مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

دریافت مقالات علمی

دانلود مقاله با لینک مستقیم
این وبسایت با هدف کمک به محققین و پژوهشگران کشور در دسترسی آسان به مقالات سایت های علمی نظیر IEEE ScienceDirect و بسیاری سایتهای دیگر راه اندازی شده .

شما در این وب سایت میتوانید مقاله خود را جستجو کرده و خلاصه آن را مطالعه نمایید سپس اقدام به تهیه آن نمایید و آن را به صور مستقیم از سرورهای ما دانلود کنید.
آدرس سایت:http://www.powerdata.ir/

مجلات و ژورنال های فاقد اعتبار

امروز با مطلبی در خدمت شما دوستان هستیم که بی توجهی به آن ممکن است زحمات شما برای نگارش و چاپ مقاله تان را به هدر دهد. همانطور که می دانید مجلات بسیاری هر ماه منشر می شوند که که مقالات مرتبط با یک رشته یا یک زمینه ی تخصصی را به چاپ می رسانند. برخی از این مجلات توسط سازمان های خاصی نظارت می شوند و عملکرد و اعتبار علمی مقالات منتشر شده در آنها هر ساله مورد بازبینی قرار می گیرد.

 

از چمله سازمان هایی که این نظارت را انجام می دهند انستیتو اطلاعات علمی است. این موسسه یکی از زیربخش های شرکت بزرگ  تامسون-رویترز است که مجلات بسیار را تحت پوشش خود قرار می دهد. مجلاتِ تحت نظارت این موسسه اختصارا به نام ISI شناخته می شوند که برگرفته از حروف اول نام موسسه است.

 

اما در کنار این گونه مجلات که توسط سازمان ها نظارتی منتشر می شوند، مجلات بسیاری نیز بدون ساز و کار نظارتی و اعتبارسنجی در حال انتشار هستند. هرچند عدم وجود نظارت به تنهایی دلیلی بر بی اعتبار بودن این مجلات نیست اما بسیاری از این مجلات از اعتبار علمی بالایی برخوردار نیستند و حتی بعضی از آنها با دریافت پول اقدام به چاپ مقالاتی می کنند که در مجلات دیگر امکان چاپ آنها وجود ندارد. واضح است که مقالات چاپ شده در این ژورتال ها اعتباری برای نویسنه به حساب نمی آیند و امکان چاپ مقاله ی مشابه در ژورنال های با کیفیت را نیز از وی سلب می کنند.

در ایران نیز بعضی دانشگاه ها برای جلوگیری از بروز مشکل چاپ مقالات دانشجویان و اساتید در ژورنال های بی کیفیت اقدام به جمع آوری لیست اینگونه ژورنال ها و انتشار آن در سایت دانشگاه یا پایگاه های دیگر نموده اند.  همچنین مقالات منتشر شده در این ژورنال ها را از شمول امتیازات مرتبط برای طرح های تشویقی و ارتقای شغلی هیئت علمی دانشگاه خارج نموده اند.

در ادامه چهار فهرست معرفی شده توسط دانشگاه های ایران با ذکر مرجع آورده شده است.

ادامه مطلب ...

جزوه طراحی اجزا دکتر شریعت پناهی

دانلود جزوه دست نویس طراحی اجزا دکتر شریعت پناهی

تعداد صفحات:132

حجم:21.137 KB

لینک های دانلود:

لینک1 فورشرد

لینک2 پیکوفایل

منبع: http://www.iran-eng.com

انواع کنفرانس (در راستای مطالب درس روشهای تحقیق)

کنفرانس (Conference)


              کنفرانس یا همان همایش یعنی مجلسی که تشکیل می­شود برای آنکه کسی مطالب علمی را برای دیگران بیان کند. معنی دیگر آن اجتماع  و انجمنی از عده معدودی برای بحث در مسائل سیاسی، ‌اجتماعی و فنی است.کنفرانس کوچکتر از کنگره است. ضمناً به اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در باب مسائل فنی و یا اجتماع جمعی از سیاستمداران ، روسای دولتها، ‌وزیران به منظور حل یک مسائل سیاسی داخلی و بین­المللی کنفرانس نیز اطلاق می­شود . کنفرانس­ها در سطوح زیر برگزار می­شوند:


·         کنفرانس بین المللی- داخلی


·         کنفرانس ملی


·         کنفرانس منطقه­ای


·         کنفرانس دانشجویی


کنگره (Congress)


             یعنی اجتماع و انجمنی از آگاهان، ‌صاحب­نظران و دانشمندان برای بحث و گفتگو پیرامون مسائل سیاسی، ‌علمی، ‌هنری و نظایر آن . همچنین به مجمعی که از سران دُوَل ، نمایندگان کشورها یا دانشمندان تشکیل می­شود تا در باب مسائل سیاسی، ‌اقتصادی و علمی بحث کنند، کنگره گفته می­شود.


سمینار (Seminar)


              دسته­ای از دانشجویان که تحت نظر یک استاد ، در رشته ای خاص به تحقیق و تتبع بپردازند و سخنرانی­هائی در آن رشته ترتیب دهند ،‌همچنین به دوره ای از تحصیلات ،‌که توسط چنین دانشجویانی تثبیت شود سمینار گفته می­شود . معنی دیگر سمینار،‌ اطاقی است که دانشجویان در آن گرد هم آیند و به تشریح موضوعی  بپردازند .


            در کشورمان واژه "همایش" جایگزین سمینار شده است . اما دیده می­شود بسیاری از مجامع با اهداف متفاوت از معنی ، با عنوان "همایش " برگزار می­گردند.


سمپوزیوم (Symposium)


  مجمعی که هدفش مباحث فلسفی و علمی باشد و یا مجمعی که در آن اشخاص مختلف راجع به موضوعی واحد ، ‌مقالاتی ارائه نموده و یا سخنرانی­هایی ایراد نمایند . مانند سمپوزیوم نفت یا سمپوزیوم حکمت و فلسفه و نظایر آن. عنصر اصلی در سمپوزیوم ، ‌موضوع واحد آنست .


جشنواره (Festival)


        جَشن + واره -


    1- " واره " یعنی نوبت ، مرتبه - به قول رودکی سمرقندی : گــُــل دگر ره به گلستان آمد          واره باغ و بوستان آمد


          واره وقتی به آخر اسم ملحق شود معانی مختلفی پیدا می کند از جمله " نوبت شادی "


    2- " جـَشن " یعنی مجلس شادمانی ، محفل نشاط - ضیافت - سُرور و شادی  .


         برگزاری مراسمی تحت عنوان " جشنواره " بدین علت است که برگزارکنندگانش می­خواهند اتفاق مبارکی که مثلاً سال پیش در عرصه­های مختلف علمی ، هنری ، فرهنگی، ‌صنعتی و نظایر آن رخ داده است ، امسال مورد معرفی و تجلیل و تمجید قرار دهند . سخنرانان جشنواره می­توانند در باب موضوع جشنواره ، از دری سخن گویند با این تفاوت که مطالب باید به سوی معرفی و تجلیل و تمجید میل داشته باشد .


گردهم آیی (metting)


  گردهم آیی، ‌اجتماع کردن برای بحث و گفتگو پیرامون موضوعی که اصلاً جنبه علمی تحقیقاتی نداشته باشد . مجمعی است که برگزار کنندگانش قصد آن دارند تا موضوع مورد علاقه خود را از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار دهند. مثل حضور استانداران ، یا مدیران کل واحدهای یک سازمان و یا مسئولان انجمن های صنفی و تخصصی و نظایر آن .... در گردهم آیی سخرانی و یا مقالات تخصصی ارائه نمی­گردد .

منبع:http://energyboard.blogfa.com

دانلود سوالات و پاسخنامه آزمون نظام مهندسی

دانلود سوالات و پاسخنامه(سال 83 تا 89) آزمون نظام مهندسی(تاسیسات مکانیکی)

حجم:5.858 KB 

دانلود

منبع:http://mech-88.blogfa.com

دانلود جزوه پاورپوینت درس روش تحقیق

ده نکته در مورد تحقیق :
تحقیق خیلی وقت گیر است. 
تحقیق یک پدیدة ذهنی است.
تحقیق خسته کننده و کسالت آور است اما ممکن است جالب و سرگرم کننده هم باشد.
تحقیق ممکن است در طول زندگی محقق تداوم داشته باشد.
فرایند تحقیق ممکن است بسیار جالبتر از نتایج آن باشد.
تحقیق نوعی فضولی کردن است.
تحقیق را می توان به راههای گوناگونی انجام داد.
تحقیق ممکن است وارد رویاهای شما شود.
تحقیق ممکن است شمارا به راههای دور از انتظار هدایت کند.
درتحقیق از همان مهارت روزمرة محقق استفاده می شود.

حجم: 718 کیلوبایت
دانلود جزوه پاورپوینت درس روش تحقیق استاد خیر خواه

دانلود جزوه الاستیسیته و پلاستیسیته

دانلود جزوه الاستیسیته و پلاستیسیته

یک جزوه کامل ودست نویس با کیفیت خوب در نه فصل که بخوبی به توضیح وتشریح مباحث الاستیسیته و پلاستیسیته پرداخته است.


سرفصل های جزوه الاستیسیته و پلاستیسیته به شرح زیر میباشند:

فصل اول : تئوری الاستیسیته و پلاستیسیته

فصل دوم : خواص مکانیکی اجسام ساده

فصل سوم : تانسور تنش

فصل چهارم : کرنش

فصل پنجم : روابط بین تنش ها و کرنش ها

فصل ششم : مسائل تئوری ارتجاعی

فصل هفتم : مسائل تنش مسطح

فصل هشتم : پلاستیسیته

فصل نهم : پلاستیسیته دوبعدی

دانلود

منبع و پسورد:www.spowpowerplant.blogfa.com