مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

باز هم در باب سؤال 71 مکانیک امسال-91

این سؤال 71 مکانیک هم شده دستاویز یکی از دانشجوهای دانشگاه امیرکبیر که مدام برا بنده کامنت میذاره 

و متاسفانه خیلی هم با ادب هست از اون نوعش البته!طوریکه آدم نا امید میشه از کمکی که داره میکنه

 دوست عزیز مگه جنگ داری شما؟ 

دقت کنید 2 سؤال اومدن در سالای 81 و 82عین سؤال امسال(71) که  فقط و فقط فرقشون در اینه که در سال 81 هیچ صحبتی از حالت تنش نکرده در المان در نتیجه تضمینی نیست که تنش سوم(سیگما 3)صفر باشه چون تضمین نکرده که حالت تنش دوبعدیه فقط گفته در المان شکل زیر.

اما در سؤال سال 82 صحبت از حالت تنش کرده که به روشنی دکتر نایی عین ادعای بنده حل کردن.

بنده مدام میخوام برسونم به این دوستمون که ذکر کردن کلمه حالت تنش چه پیامدی داره با وقتی که ذکر نکنن این کلمه رو و متاسفانه ایشون نمیگیره مطلبو.هرچی هم ارجاع میدمش به کتاب دکتر نایی نمیره ظاهرا و فقط خودشو قبول داره.

اینه که مجبورم میکنه اینجا شکل ها رو قرار بدم به همراه حل دکتر نایی.از کیفیت بد عکس ها بسیار عذرخواهی میکنم لپتاپم ویروسی شده و sd کارتم رو نمیخونه و مجبور شدم با موبایل عکس بگیرم اما در عوض هم آدرس صفحه کتاب دکتر رو نوشتم هم توضیح دادم.
حالا یک چیز بسیار بسیار مهم:ما که دیگه به دکتر نایی دسترسی نداریم شما ببینیدش اگر ایشون فرمودن سؤال ایراد داره بنده دیگه تو این وبلاگ چیزی نمینویسم خداحافظی میکنم میرم. 

حل دو سؤال:
میبینید که در گزینه های سؤال 51 هیچ صحبتی از تنش ماکس "مطلق کلی و..." این حرف ها نیست فقط میگه تنش حداکثر برشی.


نظرات 5 + ارسال نظر
رضا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:23

باید عرض کنم که این سؤال لعنتیو بنده مطرح کردم ولی اگه میدونستم این سؤال فتنه بپا میکنه اینکارو نمیکردم والله

فتنه ای نیست برادر سخت نگیر
ماها هنوز باید یاد بگیریم جهان سوم به حرف نیست اول به ادب و احترام گذاشتن به هم هست که یاد هم نمیگیریم علی الظاهر.
شما خیلی لطف داری رضاجان.

رضا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:24

هیچگونه نیازی به رفرنس و قسم حضرت عباس نیست بطور کلی اگر در المان داده شده تنش برشی ماکزیمم در صفحه ( in plane ) خواسته شده باشه مقدارش برابر با مقدار رادیکال(فرموله) یا اینکه تفاضل حداکثر و حداقل تنش عمودی واقع در صفحه میشه ولی چنانچه اشاره ای به (در صفحه) نشه مطلوب سؤال تنش برشی واقعی (مطلق) هست که در صفحه عمود بر کاغذ به المان وارد میشه که در صورت هم علامت بودن تنش های اصلی در صفحه با نصف تنش اصلی ماکزیمم(با در نظر گرفتن قدر مطلق اونا)برابر است. (از نظر عقلی هم نکته این مسأله همینه والا اصلأ ارزش سؤالی نداره) اشتباه بنده که اینو غلط زدم این بود که اون q لعنتی رو المانو 4 انگلیسی خوندم که چون 4s نبود قابل جمع و تفریق با سایر مقادیر نبود که کلأ منو به اشتباه انداخت.

قربون آدم چیز فهم
اینو به آقای پلیس هم بفهمون ترخدا زبون آدمیزاد حالیش نمیشه توهین میکنه

رضا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:59

واقعیت اینه که حالت دو بعدی حالتی خاص (محدود یا شرطی شده) از حالت عام و کلی سه بعدی است منظورم اینه که اگه بخوان سؤال رو محدود یا شرطی بکنند بایستی به دوبعدی بودن (در صفحه بودن) اشاره کنند درغیر اینصورت همون حالت کلی سه بعدی مد نظر است. مثال سیب آقا هخامنش یا مثلأ اگر بگوییم امسال تعداد دانشجویان مکانیک کشورچند تاست؟(تعداد دانشجویان مکانیک امیرکبیرحالت خاصی از این سؤاله که شرطی شده)

رضا چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:17

شاید این اشتباه رخ بده که در صورت نشان داده نشدن بعد سوم المان بعد سومی وجود ندارد ولی (به نظر من که شاید غلط باشه) چنین حالتی از نظر فیزیکی غیر ممکن است یعنی المان دوبعدی محض وجود خارجی نداره . (جناب مهندس لطفأ در صورت غلط بودن این گفته راهنمایی بفرمایید متشکرم)

آقا رضای گل گلاب حق با شما و بنده است به گمونم.اما راجع به دوست پلی تکنیکیمون باید بگم ایشون اینها ری میفهمه یعنی میدونه
که المان دو بعدی محض وجود خارجی نداره اما دردش اینه که چرا طراح ننوشته تنش دو بعدیه چون ننوشته من حق دارم .....
تو یه پست جدید قال قضیه رو میکنم و فکر میکنم دیگه از عهده ما خارجه باید حتما بسپریمش به دکتر نایی و اساتید برجسته مکانیک.
ارادتمند.

علی راد چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:49

دعوت به آرامش..

شکر به کلام شیوایت مهندس چشم دعوتت به آرامش،آرامش داد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.