مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش: ضریب جذب،فلوینت و اکسل

آقای هخامنش تا نرفته با اجازتون یه خورده هم از محضرتون استفاده کنم 
1-تفاوت absorptivity of glass و fractional solarflux absorbed by glass ؟ 
2-اگه بخوام تو اکسل یا متلب یا ... یه نموداری بکشم که از 6 صبح شروع بشه و تا 7 صبح روز بعد. این کار رو روی محور ایکس چه جوری مشخص کنم؟ چون ابزار های رسم نمودار ، دیتا ها رو به صورت صعودی یا نزولی مرتب می کنن بعد میکشن 
با اعداد6,7,8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,1,2,3,4,5,6,7 
مشکل کار اعداد بین 24 و 1 
3-اگه بخوام فلوئنتو خوب خوب یاد بگیرم باید چیکار کنم (البته فلوئنتو میدونم میخوام تا حدی یاد بگیرم تا فقط مسائل ساده و نیمه پشرفته رو حل نکنم ، روی مسائل پیشرفته هم بتونم به راحتی مانور بدم) آیا باید مثلا کتاب ورستیک رو کامل بخونم یا چیکار کنم؟ خیلی خودم رو به در و دیوار زدم کهفول شم اما فلوئنت یه چیز دیگست؟ 

تشکر فراوان

پاسخ:

استدعا میکنم 

بابت اولین سؤال:

ضریب جذب تک طیف داریم و ضریب جذب کلی

وقتی تک طیف هست خاصیتی از ماده (به عبارت درست تر: خاصیتی از سطح) است Absorptivity اما وقتی کلی میشه یعنی جمع همه طیف ها:ساده تر بگم:

ضریب جذب تک طیف یا مونوکروماتیک : نسبت تابش جذب شده به تابش ورودی در یک جهت خاص و برای یک طول موج مشخص است و؛

ضریب جذب کلی: نسبت تابش جذب شده به تابش ورودی در یک جهت خاص و به ازای همه طول موج هاست 

یعنی برای ضریب جذب کلی انتگرال میگیریم اما ضریب جذب تک طیف فقط یک نسبت (کسر) ساده ریاضی هست.

پس چون ضریب جذب کلی وابسته به و تابعی از مجموعه ای از طول موج هاست خاصیت سطح (ماده) نیست.

بابت دومین سؤال:

خیلی تعجب کردم!!!خب خیلی ساده بده 25. خودت که میدونی 25 یعنی چی...

بابت سومین سؤال:

یه پستی گذاشته بودم راهنمای مدلسازی فلوینت و حتی کتاب هم معرفی کرده بودم.خوندن ورستیگ الزامی نیست اما دید میده بهت.

موفق باشی 


نظرات 1 + ارسال نظر
تازه مهندس! جمعه 10 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:06

مرسی
واقعا جوابا عالی
ببخشید اینا رو از همون دافی یاد گرفتین؟
تو سوال دومم ، میخوام 25 ندم همون 1 صبح نشون داده بشه یعنی بعد 24 ، یک صبح (تو مقالات اینجوری نمایش داده) وگرنه نموداره رو با 25 و ... راحت میشه کشید
اون کتابایی که معرفی کردین رو خیلی وقته دارم همون توتوریال های فلوئنتو برداشته........
آخه مثلا میبینی تو فلان مقاله طرف یه چیزی شبیه سازی کرده توش هم تبخیر هست هم تقطیر ازاون طرف هم خورشید داره تابش میکنه نمیدونم از شیشه عبور میکنه و ...
آدم وقتی این جور تحلیل ها رو میبینه واقعا کم میاره و غبطه میخوره و میکنه که طرف از کجا اینا رو یاد گرفته؟
فقط با هلپ نرم افزار میشه این کار ها رو کرد؟
من میخواستم یه چیز نسبتا پیشرفته رو شبیه سازی کنم حدود یه ماه روش وقت گذاشتم اما نشد که نشد

خواهش میکنم،لطفتونه
بله مرحوم دافی!
خوب بعدش تو اکسل میشه اینجوری که یادمه ادیت کنی محور رو یا اعداد روشو...تو آفیس 2013 که خودم یادمه اصلاً اعمال کردم. مقاله ها هم ادیت میکنن در قالب jpeg قرار میدن بعدا تو word و سابمیت میکنن تا حالا 9 تا مقاله دادم همشونو همین طور سابمیت کردم
نه من نگاهی به کتابا انداختم از توتاریال فراتر گفته.
هلپ نرم افزار کمک دیگران فروم ها و کمی هم خراب کردن یه سری پروژه و بعدش به نتیجه رسیدن....
دیگه بستگی داره این پیشرفته چی باشه
به هر حال پیروز و بهروز ایشالا صنعتی شریف خوش بگذره بهتون خانوم مهندس

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.