و زمستان

درآمدی بر هر باکس

نحوه رتبه بندی در کنکور

سوالات متداول

حجم:358 kb

فرمت:pdf

دانلود

روش مطالعه

بسم الله الرحمن الرحیم

برای یک برنامه‌ریزی مطالعاتی موفق باید نکات مهمی رو رعایت کنید تا بتونید بیشترین استفاده رو از زمانی که در اختیار دارید، ببرید. در ادامه، نکاتی که فکر میکنم میتونه براتون مفید باشه و بعضا تجربه‌شده هم هستند رو بیان می کنم. از کسانی هم که تجربه یا اطلاعات مفیدی در این زمینه دارند، درخواست می کنم که در قسمت نظرات بیان کنند. در صورت امکان، پاسخگوی سوالات شما نیز خواهم بود.

۱- برای یادگیری یک درس حداقل باید 3 مرتبه منبعی رو که در اختیار دارید، تا زمان کنکور مطالعه کنید. 

۲- نحوه مطالعه در هر مرتبه متفاوته. در دور اول، متن درس به طور کامل خونده میشه و برای صرفه جویی زمانی در دورهای بعد، بهتره که خلاصه نویسی بشه. البته خلاصه نویسی لزوما به این معنی نیست که مطالب درسی در یک برگه جداگانه بازنویسی بشه؛ خیلی از اوقات، کشیدن خط زیر یک مطلب مهم در کتاب هم میتونه به عنوان خلاصه درس برای مطالعه بعدی مورد استفاده قرار بگیره. در بعضی موارد هم علامت زدن کنار یک تست و مرور اون در دورهای بعد، میتونه باعث مرور تعدادی از نکات و مطالب درسی بشه و در واقع مثل این میمونه که اون نکات رو خلاصه کردید و دارید مرور میکنید. پس سعی کنید خیلی روی خلاصه نویسی در یک برگه جداگانه اصرار نداشته باشید.

۳- بعد یا حین مطالعه هر مبحث، باید مثالها و تستهای ارائه شده رو حل کنید. البته در دور اول نیاز نیست که همه تستها رو حل کنید. بلکه تا حدی که احساس کنید تسلط نسبی روی مطلب پیدا کردید، کفایت میکنه. مثلا فقط تستهای شماره فرد آخر هر فصل رو مطالعه کنید. بقیه تستها رو در دورهای بعد (دوم و سوم و ...) حل کنید. این کار دو مزیت مهم داره. اولا زمان کمتری برای مطالعه در دور اول صرف خواهید کرد و همین موضوع از فراموشی مباحث اولیه کتاب در هنگام مطالعه مباحث انتهایی، جلوگیری میکنه و همچنین میتونه باعث ایجاد انگیزه بهتر برای ادامه مطالعه بشه. ثانیا با این کار قسمتی از فرایند یادگیری رو در مرور درسها (دورهای دوم و سوم و ...) لحاظ می کنید و در واقع مرور درسها صرفا به خاطر جلوگیری از فراموشی نخواهد بود و صرفه جویی قابل توجهی در زمان شما ایجاد خواهد شد. در دورهای بعد میتونید با مرور تستهای قبلی و حل تستهای جدید، تسلطتون رو به تدریج افزایش دهید به طوری که در زمان کنکور، به بالاترین حد تسلط برسید. 

۴- در هر مرحله مطالعه (دورهای اول، دوم و ...)، با تستهایی (معمولا تستهای متوسط و سخت) مواجه خواهید شد که احساس میکنید باید در دورهای بعد نیز مرور شوند. حتما در کنار این تستها علامت بزنید تا در دورهای بعد، نیاز نباشد که همه تستها را مرور کنید. 

۵- حل تستها و مطالعه اونها نیز بخشی از فرایند یادگیری به حساب می آیند و اگر بعد از مطالعه درس، نتوانستید تستهای مبحث مربوطه رو خودتون حل کنید به معنی اشتباه بودن نحوه مطالعه شما نیست. 

۶- در حل بسیاری از تستها نیاز نیست که حتما حل اونها رو به طور کامل انجام دهید و به جواب آخر برسید. خیلی از اوقات، مرور ذهنی روش حل یک تست و مطالعه حل اون به صورت روخوانی از روی کتاب،‌ برای یادگیری اون تست کفایت میکنه و لزوما انجام کامل محاسبات و رسیدن به جواب آخر، تاثیری در یادگیری شما نخواهد داشت و فقط وقت شما را هدر می دهد. بسیاری از افراد به خاطر رعایت نکردن این موضوع، بیشتر از زمان معمول برای مطالعه یک درس صرف می کنند و به همین دلیل مطالعه دورهای بعد را از دست می دهند و در واقع نتیجه مثبتی از مطالعه خود نمی گیرند. 

۷- سعی کنید زمان مطالعه رو در ساعاتی از شبانه روز قرار دهید که آرامشتون بیشتره. اگر در حین مطالعه احساس خواب آلودگی کردید (معمولا ساعات انتهایی شب)، میتونید این ساعات رو به حل تست اختصاص دهید. حل تست باعث فعالیت و هوشیاری بیشتر مغز شما شده و احتمالا احساس رخوت شما را برطرف خواهد کرد. 

۸- برای حفظ کردن فرمولها عجله نکنید. خیلی از فرمولها رو در هنگام مطالعه و استفاده از اونها در حل تستها به تدریج حفظ خواهید شد. اثبات فرمولها نیز به حفظ کردن اونها خیلی کمک میکنه. به هر حال در دو سه هفته آخر حتما زمانی رو برای حفظ کردن دقیق فرمولها اختصاص دهید.

منبع:http://mtsignal.blogsky.com

کل جزوات - نرم افزار انسیس - درس طراحی ماشین به کمک کامپیوتر


کل جزوات - نرم افزار انسیس - درس طراحی ماشین به کمک کامپیوتر

  استاد : آقای دکتر خواجه سعید - جلسه ی اول تا آخرین جلسه مورخه 91/3/8

برای دریافت اولین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید.

برای دریافت دومین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید.

برای دریافت سومین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید.

برای دریافت چهارمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

برای دریافت پنجمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

.........................................................................................................................................

برای دریافت ششمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

برای دریافت هفتمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

برای دریافت هشتمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

برای دریافت هشتمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید

 برای دریافت نهمین جزوه کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا را کلیک نمایید(جلسه91/3/8 )

.........................................................................................................................................

 برای دریافت اولین تمرین کلاس نرم افزار آموزش انسیس این جا کلیک نمایید.

جزوه (فایل پاورپوینت ) طراحی ماشین به کمک کامپوتر - جلسه اول مورخه 90/12/17

استاد : آقای دکتر خواجه سعید

منبع : سایت دکتر میرزایی - دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند

برداشت مطلب با ذکر منبع بلامانع است در غیر این صورت پیگرد قانونی دارد

www.yasermirzaei.ir

منبع:http://mechdiau.blogfa.com

گزارش کارآموزی در صنایع چوب و کاغذ مازندران

گزارش کارآموزی در صنایع چوب و کاغذ مازندران

فهرست

مقدمه

واحد تصفیه آب و پساب صنعتی

واحد آماده سازی چوب ,تولید و انتقال خرده چوب

واحد تولید خمیر

خط تولید خمیر کاغذ فلوتینگ

خط تولید خمیر کاغذ روزنامه

واحد بازیابی,تبدیل و آماده سازی مواد شیمیایی

واحد تولید بخار

واحد ماشین کاغذ

واحد ماشین کاغذ فلوتینگ

واحد ماشین کاغذ روزنامه و چاپ و تحریر

نکاتی راجع به برج خنک کننده

نکاتی راجع به انواع ولو در صنعت

نکاتی راجع به انواع پمپ های هیدرولیکی

حجم: 896 kb

فرمت:pdf

دانلود

نحوه تهییه گزارش پایان نامه دانشگاهی و ارائه مقاله

ساختار ارائه یک تز، رساله یا گزارش کامل پروژه
بازنویسی از نسخه­ ی اسکن شده: بیژن مولایی
(کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،  مرداد 90)
تهیه کننده: امیر عبدالله (هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تربیت مدرس، مهر 72)
و با تشکر از راهنمایی های مهندس امین علیئی
لینک دانلود: