مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

چگونه موفق باشم؟

چگونه موفق باشم؟

 

 ذهنیت مثبت و ادامه دار + هدف عالی + تلاش پیگیر = موفقیت نامحدود 

 

اولین قدم در راه موفقیت و تحول این است که مسئولیت تمام و کمال زندگی خود را به عهده بگیری.این یعنی اینکه تو مسئول صد در صد زندگی خودت هستی.یعنی اگر شادی اینو خودت ایجاد کرده ای و اگر احساس غم می کنی این رو هم خودت ایجاد کردی.اینو برای اینکه دقیق درک کنی و بفهمی تصمیم دارم که امروز در خصوص چیستی و چگونگی خودت با تو صحبت کنم.من در جلساتم که با دوستان مشورت می کنم مجال این حرفها را ندارم ولی می خواهم که تو اینها را بخونی و خوب روشون فکر کنی تا بتونی با قدرت غیر قابل تصوری خودت رو متحول کنی.انسان چیزی نیست جز فکری که دارد.همه انسانها با توجه به معلوماتی که دارند عمل می کنند.معلومات؟؟؟معلومات چیه؟از چه جنسیه؟از جنس کلمه است؟!کمی فکر کن...

معلومات هر انسانی چیزی جز یک سری تصاویر ذهنی نیست.

                       معلومات = تصاویر ذهنی

یعنی شما در هر لحظه هر عملی که انجام می دهید بر اساس یک سری تصاویر ذهنی است.برای روشن شدن مطلب فرض کنید تصمیم دارید که برید پای کامپیوتر و میلتان را چک کنید.قبل از اینکار به صورت ناآگاهانه تصویری از کامپیوتر و محل آن و نحوه رفتن و ... در ذهنت شکل می گیرد و بعد تو عمل می کنی و می روی پای کامپیوتر می نشینی.کمی فکر کن.چند تا مثال دیگه برای خودت بزن.فرض کن قبل از اینکه غذا بپزی چه تصویری تو ذهنت شکل می گیره (که میری غذا می پزی)؟برای اینکه کتاب را بخونی چه تصویری تو ذهنت تشکیل می شه(چه تصویری تو ذهنت شکل می دی که میری کتاب رو می خونی)؟ 

 

تصاویر ذهنی = بصری + سمعی + لمسی + بویایی + چشایی

هر تصویر ذهنی بر اساس این پنج حس تشکیل شده است. یکی از لحظات شاد و موفقی را که در گذشته داشتی به یاد بیار. فرض کن که در همانجا هستی و از دریچه چشم خودت به دور و برت نگاه کن.چه می بینی.به آدما و اشیاء و صداها و بوها خوب فکر کن.تصویر رو چطور می بینی ؟واضح و روشنه یا اینکه تاریکه؟؟؟پس ازیادآوری این تصویر چه حسی پیدا کردی؟آیا احساس نمی کنی که شادتر و پر انرژی تر شدی.

در واقع همه چیز انسان خلاصه می شه به این تصاویر ذهنی که خودش ایجاد کرده.حالا اگر این تصویر ذهنی واضح باشه روشن باشه و کامل باشه منشا انرژی و ذهنیت مثبت خواهد بود .همین.

بر عکس تصاویر تیره و غیر واضح و تاریک همان ذهنیت منفی و به اصطلاح تفکر منفی است.

این تصاویر هیچ اقتداری ندارند و تمام اقتدار و قدرت در اختیار توست.تویی که دنبال این تصاویر می ری و مثلا به هدفهات فکر می کنی و تلاش می کنی و ... یا می شینی یه گوشه ای و تلویزیون نگاه می کنی (از روی بیکاری) و غیبت می کنی و حسادت می کنی و...همه اینها رو بر اساس تصاویر ذهنی انجام می دی.پس تویی که دنبال این تصاویر میری .پس نرو .به همین سادگی.

خلاصه مطلب اینکه این تویی که مسئول زندگیت هستی و بر اساس تصاویر ذهنی که برای خودت ایجاد می کنی و بعضی از این تصاویر رو که احساس می کنی خوب نیستند ضعیف می کنی و از بین می بری و برخی دیگه رو که فکر میکنی خوبن تقویت می کنی زندگی خودت را شکل می دی و موفق و شاد می شی و یا احیانا ...ولی حالا که فهمیدی که جریان از چه قراره دیگه متحول شدی.چرا که آماده ای که تحول عمده ای تو تصاویر ذهنی ات ایجاد کنی و با ایجاد و تقویت تصاویر ذهنی مثبت در خودت تحول ایجاد کنی.

دیگه نبایستی بگی فلان کس اعصابم رو خرد کرد!چون تویی که بر اساس یک تصویر ذهنی خاص اعصابت رو خرد می کنی.پس کافیه که این تصویر رو پیدا کنی و اونو از بین ببری.

دیگه نبایستی بگی که من ریاضیاتم ضعیفه بلکه این تویی که خودت رو ضعیف می کنی و این رو بر اساس یک تصویر ذهنی خاصی انجام می دی. پس اگر این تصویر رو شناسایی بکنی همه چیز حله.کافیه فکر کنی که وقتی فکر ریاضیات و خوندن اون می افتی چه تصویری تو ذهنت شکل می گیره .اگر دقت کنی می بینی که این تصویر که تصویر منفی و بدون انرژی است تاریکه و واضح نیست.حالا می تونی با یک استراتژی قابل توجه در عرض چند دقیقه آنچنان علاقه ای به ریاضیات پیدا کنی که حتی تصورش هم حالا واست غیر ممکنه.نحوه عمل رو در جلسه بعد توضیح می دم.فقط تو بایستی تا اونجایی که می تونی روی این مطلب بشینی و فکر کنی و در مورد خودت این مطلب رو بررسی کنی.و بفهمی که تو مسئول صد در صدی و بر اساس تصاویر ذهنی عمل می کنی.

تو قدرت کاملی داری که می توانی هر تصویر ذهنی نادرست را از بین ببری و به جای آن تصویر ذهنی خوب را جایگزین کنی.

 ذهنیت مثبت و ادامه دار چیزی نیست جز یک سری از تصاویر ذهنی روشن و واضح.

ذهنیت مثبت و ادامه دار + هدف عالی + تلاش پیگیر = موفقیت نامحدود 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

می خواهم که حتما در بخش نظرات برداشت خودتون را راجع به این مطالب بگی.می خام که بگی که تو حالا فهمیدی که چی هستی.می خام که بپرسی من این همه رو قبول کردم چه جوری می تونم تصاویر منفی رو از بین ببرم؟و تصاویر مثبت و پر انرژی رو جایگزین کنم؟

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

در پناه حق.


http://www.unlimitedpower.blogfa.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.