مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

خداحافظی موقت

سلام ، با تشکر فراوان از بازگشت مدیریت محترم سایت، با تشکر از لطف همه ، درسا یه کم سنگین شده، ممکنه چند وقت نباشم. روز و روزگار به کام و بدرود

اول مهر

امسال خیلی ها اول مهر راهی دانشگاه می شن و خیلی ها هم می مونن خونه که درس بخونن و خیلی ها هم می رن سر کار. 

شما از کدوم دسته هستین؟ 

برنامه خاصی دارین که از اول مهر شروع کنین؟

کمال فردی واجتماعی

حفظ فردیت در حین حفظ و توسعه رابطه اجتماعی!  

کشمکش درونی وبیرونی .  

چطور می شود این کشمکش را به تعادل رساند؟!!!!

آیاتی از قرآن - سوره بقره - حتما" بخونید

و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه می‏دانید کتمان نکنید! (42) 


و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید.(43) 


آیا مردم را به نیکی دعوت می‏کنید، اما خودتان را فراموش می‏نمایید; با اینکه شما کتاب (آسمانی) را می‏خوانید! آیا نمی‏اندیشید؟! (44) 


از صبر و نماز یاری جوئید; و این کار، جز برای خاشعان، گران است. (45) 


آنها کسانی هستند که می‏دانند دیدارکننده پروردگار خویشند، و به سوی اوبازمی‏گردند. (46)  

و پاره‏ای از آنان عوامانی هستند که کتاب خدا را جز یک مشت خیالات و آرزوها نمی‏دانند; و تنها به پندارهایشان دل بسته‏اند. (78)  

و نماز را برپا دارید و زکات را ادا کنید; و هر کار خیری را برای خود از پیش می‏فرستید، آن را نزد خدا (در سرای دیگر) خواهید یافت; خداوند به اعمال شما بیناست. (110) 

آری، کسی که روی خود را تسلیم خدا کند و نیکوکار باشد، پاداش او نزد پروردگارش ثابت است; نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می‏شوند.(112)

مشرق و مغرب، از آن خداست! و به هر سو رو کنید، خدا آنجاست! خداوند بی‏نیاز و داناست! (115)  


هستی بخش آسمانها و زمین اوست! و هنگامی که فرمان وجود چیزی را صادر کند، تنها می‏گوید: «موجود باش!» و آن، فوری موجود می‏شود. (117)  

ای کسانی که ایمان آورده‏اید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید; که او دشمن آشکار شماست (208)  

آیا گمان کردید داخل بهشت می‏شوید، بی‏آنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند: «پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!»  آگاه باشید، یاری خدا نزدیک است! (214)  

جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد; در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می‏داند، و شما نمی‏دانید. (216)  

در باره شراب و قمار از تو سؤال می‏کنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است; و منافعی برای مردم در بردارد; (ولی) گناه آنها از نفعشان بیشتر است. و از تو می‏پرسند چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از مازاد نیازمندی خود.» اینچنین خداوند آیات را برای شما روشن می‏سازد، شاید اندیشه کنید! (219)

آدمهای دور و برمون

 

از نظر من آدمهای دور و برمون خیلی خیلی زیاد در موفقیت ما تاثیر دارن. اونها در واقع اولین گزینه های مشاوره ما هستند. در خانواده،پدرو مادر، خواهر وبرادر. در دانشگاه ، همکلاسی ها . سر کار، همکارا.  

 

حداقل می تونم بگم باعث جلو ویا عقب افتادن موفقیت ها و یا حتی شکست هامون می شن. 

 

هرکی قبول نداره ، چراشو بگه.

سوال: نانوسیال

سلام
اگه در مورد نانو سیال اطلاعاتی دارین میشه راهنماییم کنید
کسی که نانو سیال کار میکنه دقیقا چی کار می کنه؟
کد CFD مینویسه؟
یا کد CFD نمینویسه یه کد کلی سیستمی مینویسه؟
به نظرتون موضوع خوبی هست یا خسته کننده هست؟
مرسی 

 پاسخ : 

کاربرد نانوسیال درمکانیک سیالات، افزایش ضریب انتقال حرارت است. کلا" کاری که انجام می شه مدلسازی سرعت و بد ست آوردن پروفیل دما و ... در نانو سیال به جای سیال خاص هست. روشهای مدلسازی همان روشهای مدلسازی چندفازیه که روش اولرین ، لاگرانژین و .... در واقع تنوعی درروش بدست آوردن نتایج ایجاد می کنه. مقاله های مختلفی هست که هرکدوم از یک روش برای مدسازی نانو سیال استفاده کردن. در بعضی موارد هم فرض می شه که سیال یکپارچه هست و تاثیر خواص فیزیکی ذرات در خواص فیزیکی نانو سیال وارد می شه. برای فوق موضوع بدی نیست. جالبه .اگه نانو سیال کار کنی درواقع سیالات دوفازی که موضوع مورد علاقه خیلی از اساتید هست کار کردی

سوال

1) انسانهای یکسان - انسانهای متفاوت 

کدامیک نتیجه تفکر آزاد است؟ 

 

2) آیا می توان افکار را تنظیم  یا کنترل کرد؟