مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش کنکوری

 تیر های زیر از هر نظر مانند هم اند جز شرایط تکیه گاهی.تیر شماره 1 یک سر گیردار یک سر پین(و سر بالایی آزاد) و تیر شماره 2 دو سر پین(و سر بالایی آزاد)

اگر تحت کمانش باشند کدام یک دارای بار بحرانی کمتری است؟مقدار بار بحرانی هر مورد دقیقا چقدر است؟

نظرات 4 + ارسال نظر
سپیده چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:29

سلام،من فکر میکنم 1 بار بحرانی کمتری داره!

سلام
لطفا مقدار بار بحرانی هر کدوم رو هم بگید چقدره؟

سپیده چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 16:31

(۱)-P_cr=π^2 EI/4L^2

(2)-P_cr=π^2*EI/L^2

نمیدونم اینطور که نوشتم قابل خوندن هست یا نه،به نظر من بار بحرانی تیر 2 چهار برابرا بار تیر 1باید باشه

امیدوارم بقیه هم پاسخ بدن
جواب رو بعدن میگم...

سپیده چهارشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 19:40

موردی که من متوجه نمیشم اینه که شکل2 چطور کمانش رخ میده!
امکان چرخش وجود داره پس گشتاور را که تحمل میکنه پس کمانش چه جوری ایجاد میشه؟
ممنون میشم اینم توضیح بدین میدونم خیلی آماتوری اما من درکش نمیکنم...

آها باریکلا دختر زرنگ یعنی خوشم اومد در حد بوندسلالیگا!
طول موثر تیر 2 صفره چون هیچ طولی از تیر تحت کمانش قرار نخواهد گرفت به همون دلیلی که گفتی پس بار بحرانیش بینهایته باید اینو میگفتی تو جواب.
بار بحرانی شکل 1 رو هم درست جواب دادی باریکلا خیلی حال کردم خیلی

سپیده پنج‌شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 05:13


ی مقدار میترسیدم درست نباشه به خاطر همین از همون اول نگفتم
ی دنیا ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.