مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

چرا ارشد ؟

«ای کاش عظمت در نگاه تو باشد، نه آن‌چه بدان می‌نگری»                                   

 اندره ژید ـ مائده‌های زمینی
- کنکور این آشناترین کلمه دانشگاهیان در سرزمین ما، یکبار دیگر محکم بر در می‌کوبد. او می‌داند که حتی برای کسانی که پیش از این خوش یمن بوده، میهمان چندان عزیزی نیست. اما شما چطور فکر می‌کنید؟ انتخاب با شماست.
می‌توانید تمام این چند ماه را با دغدغه اصلاح ساختار آموزشی بگذرانید و تا می‌توانید آیه یأس بخوانید. می‌توانید با «استرس»، بهترین دوران زندگی خود (جوانی) را با خاطره‌ای تلخ و «تردیدی» آزاردهنده همراه کنید. می‌توانید «تسلیم» شوید و به دنبال «بهانه‌ای» برای عدم موفقیت خود بگردید. (که البته پیدا خواهید کرد) می‌توانید خود را آماده «قسمت نبود» کنید. می‌توانید از همین حالا «نخواندم وگرنه …» را تمرین کنید. اما همچنین می‌توانید عدو را به خواست خدا سبب خیر کنید و در نگاه خود نور عظمت بتابانید. می‌توانید به «یاد» بیاورید که «همتی بلند» دارید. می‌توانید از این «میهمان» ناخوانده سوغات «نظم» و «سحرخیزی» هدیه بگیرید. می‌توانید سپر «صبر» را در برابر شمشیر «هر چه پیش آید» بگیرید و «محکم» بایستید. می‌توانید بار دیگر برای رسیدن به «هدف»، «تلاش» کنید. می‌توانید با «ایمان» برای رسیدن به این مقصدِ اگرچه نزدیک «دعا» کنید. می‌توانید برای «موفق» بودن هر چه بیشتر در بازار «کار» خود را تجهیز «علمی» کنید. می‌توانید به «آرزویی» که با نرسیدن به آن هیچ اتفاق مهمی نمی‌افتد، برسید و با «موفقیت» تحقیرش کنید، آری «می‌توانید» …
البته من هم با شما هم‌عقیده‌ام که در «این چیزی که بدان نگاه می‌کنید» هیچ عظمتی نیست، اما در نگاه شما چطور؟
با رسیدن تجمع جمعیتی به کنکور کارشناسی ارشد، موفقیت در این کنکور نیز مانند کنکور کارشناسی بیش از پیش نیازمند مهارت و داشتن تکنیک‌های لازم است.
از این رو لازم است تا پایه‌های علمی خود را آن‌طور که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، استحکام ببخشید و خود را برای یک رقابت کاملاً حرفه‌ای آماده کنید. تجربه نشان داده‌ است که کلاس‌های آموزشی، آزمون‌های آزمایشی، کتاب‌های مناسب، به ویژه مشاوره هر یک در موفقیت داوطلبین نقش بسزایی دارند.
در نتیجه لازم است داوطلبان عزیز با آگاهی از نقاط ضعف و قوت خود، واقع بینانه در مسیر این رقابت به تلاش پرداخته و خود را برای موفقیت در کنکور مهیا کنند. به یاری خدا «مجله تخصصی ارشد» که در برگیرنده اطلاعات اساسی در مورد رشته‌های مختلف، مطالب مشاوره‌ای و همچنین معرفی خدمات مؤسسه گاج ـ‌ دانش نوین (کلاس، آزمون، کتاب و مشاوره) می‌باشد را پیشکش داوطلبین کنکور کارشناسی ارشد می‌کنیم. 

منبع:گاج