مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش مکانیک سیالات

پرسش

سلام اقای هخامنش..توزیع سرعت در لولها که با سطح زمین زاویه الفا میسازد؟ معادله ی توزیع سرعت در دو لوله که در درون هم قرار دارند لوله ی داخلی تو پر باشد ؟دو لوله ی قبلی ولی لوله ی داخلی با سرعت u حرکت میکند و لوله ی بیرونی با سرعت 1u در خلاف جهت دیگری ؟ولوله با زاویه نسبت به افق با سرعت متفاوت در یک جهت ؟دو لوله درون هم با سرعت زاویه ایه متفاوت میچرخند.اگه ی (اینجا) بذارید عالی میشه .هر کدومو تونستین جواب بدین  . تا چهار شنبه وقت دارم تحویلشون بدم .سپاس جناب 

پاسخ: 

درود 

پیش از هر چیز وال من نمیدونم این چه استادیه که اینجور چیزا ازتون خواسته!اینا هرکدومشون یه داستانن واسه خودشون.اما جواب:  

جواب سوالای بالا رو در کتاب های رفرنس مکانیک سیالات پیدا میکنید مثلا مانسن بخش 6.9.3 حل لوله های هم مرکز رو که یکی ازسولات شماست داره که توزیع سرعت Ln ای داره.بقیه رو هم با توجه به روال مشخص کیس های شناخته شده میتونید حل کنید 

بهروز و پیروز.

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 20:37

ممنون . من واسه اینکه سیالاتو راحت بالا شم تابستون سال پیش سر کلاس ی استاد رفتم و تقریبا یاد گرفتم اما این ترم با این استاد انگار ی درس جدیدی رو برداشتم .میشه بیشتر راهنمایی کنید ۲ تا کتاب دارم سیالات ولی مانسنو ندارم.

این روزها شدت کار و درگیری بنده از عجیب هم فراتره متاسفانه
یا یکی دو روز دیگه یاداوری کنید و یا از گوگل بوک دنبال کتاب مانسن باشید.
بهروز پیروز

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.