مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

دانلود شماره4 مجله تهویه و مطبوع


میگه !

دنیا را بد ساخته اند … کسی را که دوست داری ، تو را دوست نمی دارد … کسی که تورا دوست دارد ، تو دوستش نمی داری … اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد … به رسم و آئین هرگز به هم نمی رسند … و این رنج است …




درصورتی که میخوای دانلود کنی حتما حتما 3 تا صلوات بفرست ....(واسه دوستان من ،واسه خانواده من ، واسه خودم ) همینجور به ترتیب


دانلود شماره 4 مجله تهویه و مطبوع دانلود کنید



می ترسم

وقتی من ۲ ساله شدم پدرم ۳۲ ساله شد یعنی ۱۶ برابر من،
وقتی من ۳ ساله شدم پدرم ۳۳ ساله شد یعنی ۱۱ برابر من،
وقتی من ۵ ساله شدم پدرم ۳۵ ساله شد یعنی ۷ برابر من،

وقتی من ۱۰ ساله شدم پدرم ۴۰ ساله شد یعنی ۴ برابر من،
وقتی من ۱۵ ساله شدم پدرم ۴۵ ساله شد یعنی ۳ برابر من،
وقتی من ۳۰ ساله شدم پدرم ۶۰ ساله شد یعنی ۲ برابر من،
می ترسم اگه ادامه بدم از پدرم بزرگتر بشم!

پرسش: رانگ کوتا

با سلام 
با اجازتون یه سوال داشتم: 
اگه بخوام در یک معادله PDE زمان رو با روش رانگ کوتا گسسته سازی بکنم چیکار باید بکنم؟ 
خودم خیلی روش کار کردم اما نتیجه نداد ( حتی مراجعه به کتاب ها و مقالات و ...) هیچی پیدا نکردم 
اگر امکان داره مختصر راهنمایی بفرمایید(جرقه ای بزنید) بقیشو خودم میرم یا در صورت وجود یه کتاب در این مورد راهنمایی بفرمایید 
http://s5.picofile.com/file/8123148900/r.pdf.html 
با تشکر

پاسخ:

سلام

میدونستی که رانگ کوتا فقط مال ODE هست خانوم مهندس؟

***************

ببین باید از بسط تیلور استفاده کنی

کلاً برای دیسکریتایز کردن مشتقات از بسط تیلور استفاده میکنیم راحت ترینش همون فرمول شیب دبیرستانی است که کلاً همه عوام اونو میشناسن

بنابرین از بسط تیلور استفاده کن و ترانکیش ارورات رو مدنظر بگیر تا به نتیجه برسی

سؤال داشتی بپرس البته سرم خیلی شلوغه اما اگه وقت داشتم جواب میدم

موفق باشی

******************

کتاب صد سال تنهایی

توضیحات کتاب  :


“صد سال تنهایی” عنوان رمانی به زبان اسپانیایی نوشته نویسنده مشهور “گابریل گارسیا مارکز” و ترجمه “بهمن فرزانه” است که چاپ نخست آن در سال ۱۹۶۷ در آرژانتین با تیراژ ۸۰۰۰ نسخه منتشر شد.
این کتاب در مدتی کوتاه شهرتی جهانی پیدا کرد و به ۲۷ زبان دنیا ترجمه شد .
“صد سال تنهایی” حاصل ۱۵ ماه تلاش و کار “گابریل گارسیا مارکز” است که به گفته ی خود در تمام این ۱۵ ماه خود را در خانه حبس کرده است .
در این رمان به شرح زندگی شش نسل خانواده بوئندیا پرداخته شده است که نسل اول آن‌ها در دهکده‌ای به نام ماکوندو ساکن می‌شود. داستان از زبان سوم شخص حکایت می‌شود. سبک این رمان رئالیسم جادویی است.مارکز با نوشتن از کولیها از همان ابتدای رمان به شرح کارهای جادویی آنها می‌پردازد و شگفتی های مربوط به حضور آنها در دهکده را در خلال داستان کش و قوس می‌دهد تا حوادثی که به واقعیت زندگی در کلمبیا شباهت دارند با جادوهایی که در این داستان رخ می‌دهند ادغام شده و سبک رئالیسم جادویی به وجود آید.ناپدید شدن و مرگ بعضی از شخصیت های داستان به جادویی شدن روایت ها می افزاید. 




ایشون  در سن 87 سالگی در تاریخ 28 فروردین  در گذشتن



قسمت های زیبایی از کتاب

جهان چنان تازه بود که بسیاری چیزها هنوز اسمی نداشتند و برای نامیدنشان می بایست با انگشت به آن ها اشاره کنی .

 

هیچ آرمانی در زندگی ارزش این همه سرافکندگی و خفت را ندارد .

 

مردها چه قدر عجیبند ! از یک طرف تمام عمر خود را به جنگ با کشیش ها می گذرانند و از طرف دیگر کتاب دعا هدیه می دهند .

 

آنچه از تو ناراحتم می کند این است که همیشه درست آنچه را که نباید بگویی ، می گویی .

 

ادبیات بهترین بازیچه ای است که بشر اختراع کرده است تا مردم را مسخره کند .

 

زن گذاشت تا اشک او تمام شود . با نوک انگشتان سر او را نوازش می کرد و بدون اینکه  او را وادار به اعتراف کند که به خاطر عشق اشک می ریزد ، فورا قدیمی ترین گریه ی تاریخ بشر را شناخت .

 

روزی که قرار بشود بشری در کوپه ی درجه یک سفر کند ، ادبیات در واگن کالا ، دخل دنیا آمده است .


منبع :http://bestbooks.blogfa.com/post-681.aspx

http://borz.ir

آزمون مهندسی حرفه ای

راستش الان قصدم از نوشتن این پست بیان تجربه است!

روز پنج شنبه 18/2/93 آزمون مهندسی حرفه ای در تهران (فقط در تهران) توسط انجمن های مهندسی برگزار شد و حدود 200 نفر (شاید کمتر) شرکت کننده داشت.

این آزمون هر سال در آمریکا برگزار میشه و مهندسان زیادی خواهان اخذ این مدرک و محک زدن خودشون هستند.

این آزمون مثل کنکور یک تورنُمنت نیست.برای موفقست در این آزمون بهتر بودن از بقیه کافی نیست بلکه حقیقتا باید خوب باشی.(شرط قبولی در این آزمون گرفتن نمره60 در تمام سیلابس های امتحان است.)

سیلابس ها را در اینجا و اینجا میتونید ببینید.

این آزمون از دو بخش FE , PE تشکیل شده است.آزمون FE قدم اول در رسیدن به اخذ مدرک مهندسی حرفه ای است که نکته قابل توجه در این بخش سوالاتی در حوزه اخلاق مهندسی (ethics) و اقتصاد مهندسی می باشد.(برای دوستانی که به تازگی از مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده اند مناسب است.)

برای اطلاعات بیشتر به اینجا مراجعه کنید.

آزمون PE که بخش دوم این آزمون بود مناسب مهندسینی است که حداقل 4 سال سابقه مواجهه با مسائل مهندسی (که شامل طراحی و محاسبات مهندسی است)را داشته اند.

برای اطلاعات تکمیلی صفحه NCEES را ببینید.

نظریه multiverse

نظریه multiverse توسط آقای یانگ مطرح شد که بیان می کنه که جهان ما (universe) بخشی از این جهان گسترده است.

پژوهشگرهای زیادی دنبال پیدا کردن راهی برای سفر در بین این دنیاها هستند،تا اونجا که من میدونم یه آزمایشگاه موفق شدهد که میکروب ها رو منتقل کنه! اما اگر انسان رو منتقل کنند به احتمال خیلی زیاد میمیره!(منظور چیزی شبیه طی الارضِِِ)در این جابجایی جسم جابجا میشود اما  روح نه!

این نظریه از اونجا مورد توجه مهندسان مکانیک میتونه قرار بگیره که همونطور که میدونید در پدیده تشعشع الکترون باید از یک تراز به تراز دیگر انرژی بره! و در راستای این تغییر سطح برای لحظه ای ناپدید میشه!!!

و اینطوره که این مسئله رو نه فیزیک کلاسیک و نه کوانتوم (تا حدی تونسته البته) نتونستن تفسیر کنند.

شایان ذکره که آقای یانگ برای این نظریه جایزه نوبل هم برده اند.

دانلود شماره3 مجله تهویه و مطبوع


دکترعلی  شریعتی میگه :                                                          

وقتی که دیگر نبود

من به بودنش نیازمند شدم

وقتی که دیگر رفت

من به انتظار آمدنش نشستم

وقتی که دیگر نمی توانست مرا دوست بدارد

من او را دوست داشتم

وقتی که او تمام کرد

من شروع کردم

وقتی که او تمام شد

من آغاز کردم

چه سخت است تنها متولد شدن

مثل تنها زندگی کردن است

مثل تنها مردن





درصورتی که میخوای دانلود کنی حتما حتما 3 تا صلوات بفرست ....(واسه دوستان من ،واسه خانواده من ، واسه خودم ) همینجور به ترتیب



دانلود شماره 3 مجله تهویه و مطبوع دانلود کنید