مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

چند پیشنهاد برای آمادگی آزمون کارشناسی ارشد 92

1-وقت ندارید!بجنبید!

2-تقریبا همه کسانی که رتبه های خوب به بالا(بسیار خوب و عالی)کسب کرده اند زیاد تست زده اند.بنابرین:

2-1 یک بار و از یک منبع خوب درس را بخوانید و

2-2 خلاصه برداری و

3-2 روش جعبه لایتنر یا جی5 هرگز فراموش نشه هرگز و چون روش جی5 با لایتنر فرق میکنه حتما با روش هر کدوم که کار میکنید به همون روش 100 درصد وفادار بمونید و هرگز تخطی نکنید هرگز.

4-2سپس زیاد تست بزنید.اگر منبع برای تست کم آوردید ما را خبر کنید!در پایان هر دوره تست یک جمع بندی از آنچه اشکال داشتید با رجوع به متنی که خواندید داشته باشید.چند بار خواندن رفرنس یا هر متن خلاصه شده دیگر مفید نیست(به خودی خود)اگر اینطور بود در پایان هر کتابی که نویسنده آن مدعی است بسیار مفهومی و کاربردی آنرا نوشته یک سری تمرین برای حل و چالش ذهنی نمیگذاشت.در فرایند حل مساله است که بسیاری از آنچه نفهمیده ایم یا بد فهمیده شده رله میشود.تقریبا همه راه حل های تستی و پر سرعت به کمک حل و درگیری زیاد با مسایل حاصل شده است.

یک مثال از روشی که خودم به صورت تستی به آن رسیدم:

روابط سایکلیک میآن متغیر های ترمودینامیکی چیزی هست که همیشه تو مکانیک سؤاله ازش داریم:

نوشتن این روابط به صورت پرانتز و مدام رند به رند نوشتن و ... هم ملال آور و هم شلوغ کننده و خراب کننده کار است.بنده به جای این کار معادلی به شکل زیر ترتیب دادم که در سه سوت کار تمام میشو(در هیچ منبع دیگری این روش را نمی یابید و مختص بنده است):
روش بنده:                           xyz= - xzy * zyx

خیلی ساده هر سه متغیر دلخواه را در سمت چپ مینویسیم سپس علامت مساوی و پس از آن یک منفی و دیگر کار خیلی آسان است.کافیست ابتدا جای دومی و سومی(اندیس ها) عوض شوند و سپس جای اولی و سومی.همین! 
منظور اینکه شما هم قطعا میتونید مانند بنده به این جور چیزا برسید.که هیشکیه دیگه منجمله خوندن چندین باره رفرنس نمیتونه بتون بده.مغز نیاز به چلنج و مورد پرسش قرار گرفتن داره.

زیاد تست زدن به این معنی نیست که هرچه تست در بازار هست تهیه و زده شود نه!

باز هم باید یک منبع خوب انتخاب شود و همان منبع چند بار تست زده شود چون سؤال جدید تقریبا وجود ندارد و همه سؤالاتی که مطرح میشوند به نوعی یا تکرار سؤالات سال های پیش هستند و یا از زاویه دیگری به آنها نگاه شده و یا اینکه از یک رشته دیگر گرفته شده اند.مثلا به عنوان یک سؤال نسبتا نا آشنا در مقاومت مصالح  سؤال شماره  81 مقاومت مصالح سال 89(بهمن 88)مکانیک را مقایسه کنید بایکی از سؤالات سال 86 (خرپا با ارتفاع رادیکال 3 متر و تغییر دما 20 درجه سلسیوس)مقاومت رشته عمران.

در مترو دیده اید کسانی را که مجلّه جدول کلمات متقاطع را حل میکنند.خودم دیروز به یک از چابک ترین و تر و فرزترینشون برخوردم.صفحه را که ورق میزد و به صفحه جدید میرسید نخوانده جواب را در خانه ها پر میکرد!جدا همینطور بود بی شوخی.سؤالات کنکور هم عینا همین اند. 

تعداد تست ها باید به اندازه ای باشد که نترسید اگر قیافه سؤال چندان آشنا نیست مغزتون هنگ نکنه.هنگ های آنی اصلی ترین عامل عقب ماندگی در سر جلسه کنکورند.و زمان چقدر مهم است در کنکور ویژه مکانیک(و البته هر رشته دیگری).

یک جمع بندی از رتبه های برتر حاصل شده نیاز به زدن 600 تست از هر درس را نشان می دهد.(اگر رتبه زیر 100 میخواهید.)

5-2امریکایی ها روزانه 10 تا 12 ساعت کار میکنند اما در پایان هفته صرفا 2 روز را خوش میگذرونند و دیگه جدا فارغ از دغدغه کار یا هر چیزی خارج از حیطه خوشگذرانی اند.همینطور باید بود.روزانه 12 ساعت بخونید و در پایان هر روز یک استراحت در قالب دیدن یک فیلم سینمایی یا یک ساعت پیاده روی بیرون در برنامه خود داشته باشید.

در پایان هر هفته به جنگل کوه سینما یا....بروید واگر هیچ کاری نداشتید هرگز به درس هم نپردازید.


3-اگر از اکنون شروع کنید 10 ماه فرصت دارید نه 12 ماه.

4-هفته شمار معکوس تا 25 بهمن 91 را از همین اکنون میشمریم.همراهان هر هفته مراجعه کنند و به خواست خدای بزرگ از حال و روز خوب خود بنویسند .


نظرات 1 + ارسال نظر
حسین جمعه 19 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 13:25

عالی بود متشکرم .فقط چرا ۱۰ ماه ؟

سپاس از لطف شما.
1 ماه بابت نوروز و روزهای پایانی بهمن کم کنید 1 ماه هم ضریب اطمینان.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.