مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

روزه داران برای جبران کم آبی بدن، میوه و سبزی مصرف کنند

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روزه داران برای جبران کم آبی بدن در ماه مبارک رمضان مصرف سبزی و میوه را مورد توجه قرار دهد.
آفتاب:وی ضمن بیان این مطلب که با توجه به فعالیت بیشتر افراد در صبح، وعده سحری باید کامل باشد، افزود: انرژی دریافتی باید میزان انرژی و فعالیت روزانه را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه کویر، " مژگان خطیبی" در مورد تغذیه در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در این ماه وعده های غذایی به سه قسمت، سحری، افطار و شام تقسیم می شود.

خطیبی تصریح کرد: به دلیل اینکه در طول روز فرد مدت زمان زیادی تشنه است، روزه داران از مواد غذایی که مدر نباشد در وعده سحری استفاده کنند.

وی ادامه داد: مصرف چای در وعده سحری باعث کم آبی بدن فرد روزه دار در طول روز می شود.

این کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ادامه داد: مصرف بعضی از میوه‌ها مانند هلو و سبزی‌ها مانند کاهو جبران کم آبی بدن فرد روزه دار را می کند.

وی ضمن توصیه بر اینکه روزه داران باید روزه خود را با مواد غذایی سبک افطار کنند، بیان کرد: بهتر است روزه داران با مصرف یک فنجان چای کم رنگ و یا یک لیوان شیر با خرما افطار کنند.

وی مصرف نوشیدنی سرد در وعده افطار را بعد از 15 ساعت گرسنگی و تشنگی، وارد کردن استرس به معده عنوان کرد.

خطیبی همچنین توصیه کرد: روزه داران در وعده شام غذای سبک مصرف کنند زیرا هرچه قدر وعده شام بیشتر و سنگین تر باشد فرد برای وعده سحری اشتها ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.