و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه میدانید کتمان نکنید! (42)
و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید.(43)
آیا مردم را به نیکی دعوت میکنید، اما خودتان را فراموش مینمایید; با اینکه شما کتاب (آسمانی) را میخوانید! آیا نمیاندیشید؟! (44)
از صبر و نماز یاری جوئید; و این کار، جز برای خاشعان، گران است. (45)
آنها کسانی هستند که میدانند دیدارکننده پروردگار خویشند، و به سوی اوبازمیگردند. (46)
و پارهای از آنان عوامانی هستند که کتاب خدا را جز یک مشت خیالات و آرزوها نمیدانند; و تنها به پندارهایشان دل بستهاند. (78)
و نماز را برپا دارید و زکات را ادا کنید; و هر کار خیری را برای خود از پیش میفرستید، آن را نزد خدا (در سرای دیگر) خواهید یافت; خداوند به اعمال شما بیناست. (110)
آری، کسی که روی خود را تسلیم خدا کند و نیکوکار باشد، پاداش او نزد پروردگارش ثابت است; نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین میشوند.(112)
مشرق و مغرب، از آن خداست! و به هر سو رو کنید، خدا آنجاست! خداوند بینیاز و داناست! (115)
هستی بخش آسمانها و زمین اوست! و هنگامی که فرمان وجود چیزی را صادر کند، تنها میگوید: «موجود باش!» و آن، فوری موجود میشود. (117)
ای کسانی که ایمان آوردهاید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید; که او دشمن آشکار شماست (208)
آیا گمان کردید داخل بهشت میشوید، بیآنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند: «پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!» آگاه باشید، یاری خدا نزدیک است! (214)
جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد; در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا میداند، و شما نمیدانید. (216)
در باره شراب و قمار از تو سؤال میکنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است; و منافعی برای مردم در بردارد; (ولی) گناه آنها از نفعشان بیشتر است. و از تو میپرسند چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از مازاد نیازمندی خود.» اینچنین خداوند آیات را برای شما روشن میسازد، شاید اندیشه کنید! (219)
سلام
این جملات قرآن قشنگ اند ولی بعضی جملات همچنان
نمیتونم هضم کنم ،
مثلا سوره نسا
کلا آدم حس میکنه خدا با زن جماعت زبونم لال دشمنی داره ،
بعضی آیات کلا زنا تحقیر وبرده مردها توصیف شدن
از نظر من که قران کاملاً با فطرت زن هماهنگه، اتفاقاً خیلی بارهای اضافی که خانوما به دوش می کشن، در واقع از نظر اسلام وظیفشون نیست. من که خیلی باهاش حال می کنم
جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد; در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا میداند، و شما نمیدانید. (216)
این آیه اش فوق العاده است یعنی یه آب سردی واسه مواقعی که رسما از نتیجه یه کاری نا امید میشیم!
بعد از کلی سال وقتی به گذشته بر می گردم می بینم هر اتفاقی که برام افتاده بهترین و به نفعم بوده، منتها حیف که ما آدما هم عجولیم هم فراموشکار

من کلا با نظر قرآن درباره ی زن موافقم و نطری به این قشنگی رو در هیچ جای دیگه ندیدم!!!
آفرین. البته زن ومرد خیلی جاها در کنار هم قرار گرفتند و بر اساس یک میزان اعمالشون سنجیده می شه. خیلی از مسئولیت هایی که ما زنها به دوش می کشیم در واقع وظیفمون نیست. و همونطور که با همه مردها نمی شه یکسان رفتار کرد هر زنی هم شان و منزلتی داره
این آیه واقعا تو این شرایط خیلی حالمو خوب کرد دقیقا کلید مشکل من بود الان آرامش نسبی بدست آوردم!!!!
همین که خدا رو به یادمون انداختین خدا عزیزتون بکنه و امیدوارم خدا شما رو هم به آرزوهای قشنگتون برسونه
دمتون گرم!
دم شما گرم که اینقدر مثبتین :)
قدر عزت نفس و صفای وجودتون رو بدونید .
خدا همیشه یارتون باشه
من مطمئنم شما که اینطور حرف میزنین چیزی جز تعصب نیست و حتی یه بارم معانی آیات کل قرآن رو مطالعه نکردین،
ولی من واقعیتش وقتی اینارو دیدم نتونستم هضم کنم این آیات رو !!! تفاوت خیلی آشکار با بقیه آیات زیبا داره :
سوره النساء (زنان) آیه ۳۴
... وَ اللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا.
... و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.
(یعنی واقعا بدون شرح ...)
لْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿۲۴﴾
زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که مالک شده اید، اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرر داشته و زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد) برای شما حلال است، که با اموال خود آنها را اختیار کنید در حالی که پاکدامن باشید و از زنا خودداری نمایید، و زنانی را که متعه میکنید مهر آنها را، واجب است بپردازید و گناهی بر شما نیست نسبت به آنچه با یکدیگر توافق کردهاید بعد از تعیین مهر، خداوند دانا و حکیم است.
(اینجا هم بدون شرح ...)
حالا این مدل آیات چند نمونه هست اینجا مثلا درمورد زن بود درمورد مسایل دیگه هم هست که نمیخونه با ماهیت کلی و روح خود کلام الله !!!!
به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزهدار و زنان روزهدار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار یاد خدا میکنند، خداوند برای همه آنان مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است. (35) – سوره احزاب
در قانون جزا، کتککاری جرم بوده و مجازات دارد و کسی که مورد ضرب و شتم قرار میگیرد میتواند به دادگاه مراجعه نماید که پس از رسیدگیهای معمول و تأیید پزشکی قانونی، مجرم به پرداخت دیه محکوم میگردد.
لذا در این پرونده زوجه میتوانسته در مورد ضرب و شتم همین اقدام را بنماید و تصور میشود که یکی از ادّله زوجه برای طلاق همین ضرب و شتم مکرر از سوی زوج بوده باشد.
توضیح اینکه ماده 1130 قانون مدنی میگوید: «در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی میتواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه میتواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده میشود؛» (مفاد ماده مزبور در تاریخ 8/10/1361 توسط کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به صورت فعلی اصلاح گردیده است).
عسر و حرج یا قاعده لاحرج که در این ماده آمده به معنی مشقت شدید است که از قواعد معروف فقهی است و مبتنی بر آیاتی از قرآن کریم است. موارد مختلفی میتواند موجب این مشقت شدید در زندگی مشترک گردد که ضرب و شتم از جمله این موارد است.
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم , فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد , من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم ,نسیم عطرگردان را شکر در مجمر اندازیم
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش , که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم
صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز , بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم
یکی از عقل میلافد یکی طامات میبافد , بیا کاین داوریها را به پیش داور اندازیم
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه , که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانی و خوشخوانی نمیورزند در شیراز , بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم
فقط مانده بود که فرشته خانم هم بشه حاج آقا فرشته و قران تفصیر کنه برامون که شد. الحمدالله
باحال بود