مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش:سلام ، آقای راد که رفت .../زبان ارشد/

پرسش:

سلام ، آقای راد که رفت ... 

می خواستم ازتون خواهش کنم در مورد خوندن زبان برای کنکور (که به قول آقای راد کم بازده هست ) رو واسمون توضیح بدین(چه کتاب هایی و..) تا در زمان حداقل بیشترین نتیجه رو بگیریم 

یکیم این که کدوم موسسه به نظرتون خوبه می پارسه رو دوست داشتم اما وقتی برنامه شو دیدم ازش زیاد خوشم نیومد چون واضح نبود مخصوصا ریاضیش ...

پاسخ:

سلام

منم بنا به شرایطی موندم و قولی که بابت آزمون سیالات دادم اما بنا به شرایطی من هم شاید برای همیشه یا مدت خیلی طولانی برم

زبان حقیقتا کم بازده هست پیشنهاد نمیکنم اگر پایه زبانتون پایین پیشرفته هست وقت بذارید روش

جزوه پارسه (عمومی و اختصاصی) فک کنم بد نباشه 

زبان ارشد 3 پارته:

 1-وکب

چند سال اخیر این قسمت وحشتناک سخت شده طوریکه ظاهراً عمدا لغات عجیب میآرن که طرف نتونه جواب بده! 

اما تهیه یه سری لغات و خوندن به سبک جی 5 خوبه اینکه از چه کتابی دیگه هرجا لغت دیدی که برات آشنا نبود بنویس رو فیش...یاهو نیوز یا همون کتاب پارسه...هر جا...انگار طرف میره دیکشنری رو وا میکنه لغت عجیب دید میآره تو سؤال ارشد! جدی میگم.

2-گرمر

این پارت چون بیس زبانه و تغییر نمیکنه سرمایه گزاری روش شاید بهتر جواب بده  

برای خوندن این قسمت هم دیگه هر کتاب معتبری که گرمر رو خوب کار و بررسی کنه گفتم احتمالاً جزوه پارسه خوب باشه

3-پسج ها

این قسمت راحت تر از پارتای دیگست اما سرجلسه زمان زیادی میبره چون پسج ها باید خونده شن مگر اینکه یه لغتی آندرلاین شده باشه که مثلاً معنیشو خواسته باشه که باز میشه مثل پارت یک...

در کل شاید جزوه پارسه بد نباشه 

من خودم از دانشجو های ILI بودم و از نمونه های اونجا...تاپ و های پس داشتم و شهریه رایگان و....خیلی با جزوه های پارسه یا دیگر منابع آشنایی ندارم...اما یه نگاه گذرا که انداختم فک کنم بد نبود...

و هم اینکه یادت نره سؤالای سالای قبل رو حتماً کار کنی از سال 67 به اینطرف رو...

و در پایان توصیه نمیشه زیاد رو زبان سرمایه بذارید!

راجب موسسات هم سلیقه ایه 

دیدید که خودتون از برنامه های پارسه خوشتون نیومد

یکی رو بپسندید و برید آنچنان فرقی ندارند باهم


پیروز باشید

یا حق 


نظرات 6 + ارسال نظر
عباس سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:16

سلام هخا جون چطوری؟ یه سوال برام پیش اومده و اون اینکه شما و اقای راد مرتب میگید میریم برا یه مدت طولانی!!! خدایی جریان چیه؟! مگه سر زدن به وبلاگ چه قدر وقت گیره؟
راستی یه سوال داشتم..گفتی رفتم دیدن یه پرفسور لمبرت.امریکا بود؟
و در اخر هم بگم که حداقل خودم برا دیدن پستهایی که تو وبلاگ میزاری میام مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سلام عباس جان ممنون به مرحمت شما
سر زدن به وبلاگ تقریبا وقتی نمیگیره اما نوشتن پست اون هم پستهایی که خودتون اذعان میفرمایید که در نوع خودش کاملا بکرن نو هستن و جای دیگه ای پیدا نمیشه حتی تو منابع غیر فارسی
واقعا وقت گیره
این همکاران جدیدمون بیشتر میتونن درک کنن که واقعا کار ساده ای نیست
ضمنا آدم تو سن من و علی راد با هزاران مقوله روبروست: فعالیت "جدی علمی"،کار همزمان،ازدواج،تهیه مسکن،باخبری از وضعیت جامعه و....
خب همه اینا نفسگیره...حالا اینم اضافه کنی که حمایت نشه و فیدبک و بازخورد جالبی هم نبینه خب این وقت گذاشتن انگیزه مند نمیشه قاعدتا.
بله امریکا البته پرفسور لمبرت گفتن که 95 سالشون شده و رمقی براشون نمونده واسه ادیت یه کتاب...حالا دنبالشم برای اساتید دیگه...انشالّه جور شه
من به شما ارادت دارم برادر بزرگوارم
خیلی ممنون
امیدوارم شاد و خرسند باشی.

AmirReza سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:13

بله ، پست خوب گذاشتن نفس گیره،
ولی من از شما و آقای راد خواهش می کنم "برای همیشه"
وبلاگو ترک نکنید ،من شخصا از پستاتون استفاده می کنم،
بی تجربه هایی مثل من "واقعا" به شما احتیاج دارند،
میدونم توقع "خیلی" زیادیه ولی به هر حال ممنون ،ایشالا
یه روزی از روزای خدا کمک هاتون رو جبران کنم،خدا رو چه دیدی
...
راستی ILI که گفتین ،چیه؟

مرسی اختیار دارید توکل به خدا
Iran Language Institute
کانون زبان ایران

رضا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:45

هخاجان اگه تونم بری مارم میریم سایتای مستهجن و منحرف میشیم حالا خودتان میدانین

ما کی باشیم داداش لطفته

رضا سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:50

ضمنا مبارکه ه ه ه ه ه ه
یجورایی تلویحا گفتی که داری یه کارایی میکنی
حتما برین توکار ازدواج نذارین زیاد دیر بشه ، اگه با دید باز (تاکیدا با دید باز ) و قدم استوار بری جلو خدا کمک میکنه و همه چیز جور میشه

دغدغه اش هست
چشم

sorena سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:43

با سلامی دوباره
تعریف پارسه رو یه خورده شنیدم آیا اینطوره؟
اما همون جوری که گفتم برنامش چون احتمالا با کتاباش تنظیم شده و چون اون درس هایی رو که خوندم از کتابای پارسه استفاده نکردم برنامش به نظرم جالب نیومد
می خوام مدرسان شریف ثبت نام کنم نظرت چیه؟

سلام
مگه تو ارشد از اون کتابایی که شما خوندی سؤال میدن؟!؟
پارسه خوبه جامعه آماریشم بالاست اما بقیه هم دلیل نمیشه خوب نباشن
اگه از این نظر میگی من میگم بهتره که از اون منابعی که نخوندی و اخت نیستی باشون مورد سؤال و چلنج قرار بگیری
بهر حال گفتم آخرین چیز دل و مجموع جمع بندی هست که به دلت میشینه
زیاد فرقی با هم ندارن
مدرسان هم خوبه
من هیچ پیشنهادی نمیدم نصیر مدرسان ماهان پارسه همه خوبن در یه سطح ان...

sorena چهارشنبه 23 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:05

سلام
منظورم این نیست که از اونایی که خوندمو بیان امتحان بگیرن
منظورم اینه که سرفصلاش با کتاب مدرسان فرق میکنه بر فرض مثال پارسه تو آزمون اول یه قسمت از فصل 1 یه قسمت از فصل 2 و مثلا یه قسمت از فصل آخر (و شاید هم بعضی اسم گذاری ها داشته باشه که تو کتاب مدرسان با اسم دیگه نام گذاری شده که معلوم نیست تا کجا سوال میاد)

سلام
اکی گرفتم
پیروز باشید

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.