مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

گشادی مقطع

همه چیز از  گشاد کردن شروع میشه!حالا اگه ناگهانی باشه که واویلاست،اگه تدریجی تر هم باشه باز هم مخربه،جدایش جریان سیال "پشت" سیلندر استوانه و کره رو که یادمون نرفته!
نباید فکر کرد که گشاد کردن مقطع خوشاینده چراکه بعدش اثرات سوء اش خودشو نشون میده چون فشار به شدت افزایش میآبه.
بهروز و پیروز.

مسئله 100 ساله مکانیک سیالات

یکی از دوستان مطلب بسیار مهیجی رو برام فرستادن که خودم ازش اطلاعی ندارم و امیدوارم کسایی که ازش مطلعن خبرمون کنن بیشتر بگن ازش.
باسلام وخسته نباشید.بامطلبی چندوقت پیش روبروشدم.برام جالب بودولی اطلاعات کاملی ارائه نداده میخواستم اطلاعات کاملی رودراین زمینه دراختیارم بذارید.ممنون میشم.
عین اون مطلب درزیرآمده
مسئله 100 ساله مکانیک سیالات
همانطور که خودرو در سرازیری ها به بالا و پایین شتاب می گیرد و یا در سر پیچ ها در حال دور زدن است، جریان هوا از اطراف خودرو خارج شده و باعث اختلال در تعادل خودرو می شود همچنین این جدایی آیرودینامیکی باعث ایجاد نیروی مقاومی میشود که باعث کند شدن سرعت خودرو و در نتیجه ایجاد فشار مضاعف بر روی موتور می گردد. شبیه این پدیده در هواپیماها، کشتی ها، زیردریایی ها و حتی در توپ گلف نیز رخ می دهد.
محققان دانشگاه MIT خبر از یک آزمایش تجربی و محاسباتی دادند که می تواند مکانی که این جدایی آیرودینامیکی رخ میدهد را پیش بینی کنند.عکس دو بعدی بدست آمده از آزمایش تجربی که مکان جدایی سیال از صفحه را نشان می دهد.
 
محققان دانشگاه MITدر واقع محققان توانستند که معمای قرن را در حوزه مکانیک سیالات حل کنند و بفهمند که سیالات چگونه حرکت می کنند.جریان سیالات همه چیز را در دنیا تحت تاثیر قرار می دهد، از حرکت خون در بدن گرفته تا انتقال گرما و جریانات همرفتی. به همین دلیل مهندسان همیشه در پی این قضیه بودند تا بتوانند که به نحوی از جداشدگی سیال جلوگیری کنند تا از زیان آن بکاهند و تاثیر آن را زیاد کنند. که یکی از کارهایی که در این زمینه در المپیک پکن انجام گرفت صیقل دادن مکان های شنا در مسابقات بود.

کد سؤال 1501 کنترل اتوماتیک

پرسشی از کنترل اتوماتیک به دستم رسیده که با توجه به اینکه خود بنده حقیر هم هیچ وقت از طریقه رسم دیاگرام زاویه فاز سیستم های "غیر" مینیمم فاز سر در نیاوردم نتونستم جواب بدم به این پرسش؛اگر کسی میتونه جواب بده دوستمون رو شاد کنه.

لب مطلب رو میگم،پرسش دوستمون با کلی شکل و دیاگرام ...بود.

با سلام پرسش های من از پرسش های ارشد سالهای پیش هست اما نمیدونم چرا؟:

زاویه فاز تابع تبدیل حلقه بسته با حلقه باز شماره 1 از 0 تا(منفی 180) هست.چرا؟

زاویه فاز تابع حلقه بسته با حلقه باز شماره 2 از (منفی 270) تا صفر میباشد.چرا؟

زاویه فاز تابع حلقه بسته با حلقه باز شماره 3 از (منفی 180) تا صفر میباشد.چرا؟

ضمنا اگر تابعی مانند شماره 4 داشتیم چه کنیم؟

شماره 5 چطور؟

دوستمون در پایان عنوان کرده که برای بدست آوردن زاویه فاز میآد به جای s در تابع jw قرار میده و تانژانت معکوس آرگومان صورت رو منهای تانژانت معکوس آرگومان مخرج میکنه و سپس امگا(w) را به ترتیب به صفر و مثبت بینهایت میل میده تا حداقل و حداکثر زاویه فاز رو پیدا کنه ولی نتیجه غلطی بدست میآد.

ضمنا منظور از / خط کسری و ^ توان میباشد.

پیروز باشید. 



ارسال جایزه مسابقه سیالات شماره 2

تا به اکنون یک جواب درست در ارتباط با مسابقه شماره 2 دریافت کردم که جایزه رو هم به آدرس برنده ارسال کردم.(سرکار خانوم نجفی)

در این ارتباط بگم نظرات تا پایان مهلت مسابقه نمایش داده نمیشند.

پیروز باشید.