مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

آموزش تعمیرات پژو ۴۰۵

سوال:

سلام.میشه در مورد تعمیر و نگهداری قطعات پژو 405 یه چیزی بهم معرفی کنید. خیلی فوریه.عکس و مطلب با هم داشته باشه 
با تشکر

پاسخ:

با سلام

بخش هایی از فیلم آموزشی تعمیرات پژو ۴۰۵ شامل:گیربکس ۴۰۵-داشبرد-تعلیقات-اکسل-پلوس-زوایای چرخها و... 

http://www.aparat.com/v/3ZbwH

تفسیر شیرین و ساده همراه با مثال عینی برای نامساوی کلازیوس

طاعات قبول درگاه آن یگانه هستی

سؤال کرده بودم: در پست پرسش ترمو با جایزه


 با ارایه یک مثال (مثال فقط مثال اونم مثال عینی توضیح کتابی نمیخوام)توضیح بدین چرا انتگرال سیکلی دلتا Q به T همواره کوچکترمساوی صفر است؟

یه عده جواب دادن که واقعا ممنونیم ازشون

دوستانی که احیانا مطلع نشدن تا فردا اگه جواب بدین ممنون میشم فردا یه مقاله نسبتا مبسوط مینویسم انشالّله براش

حتی بدترین عادت ها نیز می توانند برای بدن بسیار مفید باشند…

استفاده بیش از حد از یک چیز خاص باعث به وجود آمدن اعتیاد می شود و ترک آن برای هر کسی سخت است. اعتیاد همیشه نمی تواند به مواد مخدر باشد گاهش افراد به ورزش هم معتاد می شوند که باز هم می تواند برای سلامتی نامناسب باشد.

همیشه عادت ها را به چشم مخرب نگاه می کنیم به طوری که به نظر ما عادت کردن می تواند باعث از بین رفتن سلامتی شود اما پزشکان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که حتی بدترین عادت ها نیز می توانند برای بدن بسیار مفید باشند. این عادات به راحتی می توانند سلامت را وارد بدن شما کنند و نیازی به ترک آن ها نیست.

** آدامس جویدن عادتی است که بسیاری قصد ترک کردن آن را دارند اما این نکته را بدانید که آدامس می تواند قدرت تمرکز و یادگیری را افزایش دهد. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس می تواند میزان خونی که در راه مغز است را بیشتر کرده و مغز شما راحت تر کار خواهد کرد.

** شلخته بودن هم نمی تواند عادت بدی باشد ولی در مقابل وسواس به هیچ عنوان خوب نیست. برای آنکه آلرژی ها را از بین ببرید بهتر است کمی هم شلخته باشید چرا که بسیاری از آلرژی ها بر اثر وسواس به وجود می آیند. محققان به این نتیجه رسیده اند که افراد شلخته کمتر دچار آسیب های ریوی و آلرژی می شوند.

** برخی عادت دارند پس از صبحانه یا به همراه آن از کلوچه و بیسکوئیت استفاده می کنند این عادت شاید به نظر چاق کننده باشد اما برای بدن بسیار مفید است. کلوچه و بیسکوئیت باعث می شود تا پروتئین و کربروهیدرات لازم به بدن شما وارد شده و اگر رژیم داشته باشید می تواند باعث لاغری شما هم بشود.

** بازی های رایانه ای همیشه به عنوان بزرگترین دشمنان نوجوانان شناخته می شوند اما این بازی ها همیشه هم بد نیستند و به راحتی می توانند حال انسان را دگرگون کنند. چند بازی ساده و فکری روی رایانه خود داشته باشید تا در زمان بی حالی یا افسردگی سراغ آن رفته و حالتان را عوض کنید.

منبع : مشرق نیوز

دوران نامزدی و صحبت از مسائل جنسی، درست یا غلط؟ چگونه؟


دوران نامزدی و صحبت از مسائل جنسی، درست یا غلط؟ چگونه؟

درست است که رابطه زناشویی طبیعی و معمول در همه انسان‌ها تقریبا به یک شکل انجام می‌گیرد اما هر فرد انتظارها و سلیقه‌های خاصی دارد. بنابراین بیشتر از گذشته، لازم است زوج‌ها راجع به این رفتار با همدیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشند.

در زمانه ما، یکی از دلایل افزایش طلاق وجود مشکلات جنسی و نگرش منفی زن یا مرد به آن است. متاسفانه هنوز هم بسیاری از دختران و پسران طی گفت‌وگوهای قبل از ازدواج، به نگرش و انتظارهای خود از رابطه زناشویی اشاره نمی‌کنند. اما واقعیت این است که برآورده‌نشدن توقعات در رابطه زناشویی می‌تواند باعث سردی رابطه و نابسامانی‌های دیگر شود.

چرا باید درباره مسائل جنسی صحبت کنیم؟اگر از دختر و پسری که حتی تاریخ ازدواجشان را تعیین کرده‌اند سوال شود: « آیا راجع به مسایل زناشویی با همدیگر صحبت کرده‌اید یا نه؟ » در بیشتر موارد می‌گویند : « نه، ما فکر نمی‌کردیم این موضوع مهم باشد » یا می‌گویند: « ما این جور صحبت‌ها را به بعد از ازدواج موکول کرده‌ایم، به‌دلیل اینکه بعد راحت‌تر می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم .»
چنین زوج‌هایی نمی‌دانند اینگونه صحبت‌ها به قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای ازدواج مربوط است، نه بعد از ازدواج. آیا شما هم معتقدید گفت‌وگو راجع به مسایل زناشویی باید به بعد از ازدواج موکول شود؟ آیا بعد از ازدواج برای اینگونه صحبت‌ها دیر نیست؟ اگر بعد از ازدواج همسران متوجه شدند که با یکدیگر در این‌باره توافق ندارند، راه‌حل چیست؟ آیا می‌توانند به‌راحتی در ازدواج خود تجدیدنظر کنند؟

کی صحبت کنیم؟رابطه بین زن و شوهر، با سایر رابطه‌های اجتماعی، دوستی و خانوادگی متفاوت است. این رابطه ۴ اصل دارد و وجود مشکلات جدی در هر کدام از این اصول، موثرنبودن تلاش‌های زوج در حل این مشکلات و ناامیدی یا دست از تلاش برداشتن، می‌تواند خطر جدی برای سلامت و آینده رابطه باشد. پایه‌های اصلی رابطه زناشویی عبارت است از : چارچوب ( ویژگی‌ها و شرایط مشابه )، علاقه و رابطه عاطفی، داشتن رابطه زناشویی رضایت‌بخش و تعهد و احساس مسوولیت نسبت به یکدیگر.
در دین و فرهنگ‌ ما و بسیاری از فرهنگ‌ها، برقراری رابطه زناشویی قبل از ازدواج، مشروع و پذیرفته نیست. اما برخی می‌پرسند که آیا بدون داشتن چنین تجربه‌ای می‌توان در این حیطه، اطلاعاتی راجع به خودشان و طرف مقابل به‌دست آورد؟

پاسخ این است که قبل از ازدواج لازم است دختران و پسران از طریق مطالعه و گفت‌وگو با افراد واجد صلاحیت، آموزش‌هایی را در مورد رابطه زناشویی ببینند و تا حدودی به ارزیابی نگرش، انتظارها و تمایل خود نسبت به این رابطه بپردازند. در این گفت‌وگوها نکته‌هایی مطرح می‌شود که همسران از طریق آن می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد رابطه زناشویی بعد از ازدواجشان به‌دست آورند.
زمانی که همسران آینده، در مورد بیشتر معیارهای خود، با طرف مقابل به توافق رسیدند، لازم است خجالت را کنار بگذارند و گفتگو‌هایی را با حفظ چارچوب‌های اخلاقی به این مساله اختصاص دهند.

با توجه به اینکه گفت‌وگو درباره این موضوع آسان نیست یا ممکن است شناخت کافی نسبت به تمایل مزاجی خود نداشته باشند، بهتر است برای این کار از مشاوران خانواده کمک بگیرند و در خصوص این مسایل با هم صحبت کنند.
میزان اشتیاق و تمایل هر فرد به رابطه زناشویی متفاوت است. بعضی افراد اشتیاق بیشتر و بعضی‌ها اشتیاق کمتری برای این رابطه دارند. تمایل به رابطه زناشویی در افراد از روزی چند بار تا سالی یکبار متفاوت است. تفاوت افراد در میزان اشتیاق جنسی هم به دلیل تفاوت‌های جسمی یا هورمونی و هم به علت خصایص روانی افراد است. حال تصور کنید که تمایل جنسی زن یا مرد بسیار بالا و تمایل طرف مقابلش بسیار کم باشد. قطعا این تفاوت، رضایت و سلامت زناشویی چنین زوجی را به خطر می‌اندازد. بنابراین باید انتظارها و سلیقه‌های جنسی خود را با همسر آینده‌تان در میان بگذارید.

درست است که رابطه زناشویی طبیعی و معمول در همه انسان‌ها تقریبا به یک شکل انجام می‌گیرد اما هر فرد انتظارها و سلیقه‌های خاصی دارد. بنابراین بیشتر از گذشته، لازم است زوج‌ها راجع به این رفتار با همدیگر تعامل و گفت‌وگو داشته باشند. مهم این است که زن و شوهر در این انتظارات، توافق داشته باشند. خیلی از همسران به دلیل سلیقه‌های جنسی متفاوت و متضاد، دچار تعارض می‌شوند و تجربه نشان داده است که هرچند این انتظارات تا حدودی قابل اصلاح و تغییر است اما به‌طور کامل تغییر نمی‌کند و زن یا شوهری که انتظاراتش در روابط زناشویی برآورده نشود، ممکن است احساس سرخوردگی کند.

این سرخوردگی نیز احتمالا زمینه‌ساز سردی رابطه یا خطا‌های اخلاقی دیگر خواهد شد. علاوه بر اینها،‌ زن و شوهر باید بعد از ازدواج در مورد حاشیه‌های روابط زناشویی با همدیگر به توافق برسند. منظور از حاشیه روابط، نظر افراد راجع به عوامل زمینه‌ساز مطلوب برای شروع و ادامه رابطه است؛ مانند چگونگی گفت‌وگو‌های عاطفی، نوازش و لمس قبل از رابطه، محل و فضای مطلوب برای برقراری رابطه و… یکی دیگر از مسایل و مشکلات نادیده‌گرفتن بعضی از تعهدات اخلاقی عاطفی و جنسی در زندگی زناشویی، از سوی یک یا هر دو است که می‌تواند باعث بروز اختلاف‌های شدید و بحران‌های غیرقابل جبران در زندگی مشترک بشود. قبل از ازدواج، لازم است که همسران از عقاید مربوط به تعهدات جنسی و اخلاقی همدیگر مطلع شوند

منبع : salamat.ir