مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

تست مکانیک سیالات

*در دو شکل زیر کدام مورد درست است؟(جنس لوله های کوچک در هر دو شکل یکی  و قطرشان برابر d میباشد و ضمنا قطر دهانه سیفون در هر دو مورد D و خیلی بیشتر از d است)*


1-اگر h در مقایسه با H کوچک و قابل چشمپوشی نباشد سرعت آب خروجی در مورد 1 بیشتر است.
2-حتی اگر h در مقایسه با H کوچک و قابل چشمپوشی باشد سرعت آب خروجی در مورد 1 بیشتر است.
3-نمیتوان اظهارنظر کرد.
4-سرعت آب خروجی در هر دو مورد یکی است.


نظرات 4 + ارسال نظر
علی نایینی چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 23:12

گزینه 2...

پاسخ شما تایید یا رد نمیشه تا بقیه دوستان هم بتونن نظر بدن
پاسخ در پستی جداگانه

reza پنج‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:12

بنظر من گزینه 1 میتونه صحیح باشه
اگه قانون برونعلی را برا دو گزینه بنویسیم سرعت خروجی برا دو شکل یکی درمیاد و چیزی که میتونه این تساویو بهم بریزه طول دو تا لوله هستش که طبق محتوای گزینه1 این اختلاف طول وجود داشته و طول 1 کمتر میشه .

پاسخ شما تایید یا رد نمیشه تا بقیه دوستان هم بتونن نظر بدن
پاسخ در پستی جداگانه

مهرداد جمعه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 15:33

خیلی ممنون که این گونه سولات رو در سایت قرار می دید تا سطح علمی سایت بالا بره.
به نظر من با نوشت برنولی بین دو نقطه ی سطح آب با نقطه خروج از لوله به این نتیجه می رسیم که سرعت هردو برابر با جذر 2g(h+H)
است.

پاسخ شما تایید یا رد نمیشه تا بقیه دوستان هم بتونن نظر بدن
پاسخ در پستی جداگانه
خواهش میکنم دوست من.بله این سؤالات رو با وسواس خاص طرح میکنم و در وبلاگ قرار میدم.بسیار به گروه خونی سؤالات ارشد مکانیک نزدیکه و البته مبتلا به بسیاری از دوستان نیز هست.

سپیده شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 13:09

فکر میکنم پاسخ سوال گزینه 2
علت:با استفاده از رابطه برنولی و ساده کردن رابطه فوق
A V^2/2=c & A=1+f L/D+∑ K
پس با افزایش A سرعت کاهش میابد
در شکل 2 در هر صورت به علت وجود زانویی و افزایش افت سرعت کاهش میابد
اگر از افت صرف نظر شود گزینه 4 صحیح است

پاسخ شما تایید یا رد نمیشه تا بقیه دوستان هم بتونن نظر بدن
پاسخ در پستی جداگانه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.