مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

اگر از تابستان شروع نکرده‌اید ناامید نشوید(رتبه 5 مهندسی مکانیک)

چگونه از مهر ماه شروع کردم و رتبه 5 شدم:

اگر از تابستان شروع نکرده‌اید ناامید نشوید

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۲


دانشجوآنلاین: بسیاری از شما تصمیم می‌گیرید در مسیر کنکور از راهنمایی‌های یک مشاور استفاده کنید. یک مشاور خوب فقط در مورد درس خواندن به شما توصیه نمی‌کند. حواس او به خواب و خوراکتان هم هست و برای روحیه و سلامتی شما هم برنامه دارد. محمدمحمود محمدی، از این دسته مشاورهاست. او در کنکور کارشناسی‌ارشد سال 90 رشته مهندسی مکانیک رتبه 5 را به دست آورد و حالا مشاور این رشته در موسسه آموزش عالی آزاد مدرسان شریف است. محمدی کارشناسی خود را از دانشگاه امیرکبیر گرفته و دوران ارشد را در دانشگاه تهران گذرانده است. توصیه‌های او را برای موفقیت در کنکور بخوانید.


 

 

-  بعضی از داوطلبان تصور می‌کنند یکی از مهم‌ترین مباحث در مورد کنکور مساله زمان است. اگر به موقع شروع نکنند و مثلا تابستان را از دست بدهند ناامید می‌شوند. تا چه حد این تصور درست است؟ 

 

ایده‌آل این است که داوطلبان از تابستان شروع کنند. در این صورت دست مشاور برای برنامه‌ریزی باز است. دانشجو نیز با آرامش و تمرکز بیشتری درس می‌خواند.

 

با وجود این اگر داوطلبی فصل تابستان را از دست بدهد هنوز امکان موفقیت او وجود دارد. حتی اگر فردی دو ماه فرصت داشته باشد مشاور می‌تواند برنامه‌ای برای او بنویسد که به بیشترین سطح آمادگی ممکن برسد.

 

ولی به هر حال هر چه زمان کمتر باشد دست مشاور و داوطلب بسته‌تر و کار سخت‌تر می‌شود. در این شرایط داوطلب باید به صورت گزینشی درس بخواند. برای مثال مباحثی را که در آنها کمتر تبحر دارد و تعداد دفعات طرح آنها در کنکور نیز کم است کنار بگذارد. او باید بیشتر وقت خود را صرف موضوعات پرتکرار کند.

  ادامه مطلب ...

قلق های مصاحبه دکتری از زبان دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه امیرکبیر

استادهای مصاحبه‌کننده مهمتر از خود مصاحبه هستند

قلق های مصاحبه دکتری از زبان دانشجوی دکتری مکانیک دانشگاه امیرکبیر

تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲


اگر نام خود را در لیست قبول شده‌های کنکور دکتری دیده‌اید و در تب و تاب آماده شدن برای جلسه مصاحبه هستید گفتگوی دانشجوآنلاین را با کسی که  تجربه موفقی در گذراندن مصاحبه دکتری داشته، بخوانید. مطالعه این مصاحبه به همه دانشجوهایی که قصد ورود به جلسه مصاحبه دکتری دارند توصیه می‌شود!


از کارشناسی تا الان که دانشجوی دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر است، حسابی با چم و خم این دانشگاه آشنا شده. رضا کشاورز در آزمون دکتری سال 91 رتبه 6 را کسب کرد و الان در رشته" مهندسی مکانیک طراحی کاربردی دینامیک کنترل ارتعاشات"دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل است.


 

 

♦ تجربه حضور در  مصاحبه‌های کدام دانشگاه ها را داری؟

من برای مصاحبه به چهار دانشگاه رفتم؛ امیرکبیر، شریف، تهران و علم و صنعت. اولویت پذیرش دانشجو برای دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر این است که متقاضی دانشجوی همان دانشگاه باشد. بررسی رزومه علمی در مرحله بعد قرار دارد. من در امیرکبیر و علم و صنعت نفر اول بودم اما در دانشگاه تهران نفر چهارم شدم.

 


ادامه مطلب ...

کنکور ارشد (مهندسی مکانیک) - قسمت اول

کنکور ارشد (مهندسی مکانیک) - قسمت اول

مثل بیشتر کسانی که اخیرا فارغ از لیسانس شده اند و برای ارشد در حال نوردند، این حال نیز نصیب بنده نیز شده است. امروز 25 درصد اول پارسه بود و با وقتی به اندازه یک ماه مطالعه، به این نتیجه رسیدم که کنکور ارشد قسمت عجیبی است که تمرکز بیشتری می خواهد.


این که اینجا هم می نویسم، برای آن است که تمرکزم را روی ارشد بالا ببرم و از یک موضوع درجه 3 به موضوع یک تبدیل شود کنکور قسمتی از زندگی است که انگار بقیه قسمت ها را در درجه دو قرار می دهد. حال بیشتر به آزمون بپردازیم.


1- بهتر است درسی خوانده نشود تا این که زخمی شود و در کنکور، با این نگاه که اگر فلان جور بیاد بنده حل می کنم. و اگر بهمان جور اونجوری. چون شروع نوشتن برای یک سوال، و رسیدن به جوابی عجیب تر از صورت سوال پدیده ای است که زیاد رخ می دهد، غیر از وقت کشی، نتیجه ای ندارد. 


2- نکته مهم تر، تمرکز و دقت است. این آزمون واقعا سبک متفاوتی از کنکور لیسانس را می طلبد، برای آن که درسی را بفهمی و در کنکور موفق شوی، علاوه بر تسلط برمبحث به صورت عام، باید فرمول های آن نیز ملکه شوند و به صورت خدادادی!!! در ذهن هک شود. مخصوصا دروسی که در دوره لیسانس مهجور بوده اند که برای هرکس متفاوت است. 


3- دقت عمل، کنکور ارشد دقت بالایی می خواهد و آن هم به یک علت عمده، تعداد سوال ها کم، سوال هایی که اطمینان بالا داریم نیز مثل کنکور لیسانس به وفور یافت نمی شود، پس. از دست دادن سوال بر اثر سوتی و بی دقتی مثل این است که صد دلار به کسی بدی که با چوب بزند! 


4- عدم قیاس با کنکور لیسانس، در لیسانس اینقدر توانایی بود که سه قسمت اختصاصی را بالای 80 زد و خیلی هم خوشحال بود، اما میانگین نفرات اول کنکور مکانیک، تقریبا 60 درصد است. پس یعنی، گذر کردن از سوالات و پاک کردن قسمتی از آزمون از ذهن اصلا چیز بدی نیست. معنی آن حرف پاک کردن قبل از آزمون نیست، اما با توجه به شرایط آزمون بسیار طبیعی است که به طور مثال سوال معادلاتی که برای حل نیاز به به دست آوردن عامل انتگرال ساز است، حذف شود


5- امیدوار بودن، امیدواری مسئله ای است که یک خورده سخت تر به دست می آسد. وقتی در کنکور لیسانس از قلمچی بیرون می آید یا مثلا اگر هم حس خود شاخی داشتید و آزمون مرات میدادید، وقتی از آزمون می آمدید بیرون و چک می کردید، درصد ها را که میدیدی، براتان لذت بخش بود، مثلا یهو عربی رو 80 می زدید و می گفتید یک سوتی دادم و فلان و اینا.اما اینجا افت درصد چیز طبیعی تری است، اصلا به وفور رخ می دهد و باید عادت کرد که یک هو درصد یک قسمت 30 شود. این یه معنای ضعف نیست، چون کنکور به این نحو طراحی شده است، کسانی که رتبه 40 یا 50 دارند نیز یافت می شوند که درصد دو درس 30 یا 20 داشته باشند. اما به قول این پارسه ای ها، موضوع مهم میانگین بالا است. یعنی درسی باشد که شما را از حالت عادی بودن جدا کند. 


پی نوشت:


 مطالب فوق یحتمل آن قدرها علمی نیست بیشتر برای آن که تمرکزم را روی موضوع کنکور بیشتر کنم، نوشته ام.

منبع:http://rooznegariha.blogfa.com

ضریب زبان در کنکور دکتری تغییر کرد

ضریب زبان در کنکور دکتری تغییر کرد/ نسبت مصاحبه به آزمون 70 به 30 شد

Saturday 02 Azar 1392 ارسال شده توسط:

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به مهمترین تغییرات در کنکور نیمه متمرکز دکتری سال 93 گفت: با توجه به تغییرات اجرایی که در زمینه کنکور دکتری به سازمان سنجش ابلاغ شده است، آزمون تنها در یک نوبت صبح در روز 16 اسفندماه 92 برگزار می شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دو تغییر عمده از نظر ضوابط به سازمان سنجش ابلاغ شده است که در کنکور دکتری امسال اعمال می شود.

تغییر ضریب زبان و اعمال نمره منفی در درس زبان

وی افزود: ضریب درس زبان از 2 به یک کاهش یافته است و به همین منظور زمان آزمون زبان از 100 دقیقه به 30 دقیقه کاهش یافته است. امسال نمره منفی نیز برای درس زبان اعمال می شود.

مدت زمان پاسخگویی به سئوالات

خدایی خاطرنشان کرد: از همین رو با کاهش زمان آزمون زبان، آزمون در یک نوبت صبح برگزار خواهد شد. آزمون استعداد تحصیلی به مدت 60 دقیقه، آزمون زبان به مدت 30 دقیقه و آزمون دروس اختصاصی به صورت متغیر بر اساس گروه و رشته تحصیلی از 120 تا 150 دقیقه خواهد بود. ابتدا دفترچه سئوالات دروس اختصاصی داده می شود و پس از آن استعداد تحصیلی و زبان.

وی اضافه کرد: همچنین ضریب دروس به این ترتیب تغییر یافته است که ضریب درس زبان یک، ضریب درس استعداد تحصیلی یک، ضریب دروس تخصصی چهار است. نمره منفی هم برای همه دروس اعمال می شود.

تغییر وزن مصاحبه از 50 به 70 درصد نمره آزمون

رئیس سازمان سنجش گفت: همچنین پس از بررسی های به عمل آمده وزن مصاحبه که در آزمون دکتری 92 میزان 50 درصد نمره نهایی آزمون بود به 70 درصد افزایش پیدا کرد و نمره آزمون کتبی نیز 30 درصد نمره نهایی آزمون را تشکیل می دهد. به این ترتیب با کاهش وزن نمره آزمون کتبی و افزایش وزن نمره آزمون شفاهی مواجه شده ایم. 

به گزارش مهر، ثبت‌نام برای شرکت در آزمون دکتری سال 93 از روز سه‌شنبه 5 آذر ماه آغاز می‌شود و تا روز دوشنبه 11 آذرماه ادامه دارد. آزمون در روز 16 اسفندماه 92 برگزار می شود.

منبع: http://www.iaall.ir

فعالیت آموزشی مرکز نصیر غیرقانونی است

کد خبر: 2184238  تاریخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۶ - ۱۵:۵۱

 

حوزه و دانشگاه

دانشگاه علمی‌کاربردی اعلام کرد

فعالیت آموزشی مرکز نصیر غیرقانونی است

رئیس مرکز آموزش‌های عالی آزاد و آموزش‌های خاص دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: فعالیت آموزشی (سطح عالی) مجری فاقد مجوز، موسوم به «نصیر» غیرقانونی است.


به گزارش خبرنگار مهر، مهندس معصومیان با اشاره به اینکه براساس تفویض مدیریت آموزش‌های عالی آزاد از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه در ارتباط با فعالیت‌های آموزشی مجری تصمیم گیرنده است، افزود: مجوز اجرای دوره‌های آموزشی عالی آزاد در اختیار این مرکز و با توجه به صلاحیت‌های علمی و سایر شرایط متقاضیان صادر می‌ شود و تاکنون به علت عدم احراز صلاحیت، چنین مجوزی به مجری موسوم به «نصیر» اعطا نشده است. 


وی یادآور شد: با توجه به فعالیت گسترده مجری فاقد مجوز موسوم به «نصیر» و عدم آگاهی ‌بخشی از متقاضیان شرکت در کلاس‌های آمادگی و آزمون کارشناسی ارشد و دکتری نسبت به عملکرد این گونه مجریان تاکید می شود که اقدامات و فعالیتهای آموزشی در سطح عالی که توسط موسسه موسوم به «نصیر» از جمله برگزاری کلاس‌های حضوری غیرقانونی است.


معصومیان تأکید کرد: متقاضیان شرکت در آزمون و کلاس‌های کارشناسی ارشد و دکتری برای اطمینان از اینکه چه مؤسساتی تحت نظارت وزارت علوم دانشگاه جامع علمی کاربردی هستند به پرتال این مرکز به آدرس: www.uast.ac.ir\AmozeshAle_khas مراجعه کنند.


وی یادآور شد: با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح انتظامی نسبت به متوقف کردن فعالیت غیرقانونی این مجری، اقدامات بازدارنده در حال پیگیری است. 

منبع:مهرنیوز

پی نوشت: 

فهرست موسسات مجاز(موسسات مدرسان شریف، پارسه و ماهان در این فهرست قرار دارند):

http://www.uast.ac.ir/AmozeshAle_khas/DocLib64/مجاز%20جدید.pdf