مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مصاحبه با رتبه 48 کارشناسی ارشد 92 امید گرشاسبی

با سلام لطفا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و بفرمایید در کنکور کارشناسی ارشد چه رتبه ای را کسب نموده اید.

به نام خدا امید گرشاسبی هستم متولد سال 69 ورودی سال 88 دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین درشته  مهندسی مکانیک گرایش جامدات که با لطف خداوند توانستم  رتبه 48 طراحی کاربردی در کنکور کارشناسی ارشد سال 92 را کسب کنم.

جناب آقای گرشاسبی  برایمان بفرمایید به طور کلی چرا کارشناسی ارشد؟

به نظر من بازار کار برای مدرک لیسانس مناسب نیست و شاید با مدرک فوق لیسانس از یک دانشگاه بهتر وضعیت کمی بهتر شود برای پیدا کردن یک فرصت کاری مناسب و دیگر اینکه شاید برای مقطع دکترا هم تصمیم گرفتم که به خارج از کشور بروم و برای اینکار نیاز به یک دانشگاه بهتر داشتم.

از چه زمانی این تصمیم رو گرفتید؟

شاید ابتدای تحصیلم به همون مقطع لیسانس راضی بودم ولی تقریبا از ترم چهار بود که این فکر در ذهنم ایجاد شد که کنکور ارشد شرکت کنم و ترم 6 دیگر بیشتر این تصمیمم قطعی شد و از اواسط تیر پارسال همزمان با شروع کلاسهای نصیر شروع کردم.

نحوه آشنایی شما با موسسه نصیر چگونه بود؟و چرا این موسسه را انتخاب کردید؟

نزدیک دوازده نفر از بچه های دانشگاه در این موسسه ثبت نام کرده بودن و وقتی با آنها مشورت کردم گفتند که آموزشگاه خوبی است و خودم هم با بررسی های بیشتر متوجه حضور اساتید برتری همچون دکتر نایی استاد شریعت پناهی مهندس کریمی شدم. دوستانم هم از طریق سایت نصیر با این موسسه آشنا شده بودند. اساتید خوب و هزینه های خیلی پایینتر نسبت به موسسات دیگر و همچنین داشتن  محیط دانشجویی مناسب
  چه کلاسهایی در این موسسه شرکت کردید؟نحوه تدریس در این کلاسها چطور بود؟

تابستان ریاضی مهندسی آقای کریمی و طراحی اجزای مهندس شریعت پناهی حتما کلاس آقای مهندس کریمی را به دوستانم و کسانی که از من مشورت می گیرند پیشنهاد می کنم حتی همین هفته گذشته خودم برای 3 نفر از دوستانم کلاس مهندس کریمی رو ثبت نام کردم

مهندس کریمی از پایه شروع کردن ابتدا درس رو تشریحی توضیح می دادند و سپس تستی توضیح می دادند و بعد تست حل می کردند و هر تست رو هم بصورت تشریحی هم به صورت تستی حل می کردند و خیلی مفهومی و خوب توضیح می دادند

استاد شریعت پناهی هم درس رو از پایه و به صورت مفهومی تدریس می کردند و بعد یک سری تستهای انتخابی رو حل می کردند که خیلی کمک می کرد در تثبیت درس این کلاس رو هم به دوستان خودم پیشنهاد داده ام.

تاثیر این کلاسها در کسب موفقیت شما چقدر بود؟

شاید اگر من کلاس نمی رفتم  ریاضی مهندسی رو حذف می کردم و کلا روحیه ریاضی خوندنم افت می کرد و شاید دیگر نمی تونستم به این خوبی ریاضی رو بخونم. به طورکلی کلاس راه رو برای رسیدن به هدف هموارتر می کند و شما می توانید با صرف زمان کمتری به نتیجه ی بهتری برسید و این در زمان کنکور که شما زمان زیادی ندارید خیلی خوب است.

برنامه درسی شما در ترم پاییز چگونه طرح ریزی شده بود؟

من هدفم این بود که ریاضی رو بالای 60 یا 70 درصد بزنم برای همین هدف تصمیم گرفتم که کل ریاضی رو درتابستان تموم کنم و ماههای بعدی فقط دوره کنم همینطور برای درس طراحی اجزا هم همین تصمیم رو داشتم و میخواستم درس مقاومت هم تو تابستون تموم کنم که موفق به انجام این کار هم شدم.

به طور میانگین روزانه چند ساعت مطالعه می کردید؟

من اوایل تابستان در تیر چون کار آموزی هم میرفتم به طور میانگین 4 ساعت روزانه مطالعه داشتم ولی در ماههای بعدی تابستان میانگین 6 یا 7 ساعت مطالعه می کردم

ولی در مهر هفته ای 50 ساعت درس میخوندم چون هفته ای 3 روز هم دانشگاه میرفتم مجبور بودم برای رسیدن به 50 ساعت هفتگی روزهای دیگر نزدیک به 10 یا 11 ساعت درس بخونم

آیا در آن مدت از درس خواندن خسته هم می شدید؟

نه در کل خسته نمی شدم شاید روزهای آخر کمی خسته شده بودم ولی با خودم روحیه ام رو نگه داشتم انگیزه ام این مدت رقابتی بود که بین چند تا از دوستانم که با هم درس می خوندیم بوجود اومده بود تقریبا 10 تا از دوستام بودن که با هم همگی رقابت داشتیم و الان همه اونها هم رتبه های خوبی کسب کرده اند و انگیزه دیگری که داشتم این بود که در یک دانشگاه بهتر و معتبر تر ادامه تحصیل بدهم.

زمانی که شروع کردید چه رتبه ای را برای خودتان تصور کرده بودید؟

من اول تابستون زمان شروع رتبه 500 رو تصور می کردم چون فکر میکردم زدن تستها خیلی سخت باشه بدلیل اینکه ذهنیتی نداشتم راجه تستها ولی با اومدن کلاسها هر چه جلوتر می رفتیم می دیدم که می تونم رتبه ی بهتری کسب کنم به طوریکه اواخر پاییز روی رتبه 200 فکر می کردم و یک ماه قبل از کنکور دیگه فکر می کردم که می توانم حتی رتبه دورقمی کسب کنم.

از تاثیر آزمونهای آزمایشی کارشناسی ارشد برایمان بگویید

آزمون آزمایشی خیلی خوب است اینکه شما مجبور می شوید در یک زمان خاص مطالب مشخصی را مطالعه کنید خیلی مزیت خوبی است بدین صورت مطالعات شما نظم می گیرد و شما می دانید چه حجمی از مطالب را باید در چه زمانی مطالعه کنید و اینکه مطالعه ی شما برنامه دارد .

و دیگر مزایای آزمون اینکه خودتان را با دیگر داوطلبان مقایسه می کنید و همچنین در سر آزمون زمانبندی زدن تستها رو انجام می دهید تا در سر آزمون اصلی وقت برای تستها کم نیاورید.

آیاحذف کردن یک درس رو به داوطلبان امسال پیشنهاد می کنید؟

در حالت کلی نه چون ممکنه که شما یک درس رو حذف کنید و شانس شما اون سال از اون درس سئوالات ساده طرح کنند اونوقت شما ضرر خواهید کرد.

در ماه آخر چه برنامه ای داشتید؟

زمانی که در طول اون چند ماه درس میخوندم و تست میزدم تستهایی که احساس می کردم قشنگ هستند رو علامت می زدم مثلا از 100 تستی که در هر فصل می زدم 25 تست رو علامت می زدم و برنامم این بود که در ماه آخر فقط اون تستهایی که علامت زده بودم رو دوره کنم که با این کار کل درس برایم دوره شود.

آیا خلاصه برداری می کردید و به داوطلبان امسال هم پیشنهاد می کنید؟

بله اگر خیلی زیاد ننویسند و فقط خلاصه بنویسند خیلی خوب است و در ماه پایانی خیلی می تواند کمک کند.

من روش خواندم این چنین بود که اول سعی میکردم روی مطالب متمرکز بشوم و مفهومی یاد بگیرم بعد سراغ تستهای کنکور سال گذشته می رفتم و در مرحله بعد تستهای تالیفی می زدم.

آیا روز آخر هم درس می خواندید؟

نه روز آخر اصلا درس نخوندم و با همون دوستانم که با هم درس می خوندیم رفتیم  و تفریح کردیم شب کنکور هم راحت خوابیدم

از سر جلسه کنکور برایمان بگویید

سر جلسه کنکور اصلا استرس نداشتم و کامل توکل کرده بودم به خدا البته اولش که دفترچه رو واز کردم و سئوالات ریاضی رو دیدم کمی شوکه شدم ولی با گذشت چند دقیقه و زدن چند تست روحیه گرفتم و به زدن دیگر تستها ادامه دادم در انتها هم اصلا وقت کم نیاوردم و تمام تستهایی که بلد بودم رو زدم

بعد از جلسه آزمون تصور می کردید چنین رتبه ای کسب کنید؟

من بعد از آزمون درصدهای خودم رو گرفتم و با کارنامه های سال قبل که مقایسه می کردم رتبه ای در حدود 200 رو فکر می کردم بیارم و حتی بعد از کنکور هم تصور چنین رتبه ی خوبی رو نداشتم.



از حال و هوای روز اعلان نتایج برایمان بفرمایید

روز اعلام نتایج سر کلاس بودم و چند تا بچه ها از کلاس رفتن بیرون و بهم زنگ زدن که جوابها اومده و من هم سریع رفتم بیرون با دوستانم نشستیم و با اینترنت دانشگاه وقتی کارنامه ام رو دیدم واقعا شوکه شدم چون برای خودم رتبه ی 200 رو تصور می کردم و با دیدن رتبه 48 خیلی شوکه و خوشحال شده بودم. و همه ی دوستانم بهم تبریک گفتند و بعد هم خانواده ام که با خبر شدن بهم خیلی تبریک گفتند.

اگر قبول نمی شدید آیا باز هم در این کنکور شرکت می کردید؟

حتما دوباره می خوندم و حتما دوباره کلاسهای نصیر آنهایی که شرکت نکرده بودم رو شرکت می کردم

چه توصیه ای برای داوطلبان امسال کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

یک کتاب مرجع مناسب انتخاب کنند و اون رو خوب بخونند و حتما تستهای تالیفی هم بزنند و دیگر اینکه فرق ارشد با کنکور کارشناسی این است که باید مرور بیشتر باشد یعنی اگر شما 70 درصد کتاب رو 100 درصد بلد باشین خیلی بهتر است از اینکه مثلا 100 درصد مباحث کتاب رو 70 درصد بلد باشین منظور اینکه باید تسلط کامل پیدا کنین روی مطالب و مباحث و این هم از مرور زیاد حاصل می شود و تمرین کردن زیاد توصیه دیگرم این است که تو این کنکور روحیه خیلی مهم است حتما توکل به خدا کنند و سعی کنند با روحیه درس بخونن

در پایان ضمن تشکر از حضور شما اگر صبحت پایانی دارید بفرمایید

درپایان از پدر مادرم تشکر می کنم و همچنین از استادهای خوبم آقای کریمی و شریعت پناهی هم بخاطر کلاسهای خوبشان تشکر می کنم.با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان این کنکور
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.