مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش

دیدیم همه مون که یه ظرفی رو یه ظرف دیگه هست چند دقیقه بعد یهو ول میشه و میفته رو ظرف پایینیه و ولو میشه.بچه هایی که استاتیک خوندن خوب میدونن که جسم یا تعادل استاتیکی داره یا نداره.خوب واسه من همیشه جای سوال اساسی بوده که اول که ظرف روییه تعادل داشته چی میشه که یهو بعد "چند دقیقه"(گاهی اوقات نیم ساعت)بدونه اینکه کسی دست بهش بزنه یا بادی بخوره بهش یهویی تعادلش بهم میخوره و میافته؟لطفا دوستان کمک کنن به این کشف برسیم!خودم یه حدسایی میزنم ولی نمیدونم چقدر معقوله جوابی که حدس میزنم.

کول باشید

پست قبلی رو که مینوشتم یاد حرف یه دوست افتادم که میگفت خوب اینجوری که باید هر ساعت آلارم بذارم که یادم نره باید یه لیوان آب بخورم ولمون کن بابا!در جوابش گفتم :بله!فارغ از تقدس عدد 7 در اکثر  مرام ها و مذاهب و ادیان که من اصلاً کاری به کارش ندارم از نظر روانشناسی
عدد 7 عدد اعجاب انگیزیه.شما قراره یه عادت درست رو وارد زندگی روزمره ات کنی.اگر 7بار(در مقیاس کنونی ما 7 روز)مطلبی رو تکرار کنی میشه ملکه ذهنت و دیگه ناخود آگاه میری طرفش و انجامش میدی.

شاهد عینی ما میتونه چیزی باشه که همتون تجربه کردین:قرص یا کپسول خوردن!اوایل سخته باید ساعت و آلارم بذارین تا یادتون نره که باید قرص بخورین امّا بعد مدت کوتاهی(روز دوم یا سوم)دیگه خودتون نگران یه چیزی هستین به وقتش!

 پس بازم زیاد سخت نگیرین دوستان وقتتون و مدیریت کنین زیاد طول نمیکشه.

آب

60% بدن ما آب هستش.میدونستین کمبود انرژی و احساس کم آوردن یا زود خسته شدن تنبل شدن خواب آلودگی هنگامی که سرکار هستید همه ناشی از کم آب خوردنه؟؟؟؟؟!
خیلی ها (من هم یکی از اونا!)توجه نمیکنن که چقدر آب نوش جون میکنند.با توجه به اینکه به فصل گرما نزدیک شدیم بدونین این به رده سنی که توش هستین بستگی داره و افراد بالای 19 سال:مردها باید روزانه 7-8 لیوان (معمولاً میشنوید 5-6 لیوان که زیاد قابل اتکا نیست) آب بنوشند و خانوما هم 5-6 لیوان.حواستون باشه کم نوشیدن آب خطرات زیادی داره که اکثر آدما ازش نا آگاهند.

آب  برای همستاز های سلولی حفظ حجم عروق و همچنین دفع سموم،انتقال مواد مغذی حیاتی است.

مصرف کم آب با ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی سکته مرتبط است .از بیماری های دیگه ناشی از کم مصرف کردن آب باید از دیابت،مشکلات کلیوی،کیست و،،،نام برد..تنبلی نکنین سخت نیست اصلا. کافیه تو روز که بیدارین ساعتی یه نصف لیوان آب بخورین یا اینکه هر 2 ساعت یه لیوان آب بخورین.

منبع:
The National Academies-USA

 

 

ای ایران ایران

نمیدونستم که استاد محمد نوری رو از دست دادیمامروز تو شرکت سرکار بودم که معاون شرکت تلویزیون رو روشن کرد و یه آهنگ از مرحوم استاد نوری پخش میکرد تلویزیون.خیلی به دلم نشست و هوس آهنگ ای ایران ایران استاد رو کردم.افتادم تو اینترنت و گوگل که متاسفانه هرچی تلاش میکردم هیچ سایتی لینکی که گذاشته بودن کار نمیکرد ولی بالاخره پیدش کردم و متاسفانه از خوابم بیدار شدم!استاد درگذشت  و من تو بیخبری.این آهنگ سراسر میهنی رو خیلی دوست دارم و لینک دنلودش و میذارم اینجا که اگر کسی دوست داشت بتونه بگیردش.

http://www.fun2day.ir/download/music/Mohammad%20Nouri%20-%20Iran%20Iran.zip

در آغوش خدای بزرگ و بخشاینده

پرواز بلند "ناصر حجازی" را تسلیت میگوییم.
اما باید بدونیم که تنها تأسف خوردن یا گریه کردن و اینکه رفت و .....هیچ کافی نیست باید از هر رخدادی برداشتی کرد و به نتیجه ای رسید تا بیشتر به جلو گام برداشت.این اسطوره فوتبال ما یکی دیگه از خوشتیپ های ما بود مثل "ویگن" که متاسفانه او هم کم سیگار نمی کشید.دردمندانه به خانواده بزرگ "حجازی" تسلیت میگیم و از همه جوونای جیگر خودمون میخوایم که آقا "لطفا بیخیال قلیون و سیگار".

و در انتها چون این اسطوره تنها 62 سال داشت و باید حالا حالا ها میموند پیش ما امّا این سیگار سارق زمانش شد و نگذاشت بیش از این استفاده کنه از زندگی و استفاده بده به دیگرون ،رو این حساب این پست و میذاریم تو پوشه "سارقان زمان".