مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سونامی اجتماعی در راه است

 ضربه ای که بحران اجتماعی در اینده به این مملکت میزند بالاتر از بحران اقتصادی فعلی است
آسیب شناس های ایرانی معتقدند که وضعیت اجتماعی ایران از شرایط هنجار به سمت ناهنجاری در حرکت است . بالا رفتن سن ازدواج , کاهش آمار ازدواج و همچنین افزایش آمار طلاق مهمترین آسیب در زمینه اجتماعی قلمداد میشود .
مشکلات اقتصادی در بین جوانان امروز از جمله اشتغال , تامین مسکن , بالا رفتن هزینه زندگی با توجه به افزایش نرخ تورم جامعه , شرایط بالا رفتن سن ازدواج و کاهش آمار ازدواج را رقم میزند .
همچنین عدم مسوولیت پذیری پسران و ترس آنها از اداره زندگی و خانواده از جمله عوامل روانی و رفتاری برای کاهش ازدواج در کشور است که منجر به زندگی به سبک هم خونه ای بین پسران و دختران شده است که در این سبک پسران و دختران بدون ازدواج و فارغ از هرگونه مسئولیت خانوادگی در کنار هم زندگی میکنند که این موضوع در کلان شهر ها به وضوح قابل رویت است .
جامعه شناسان ایرانی معتقدند حرکت جامعه از یک جامعه سنتی به سمت یک جامعه مدرن تغییراتی زیادی در شیوه زندگی ایجاد کرده است اگرچه آشنایی و دوستی قبل از ازدواج بین پسران و دختران مجرد رواج پیدا کرده ولی این موضوع متاسفانه به سمت افراد متاهل کشانده شده است و زوجین با توجه به تعهد نسبت به هم علاقه به دوستی با جنس مخالف دارند که به عنوان ناهنجاری اجتماعی تلقی میشود و یکی از عوامل مهم در بالا رفتن آمار طلاق در چند سال اخیر بوده است .
اگرچه در دهه های اخیر سنین ازدواج برای جوانان 3 تا 7 سال , بالاتر بودن سن پسر متغیر بوده است ولی مشکلات اقتصادی جامعه امروزی منجر به ازدواج وارونه شده است و موجب شده است تا پسران جوان با دختران بزرگتر از خود که شاغل هستند ازدواج کنند . که این مسئله جامعه را به سمت پیر دختری میبرد . ساختارها و معیارهای ازدواج در جامعه در حال تغییر میباشد زمانی معیارهای اصلی ازدواج برای مردان شرایط مناسب فردی، تحصیلات و اخلاق بود اما این معیارها در جامعه امروز جای خود را به امکاناتی که از طریق دختر فراهم می‌شود مانند درآمد و توانمندی مادی، داده است و این تصور را ایجاد می‌کند که این دختران هستند که امتیاز زندگی مشترک را برای پسران فراهم کرده‌اند
بسیاری از مردان جوان امیدی به آینده ندارند، به علاوه دختران به علت بالا رفتن سن از حداقل فرصت پیش آمده برای ازدواج استفاده می‌کنند و تن به ازدواج‌های وارونه می‌دهند که این به نوبه خود منجر به افزایش احتمالی طلاق عاطفی در ازدواج‌های وارونه میباشد . 

FarsNews

در ادامه_______________

ازم درخواست شده برای آزادی و سلامتی مرزبانان ایرانی ک یکیشون در کمال حیرت و تاسف کشته و شهید شدن و ابراز وجود عملی دستگاهای مسئول در این زمینه دعا کنیم

نظرات 3 + ارسال نظر
عبدلرحیم یکشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 21:39

واقعا باید یه فکری کنند برای جامعه

هخا شما چه پیشنهادی داری برای ببهبودی کشور!"

راستش سؤالت خیلی کلیه و فک میکنم پیشنهاد من هم به جائی نرسه!

سایه دوشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 12:41

سلام
چه مطلب جالبی بور..
مرسی
الهی من بمیرم واسه این مرزبانای بیجاره که کسی قدم درستی براشون برنمیداره..
ای دریغ از یه کم تدبیر:((

سلام از بنده
خواهش میکنم
خدا نکنه ولی تاسف برانگیزه عین اینکه آدم خون خودشو بخوره
انشالّله که حل شه زودتر

ali دوشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 13:42

" سین مثل سرباز بی گناه "

یه کمپینی چند وقت پیش را افتاد به اسم یک میلیون امضا برای آزادی سربازان ایرانی.
تا سازمان ملل وارد این قضیه بشه .
حدود400 هزارتا جمع شده بود ویک شب فرصت بود تا یک میلیون تکمیل بشه .
پرویز پرستویی اومد رو خط برنامه 90 واز مردم خواست کمک کنند.
همون شب امضا ازمرز یک میلیون گذشت .
ایشالله این سربازای مظلوم و این مدافعان امنیت مرزها وشهرها زودتر آزاد بشن.
یادتون نره از بزرگش گرفته تو این مملکت تا سردار و سرهنگ همه هیچ اند اگه سرباز نباشه.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.