مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

رضایت/نعمت/ترس

در پست های قبلی روی موضوع اخلاص تمرکز کردیم و الان دو هفته میشه یه موضوع جدیدذهنم رو تا کمی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده حتی باعث شد یه شب برم دریا و این موضوع رو بادوستم به گفتگو بپردازم.


موضوعی که میخوام حرف بزنم به عبادت و کار مربوطه از خودم نیست فقط 90 درصدش از خودم تفکر کردم!! و 10 درصد از مجلسی از کتاب حق الیقین

عبادت برای مسلمانان در سه گروه میشه تقسیم کرذ(گروهی دیگه بود بهم بگین) :1.رضایت خدا 2. نعمت های خدا 3. ترس از خدا

از اونجایی که بزرگترین  و بالاترین نعمت ،خشنودی و رضایت خدا هست و لعهذا  اگه وارد بهشت هم بشین و از نعمت های حق تعالی هم استفاده کنی ولی هنوز یه چیز کم داریم!!! سوال پیش میاد که یعنی کسی که وارد بهشت میشه یعنی رضایت خدا نداره !!! تردید دارم جواب بدم پس بعدا کامل میشه با توجه به درجه های بهشت و بخشش مجرمین!


مسلمانی که خودشو مشخص کنه که جزو کدوم دسته هست میتونه راه سعادت رو آسانتر طی کنه!

بعضی ها هستند از روی ترس عبادت میکنن و طولی نمیکشه از عبادت دست بکشه! نظر شخصی

بعضی ها هستند فقط برای اینکه به نعمت های وعده داده شده برسند عبادت میکنن! بازم میگم عبادتشون به شکست منتهی میشه

مثال :

طرف کار واسش گیر نمیاد میگه اگه من عبادت کنم پس روزی بهم میرسه و خدا هوامو داره بعد چند هفته کار واسش گیر میاد و بعدش هم آزمون های الهی سراغش میاد که اثبات در ثبات عبادتش هست و بیشتر اوقات به شکست منتهی میشه! و کلن هم فراموش میکنه که عبادت میکرد قبلا؟؟

ولی بعضی ها هستند برای رضایت خدا عبادت میکنند که پایدار هست که واقعا سخت و آسون هست!! و میگویند هر کاری را با رضایت خدا انجام بده تا به رضایت خدا برسی !!

خب من نمیخوام بگم همه اشخاص در یکی از این سه گروه غرق هستند بلکه نه میزان هرکدوم در شخص کم زیاد میشه که باید شخص توجه کنه و مشخص که واسه عبادت وکار الان جزو کدوم دسته هست ؟؟؟

مثلا

طرفی که کار میخواست فقط واسه نعمت بود و بهش رسید ولی همین شخص در جایی به یه یتیم کمک میکنه نیت برای خشنودی خدا قرار میده و با خودش میگه خدا ازم راضی باشه یا همین شخص در جای از روی تربیت خانوادگی دست به عملی که گناه هست نمیزنه که قبلا پدر و مادرش در کودکی بهش آموزش داده که خدا عذاب میکنه اگه این کار کنی !!! و ترس رو ...."

نتیجه میشه هر شخصی در وجودش این سه تا داره فقط میزانش رو بایذ تربیت کنه!!!و مسلما رضایت خدا بالاتره

اگه طرف درک کنه که نماز صبح رو با نیت رضایت خدا بیدار بشه و بخونه این نماز خیلیی دوام داره و نجاتش در همین نمازه!!!

و بهتره اون دو گروه رو زیر سایه رضایت قرار بدی!!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.