مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

رای با اکثریت

2تا از همسایه هامون به خاطر منافع مشترکی که دارن بر علیه یکی دیگه از همسایه ها دست به یکی کردن . سر مسائل مختلف به جون هم می یفتن . سر کوچکترین چیزی با هم بحث دارن . خلاصه سوء تفاهم بینشون زیاد بوجود اومده و مثل خروس جنگی به جون هم افتادن . هرروز یکی از اون یکی شکایت می کنه و خلاصه پلیس 110 هفته ای یبارو می دونه که باید به این آپارتمان یه سری بزنه . من از نزدیک شاهد ماجرا هستم و می بینم که هر سری یکی مقصره . اصلا" مثل این فیلما نیست که یک نفر شخصیت مثبت داره و بقیه منفی . همگی یه جورایی مقصرن . همونطور که گفتم الان 2 همسایه بر علیه یکی دیگه هستند. حالا اگه تو این جامعه کوچیک بخایم رای گیری کنیم ، طبق قانون رای با اکثریت، همسایه هایی که دست به یکی کردن برنده ان.
به نظر شما همیشه رای با اکثریته؟ راجع به بزرگ یا کوچیک بودن جامعه آماری چی فک می کنین؟

بازده تجهیزات نه ، بازده آدما

همه ما بچه های مکانیک ، خوب با مفهوم بازده آشنا هستیم . یعنی یه جورایی با دل و جون لمسش کردیم . درست می گم یانه؟
حالا اگه بخوایم مفهوم بازده رو تو زندگی خودمون پیاده کنیم چه اتفاقی می یفته؟ نه ، بهتره بگم اگه بخوایم بازدهی خودمون رو حساب کنیم ، چیکار باید بکنیم؟
هیچی خیلی راحته، باید نسبت کار خروجی به انرژی ورودی رو حساب کنیم . یعنی آقا باید ببینیم نسبت تولید به مصرفمون چقدره . به همین سادگی.
آیا شما در کل بازدهیتون بالاتر از یکه یا پایین تر؟
کلا" آدم مصرف کننده ای هستی یا تولید کننده؟

انرژی مثبت - انرژی منفی

عرض کنم خدمتتون که من خیلی به مساله انرژی مثبت و منفی توجه نمی کردم . تا اینکه متاسفانه با کسی هم اتاق شدم که از صبح تا شب در حال خوندن انواع اخبار منفی و بده ، انواع دیدگاه های منفی رو داره وخلاصه هیچ حرف مثبتی از دهن ایشون خارج نمی شه که نمی شه . دیگه نمی دونم واقعا" چیکار کنم! خیلی سعی کردم که اتاقم رو عوض کنم ولی رئیسم موافقت نمی کنه.
به نظر شما چطور می شه توی اتمسفر منفی از صبح تا عصر زندگی کرد ولی همچنان مثبت باقی موند؟ بالاخره تاثیر می ذاره دیگه

آزمون تولیمو

چند روز پیش آزمون تولیمو داشتم. با توجه به اینکه اطلاعات راجع به این آزمون به نسبت کمه ، گفتم بد نیست کلیاتی راجع به این آزمون بگم.
آزمون با یک سوال writing که نیم ساعت وقت داره شروع می شه. هیچ محدودیتی در مورد تعداد لغات وجود نداره و خلاصه آزادید که هر چقدر دلتون می خواد یا نمی خواد بنویسید. دو دیدگاه مطرح شده بود و خواسته بود که مزایای هر دیدگاه رو نوشته و درپایان نظر خودتون رو بگید.
بخش دوم حدود 50 سوال گرامر داشت. که خیلی آسون نیست و باید خوب به گرامر مسلط باشی .
بخش سوم درک مطلب بود که فکر می کنم حدود 40 تا سوال بود. 6 تا هم متن با سطح متوسط داشت.
بخش آخر listening بود. کیفیت صدا فوق العاده ضعیف بود به طوریکه قبلش که فارسی توضیح می داد هم به سختی صدا شنیده می شد. 50 سوال داشت. که از گفتگوی ساده دو نفره شده می شد و کم کم سخت می شد تا به گفتگوی چند نفره می رسید.
اگه سوالی داشتید در خدمتتون هستم

پایان زمان مطالعه فصل 3 انتقال حرارت

با سلام

با توجه به اتمام زمان مطالعه فصل 3 لطفا" به سوالات زیر پاسخ دهید.

1 - لوله ای به قطر داخلی 4.4cm و قطر خارجی 5cm با ضریب هدایت  50w/mc و دمای سطح داخلی 100C در معرض هوای محیط با ضریب کنوکسیون 10w/m2C قرار دارد . اگر روی این لوله را با عایقی به ضریب هدایت  1.3 w/mc  و ضخامت 8cm بپوشانیم و سایر شرایط ثابت باشد ، انتقال حرارت
1)افزایش می یابد.        2) تفاوتی نخواهد کرد             3) کاهش می یابد              4) متغیر خواهد بود.

2- بر روی دو طرف یک صفحه مسطح فلزی ، سیال گرم و سرد با ضریب انتقال حرارت h و 2h در جریان است. اگر ضخامت صفحه ناچیز باشد ، ضریب انتقال حرارت کلی این صفحه (U) بین دو سیال گرم وسرد چقدر است؟

ادامه مطالعه انتقال حرارت ، فصل 4 و از تاریخ 25- 31  مرداد می باشد.

سوال: دسترسی به اختراعات ثبت شده

سوال

هرسال از جشنواره خوارزمی یا سایر جشنواره ها افرادی به عنوان نفرات برتر معرفی میشن
چطور میشه به ثبت اختراع هایی که در ایران یا در جهان به ثبت می رسه دسترسی داشت و اونا رو مطالعه کرد؟
thanks

در ایران سازمان پژوهشهای علمی وصنعتی متولی این کار هست . می تونی یه سر پاشی بری پژوهشکده مکانیک ، هم آزمایشگاهها و تجهیزاتشون رو ببینی هم ایده می گیری و هم لذت می بری، هم اطلاعات در مورد دسترسی به اختراعات ثبت شده می گیری. البته قبلش اگه با یکی از اساتید اونجا هماهنگ کنی بیشتر کارت راه می یفته:)  

چون دقیقا" مثل دانشگاه می مونه:) 

سوال: عدد نوسلت اواپراتور

سلام و وقت بخیر
ببخشید من از کجا معادله نوسلت داخل یک اواپراتور(evaporator) را پیدا کنم؟
شاید روزها ها مقالات و کتاب های انتقال حرارت رو گشتم اما به نتیجه ای نرسیدم؟
اگه امکان داره راهنماییم کنید نیاز ضروری دارم
مرسی  

سلام :)

عدد نوسلت داخل اواپراتورو می شه با داشتن مقدار و سطح انتقال حرات محاسبه کرد. خودت بشین حساب کن خوب ، پیدا کردنی فکر نمی کنم باشه . اگه منظورت روابط تجربیه ، قطعا" به عدد رینولدز و پرانتل بستگی داره ولی رابطه ای براش ندیدم.  

البته تو کاتالوگهای شرکتهای سازنده اواپراتور هم ممکنه یه چیزایی باشه ، شرکت سازندش رو پیدا کن ، بهشون ایمیل بزن و بپرس . حتما" جواب می گیری.

در هرصورت دوستان اگه کسی اطلاعاتی داره بفرسته بیاد