مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

منابع خوب برای کارشناسی ارشد قسمت دوم

لینک قسمت شماره 1

اول از همه بگم راجع به طراحی اجزاء امروز رفته بودم انقلاب سر کارگر جنوبی یه سر به پوران پژوهش هم زدم دوستانی که منتظر کتاب طراحی اند الکی شکمشون صابون نزنن همون خانومی که تو نمایشگاه امسالم دیده بودمش امروز بهم گفت نه بابا اصلا روش کار هم نمیکنن اما قول بهار تابستون داد بنابرین با توجه به اینکه هنوز تجربه هم نشده این کتاب و اومدنش هم معلوم نی بهتره که به انتظارش نشینید.

مطلب بسیار مهم:دوستان مزاحمتی در کار نیست به جمله ای که آقای راد فرمودن و از این "شیوا"تر نمیشه گفت رجوع میکنم :"شما هر سؤالی دارید بپرسید

اگر باشیم و بتونیم جواب میدیم حتما"و اتفاقا خیلی خشنود میشیم.بنابرین به قول امریکایی ها 

Do not hesitate to contact us

*خانوم سپیده سؤال کردن راجع به اینکه کدوم ترجمه خوبه از شیگلی والا نمیدونم من خودم زبان اصلی رو خوندم چون زبانم عالیه(چیزاییکه از خودم میگم حمل بر خودستایی نشه چون تو این پست چند بار مجبور میشم بگم دلیلشم اینه که مجبورم بگم تا مجموعه شرایط من رو مخاطبم لحاظ کنه و به غلط نیفته)بنابرین نمیدونم و دوستان تو قسمت نظرات اگر مطلع اند بگن.اما طراحی رو ابتدا پیشنهاد اکید میکنم از اسپاتس ترجمه هدایت موتابی بخونید بسیار زیبا و مفیده چون اسپاتس لب مطلب رو با استادی تمام یعنی "استادی" تمام ادا کرده اما همون طور که گفتم "لب" مطلب رو نه همه داستان رو.

اما شیگلی جهان شمول تره خیلی.مثلا اسپاتس گودمن رو اصلا خوب نگفته در واقع انگاری که نگفته بدونید! واسه همین اگر اول از شیگلی شروع کنید سرگیجه فراموش نمیشه!!!!

شیگلی نسبتا کامله(دقت کنید نسبتا)اما بیانش به بیان پرفسور اسپاتس نمیرسه عمرا.

**منظورم از حرارت سیالات راهیان دوجلدی تمام رشته هاست.سؤال های کنکور به دلایل مختلف غلط داره بنابرین حواستون باس سوپر جمع باشه که چی؟

>>همواره عقل خودتون رو قاضی کنید و هیچ مطلبی رو بیخود و بیجهت زوری قبول نکنید از هیچ منبعی.

تقریبا تنها منبعی که میتونم از جمع کتابا بگم خیاله آدم سوپر آسودست کتاب دکتر ناییه که هم جهان شموله و هم بی عیب و نقص.کتاب دکتر صادقی (سیالات پارسه)بی نقصه و آدم خیالش آسودست اما یه امای بزرگ کتابشون جامع  و جهان شمول نیست متاسفانه.

ببینید غلط جواب دادن تا به جایی میرسه در منابع بازار که طرف میآد به خاطر اینکه خودشو با کلید غلط سازمان سنجش تطابق بده تعریف ورتیسیته رو تغییر میده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!و پارسه و راهیان و ،،،،،،هم نداره متاسفانه.برعکسشم هست مثل کتابای جهاد دانشگاهی و کنترل آریاز که طرف خوشحاله واس خودش و حتی زحمت نداده به خودش که کیلید سنجش رو وارسی کنه و ریلکس غلط جواب داده.

نمونه های عینی رو سعی میکنم گزارش کنم.

چاره چیست؟


منابعی که پیشنهاد کردم واسه قبول شدن تو بهترین دانشگاها کافین لایه مرزی رو اگر وسواسین از مانسن بخونید هیچ کتابی یارای رقابت با مانسن رو نداره.به عنوان کسی که تمامی سؤالات مکانیک سیالات ارشد رو در سالی که کنکور ارشد داشتم درست جواب دادم و کتاب های استریتر،مانسن،شیمز،وایت رو خوندم(البته در ادوار مختلف دوران لیسانس و فقط به خاطر عشقم به مکانیک سیالات چون انقدر دوس داشتم سیالات رو که جامدات بود گرایشم اما در برابر همه اساتید جامداتم و خونواده و دوستان وایسادم و تغییر گرایش دادم و رفتم حرارت سیالات)و کسی که از اساتیدم اشکال میگرفتم عرض میکنم و مطالبی که توی وبلاگ از بنده راجع به دنیای مکانیک سیالات قرار گرفته رو بخونید بسیار موشکافانه و  م یتونم ادعا کنم در برخی موارد موشکافانه تر از مانسن بررسی شدن و خیلی گویان.یک جزوه خلاصه شده از لایه مرزی از بنده تو وبلاگ هست پیشنهاد میکنم حتما دنلود کنید و بخونید.تا کنکور شخصا خودم باز سعی میکنم پست های مرتبط بذارم از سیالات.هر کسی میتونه بفهمه چه جاهایی ضعف داره و پاشنه آشیلشه بنابرین این 1

2 جاهایی که از لحاظ طراحای مکانیک مورد توجهن

موارد 1 و 2 رو ابتدا به ساکن از رفرنس تست بزنید مثلا مکانیک سیالات مانسن من تو حرکت صلب گونه سیالات(مثلا چرخش با سرعت زاویه ای یکنواخت)مشکل داشتم از مانسن مسایلش رو حل کنید از سیالات جریان پتانسیل بسیار مورد توجه طراحاست دلیل کاملا موجهی هم داره چون پایه CFD هست تو  ارشد.اون فصل روحتما جواب بدید به مانسن.بعدش که برید سراغ منابع تجاری انقدر قوی هستید که اشکال میگیرید ازشون.جالبه نه؟!من کنترل رو از آریاز یاد گرفتم و بعدش ازش ایراد میگرفتم تماشایی.این مورد تو استاتیک هم برام پیش آمد از حل تمرین مریام استفاده میکردم که نمیدونم کی نوشتتش (گمونم شاگرداش)کار مجازی رو با اون راه افتادم و بعد متاسفانه ازش حل غلط هم دیدم چندین مورد.به هر روی اینه.سیالات اینها بسه و بقیه اش رو هم خودم قول میدم براتون کم و بیش تو وبلاگ کاستی ها رو برطرف کنم.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.