مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مراقب چاقی در ماه رمضان باشید

یک کارشناس تغذیه گفت: افراد باید مراقب چاق شدن در ماه مبارک رمضان باشند.
آفتاب: فریبا عبدالمنافی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، افراد به واسطه روزه گرفتن، باید 30 درصد کاهش کالری داشته باشند، اما متاسفانه به دلیل پرخوری در وعده‌ سحر و افطار، نه تنها کاهش وزن پیدا نمی‌کنند بلکه دچار افزایش وزن نیز می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان، باید بدانید که چه نوع غذاهایی، چه میزان و چه زمانی مصرف کنید، خاطرنشان کرد: خوردن غذا در ماه رمضان باید در سه وعده‌ افطار، شام و سحر باشد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه افراد نباید بعد از افطار، بلافاصله آب سرد مصرف کنند، تصریح کرد:مصرف آب سرد باعث بروز مشکلات گوارشی می‌شود، ضمن اینکه روزه داران باید سعی کنند نیم ساعت قبل از شام، از مایعات استفاده کنند.

این کارشناس تغذیه افزود: روزه داران  باید سعی کنند در وعده‌ غذایی خود در طول ماه مبارک رمضان، به میزان لازم میوه‌ و سبزی بگنجانند، زیرا مصرف این مواد غذایی، باعث تامین آب بدن در طول روز شده و تشنگی را کاهش می‌دهد.

وی با انتقاد از عادت مصرف بی رویه زولبیا  و بامیه در ماه رمضان، تصریح کرد: متاسفانه افراد بنا به عادت این دو نوع شیرینی را که عمدتا بدون نظارت بهداشت، تهیه و عرضه می شوند به میزان زیاد مصرف می کنند که بسیار خطرناک است.

به گزارش تسنیم،عبدالمنافی در پایان فایده‌ اصلی روزه‌داری را از نظر پزشکی کنترل وزن عنوان و اظهار کرد: متاسفانه یکی از شایع‌ترین معضلات و مشکلاتی که امروزه دنیا با آن مواجه شده، بیماری چاقی است که باعث بروز بیماری‌های دیگر از جمله دیابت، قند خون، فشار خون و آرتروز در افراد می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.