مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

اندر وادی منابع خوب برای آزمون کارشناسی ارشد(قسمت اول)

چون دوست نداریم دوستانی که از وبلاگ ما بازدید میکنن  بعد آزمونشون به این نتیجه برسن که مثلا چه کاری بود فلان رفرنس رو خوندم و ،،،، پیرو پیشنهاد های ارزشمند همکار دانشمندم علی راد عزیز چند نکته رو بیان میکنم:
1-به شخصه معتقدم کتابهای تجاری و نیمه تجاری غیر از رفرنس که در بازار هست رافع نیاز های داوطلبان به صورت کامل 100% نیست اما تا حدود زیادی اگر به درستی انتخاب بشه هست.
2-هیچ منبعی رو در قالب رفرنس بطور کامل پیشنهاد نمیکنم و معتقدم بیش از اونکه چیزی بده وقت بسیار زیادی رو از داوطلب میگیره و ضمنا ملال آور و کم کننده انگیزه هست.
3-مجموعه حرارت سیالات کتابهای راهیان ارشد فوق العادن اما یه امای خیلی بزرگ:
بعضی از فصل هاش جوابگو نیست 
برای ترمودینامیک تقریبا همه فصولش خوب و قبل اعتماد هست
مکانیک سیالات لایه مرزی ضعف داره به عنوان مشت نمونه خروار درون لایه مرزی ورداشته معادله برنولی رو نوشته که وقعا جای تاسفه.(یک جزوه خلاصه شده از بنده از کتاب سیالات مانسن در وبلاگ هست که رافع این مساله فکر میکنم هست)جریان قابل تراکم ضعف داره اگر به این فصل اهمیت میدید از مانسن بخونید.فصل لوله ها تقریبا فقط در یک قسمتش جایی که همیشه ازش سؤاله تو ارشد ضعف داره متاسفانه.اما خوشبختانه بنده تو وبلاگ رو این مساله به خوبی کار کردم و با بررسی چند پستی که دارم مربوط به جریان توی لوله ها بخصوص مسابقه سیالات شماره 1 (که میتونید از پوشه موضوعی دنیای مکانیک سیالات ببینینشون)کاملا قضیه لاس loss  و غیره براتون حل میشه و میتونین روش حساب کنین(برا برطرف کردن ضعفی که راهیان داره).غلط داره راهیان اما به بهزاد خداکرمی مربوط نمیشه چون سؤال کنکورغلط داره .سعی میکنم سؤالای غلط کنکور رو هم در وبلاگ بررسی کنم.بقیه فصول راهیان کافیه.
انتقال گرما تشعشع ضعف داره جابجایی آزادش افتضاحه 
تشعشع نیازی به اینکروپرا نیست اما سعی کنید مسایل اینکروپرا و مساله نمونه هاش رو حل کنید  اما جابجایی آزاد رو اگر اهمیت میدید از اینکروپرا بخونید حتما بسیار شیوا و خوب گفته.از خود جابجایی مقدمه ای بر جابجایی رو بخونید حتما.و دیگه بسه بقیه راهیان بسیار شیرین و مطلوبه.مسایل انتقال گرمای اینکروپرا را اگر حل کنید محشر میباشد!همه مسایل راهیان رو هم حل کنید.

ریاضی 4 تا کتاب دکتر معتقدی یا منابعی که آقای راد گفتن هر دو مطلوبه.
استاتیک کتاب دکتر نایی و مسایل مریام و متمم اش همگی بطور کامل مساله نمونه های مریام(خود تکست) ارزنده است حتما حل کنید سابقه دارد آخرینش کنکور 88 بود(بمهن 87)سطح شیبدار و سقوط بلوک با احتساب اصطکاک.....
مقاومت بی برو برگرد کتاب دکتر نایی. متاسفانه فصول 2 و 3 را بیجهت بیش از حد فرمولی کرده و تنها عیبش این است.حتما عمران به همراه مکانیک زده شه فقط فصل دوش (عمران) بسیار مسخره و کسالت آوره و کمی از سؤالات مکانیک دوره جوّش.
طراحی اجزاء شیگلی اسپاتس خوانده شوند(چاره ای نیست متاسفانه)و همگی تمارینشون حل شن.اگر کتاب پوران پژوهش بیاد خوبه.
کنترل آریاز برای آشنایی خوبه و فهمیدن لم ها اما متاسفانه حتی به خودش زحمت نداده کلید ها رو با سازمان سنجش تطابق بده و گهگاهی اشتباه و عاشقانه!ریلکس غلط جواب داده و گزینه رو هم به اشتباه گزارش کرده!حل تمارین اگاتا و کل کتاب آریاز توصیه میشه.
 دینامیک خودش که قوانین محدود و کمی داره اما حل مسایلش از مریام پیشنهاد میشه.به همراه سؤالات سالای پیش مکانیک و هوا فضا.
خوندن ارتعاشات و دینامیک ماشین رو توصیه نمیکنم.

نظرات 3 + ارسال نظر
سپیده دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 19:16

سلام
ارجاعاتی که به کتاب سیالات راهیان شده منظور کتاب دوجلدی مخصوص همه رشته هاست یا کتاب یک جلدی مخصوص مهندسی مکانیک؟
من از خیلی ها شنیدم که ترجمه استاد بیژن دیبایی نیا از طراحی اجزا خونده بشهُ شما هم همین ترجمه را پیشنهاد میکنید؟
من هدفم اصلا یه دانشگاه متوسط نیست،برای هدف من و گرایش تبدیل انرژی خوندن سیالات به صورتی که شما ذکر کردین کافیه یا مانسون را کامل بخونم؟
ببخشید زیاد سوال کردم به خاطر ذهن نا آرامی که برای برنامه ریزی ارشد دارم
ممنون

جوابتون در پستی جداگانه

رضا سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 15:30

سلام
آقای هخامنش و راد عزیز
برا بچه های مکانیک دارین نقش برادر بزرگ را ایفا می کنین حرفها و راهنمایی هاتون همش درر و گهره امیدوارم همه بچه ها اینو درک کنند. ایشالله اگه قسمت شد 11 ماه دیگه (بعد از کنکور ارشد 92)نتیجه چند روز مزاحمت ها و سؤالاتمو خدمتتون ارائه میکنم .

به امیدخدا حتما
پیروز باشید

حسن دوشنبه 11 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:30

سلام
حل المسائل طراحی اجزاء ترجمه بیژن دیبایی نیارو کجا ژیدا کنم اصلا هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نمیدونم من از زبان اصلیش استفاده کردم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.