مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

جمعست

جمعستا جمعه

داره حال میده


امروز که از خواب بیدار شدم از خودم پرسیدم :

زندگی چه می گوید؟
جواب را در اتاقم پیدا کردم،

سقف گفت : اهداف بلند داشته باش!

پنجره گفت : دنیا را بنگر!

ساعت گفت : هر ثانیه با ارزش است!

آیینه گفت : قبل از هر کاری به بازتاب آن بیندیش!

تقویم گفت : به روز باش!

در گفت : در راه هدف هایت سختی ها را هُل بده و کنار بزن!

زمین گفت : با فروتنی نیایش کن!
.
.
.
.
و در آخر، تخت خواب گفت : ولش کن بابا بگیر بخواب !!!

دعا نکنید ضعیف می شوید

فارغ از اینکه خدایی هست یا نه که من میگم محتملا هست(بیشتر موافق با ایده های یونگ و اتّو رنک هستم در این باب)

برداشت خود من اینه که دعا انتظار میآره،توقع میآره،وقتی فاصله زمانی مورد انتظار با دعا زیاد باشه و تعداد دعا کردن ها برای اجابت نهایی اون بیشتر باشه تا زمان فرا رسیدن موعد مورد انتظار ضعف و سستی میآره.

مثلا کسی برای قبولی در آزمون ارشد یا...که فاصله زمانی داره از الان شروع نکنه به اینکه خدایا...خدایا... 

ما مسخره دست خدا نیستیم خدا هم مسخره دست و دعای ما نیست

اول و آخر *فعلا* خود شخص همه کارست و خدا هیچکاره...

بیخیال شید و دست از سر خدا بردارید تا مثلا یک هفته مونده به آزمون یا...که کار و وظیفه خودتون رو که نسبتا انجام دادید بعدش دعا کنید,از دیگران بخواید......

این بحث ها هم به نظرم اصلا درست نیست که من بیکار نمی شینم هم دعا میکنم و هم میخونم....

یادمه آقای الهی قمشه ای هم در یکی از صحبتاشون به این نکته اشاره کرده بودن که برای خودت و رسیدن و اوکی شدن چیزی حتئ الامکان دعا نکنید

من خودم اینو عمیقا احساس کردم که دعا کردن(طلب بدست آوردن چیزی) آدمو ضعیف میکنه و بهتره فقط در مقاطع خیلی حساس یا اضطرار آدم دست به دعا شه.بهرحال من موافق هایدگر هم نیستم که خدا دیگه مرده

فکر کنم این با تعالیم اسلام هم مطابقت داره که دعا میتونه قضا رو برگردونه یعنی در اضطرار و....

بهرحال دعا نکنید ضعف و سستی رخنه میکنه....

در پناه حق.


رتبه تراز های دانشگاه های مختلف ارشد مهندسی مکانیک

بعنوان نمونه ترتیب انتخاب دانشگاه ها توسط داوطلبان(گرایش عمومی به سمت دانشگاه ها) برای سال 89 انتخاب شده است.

پیروز باشید.

Format:pdf

منبع از سازمان سنجش