مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

توجه در نماز !

یکی از موارد بی کیفیتی نماز رو در توجه نداشتن به لغات عربی هست که درکی ازش نداریم مثلا وقتی من به مالک یوم الدین میرسم واقعا در بیشتر مواقع قیامت رو یاد میکنم  یا جای که از خدا میخوام منو راه راست هدایت کنه مثل کسانی که نعمت ویژه عطا کرده سریعا یاده آقا بهجت میوفتم !

وقتی بتونی متنون عربی در نماز رو توجه 70 درصدی داشته باشی اون نماز واقعا ارزش داره بعضا میگن یاده گرفتاری، بدبختی، بی پولی ، قرار و... از اینا شنیدی بارها.

امروز میخوام روشی بهتون آموزش بدم که بتونی متون عربی رو درک کنی اما کم کم به درکش میرسی من خودم چندماه در سال با رفتن به مسجد تمرین کردم بله فقط باید عزم رفتن مسجد رو داشته باشی


ایضا نیاز دارین که  نیم ساعت وقت بزاری کل نماز رو، معنی سوره ها و ذکر ها رو حفظ باشین بعد از این عمل با رفتن به مسجد و قرائت کردن نماز توسط شیخ  شما با هماهنگی سریعا معنی میکنی حاجی گفت مالک یوم الدین : شما میگی مالک رو جزا

 تا چند مدت و تکرار کردن مراحل آموزش شما به طور خودکار استاد میشی و وقتی نماز فرادا میخونی دیگه خودکار معنی خودش میاد! و به توجه نسبی در نماز میرسین.


مرحله بعد اینه  درک داشته باشین که با خواندن کتاب های ، دیدن فیلم و... مثلا کتاب در باره قیامت خونده بشه تا تخیل براتون ساخته بشه  و مطاللعه درباره کسانی که خدا بهش نعمت وِیژه داده و  .....


با این روش بهتون 100 تضمین میکنم توجه به نماز خیلیی بالا میره ...

ایشلا موفق باشین اگه کسی تجربه شخصی داره مارا بی نصیب نزاره!

نظرات 4 + ارسال نظر
مگهان دوشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 16:04

من یادمه خیلی کوچولو بودم 7 یا 6 ساله که نماز رو به طور دقیق بهم آموزش دادن و معنیش رو هم ...
هنوز صدای مادرم تو گوشمه که چطور برام معنیش رو می گفت :)
شاید واقعاً یکی از دلایل لذت من از نماز همین فهمیدنش باشه پس ! هرگز بهش فک نکرده بودم

حتما هم همینجوره!

اگه بهش عادت کردی ترک عادت کن یعنی جاهای مه مستحب است رو عوض کن مثل قنوت یه هفته نخون یا ....

مگهان سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 00:53

خدا ببخشه من عجله که دارم قنوت نمی خونم !!! :)
جالبه چشم ... تصمیم دارم از این به بعد جای قل هوالله سوره های دیگه بخونم گاهی:)

تعقیبات نماز رو بجا بیار که مهمش همینه دختر
حالا نمیخواد از مفاتیح باشه

نماز صبح هم واسه آقا امام زمان تعقیباتش دعا کنی عالی میشه من همیشه اینکار میکنم بعد میرم لا لا!

جالبه اینه وقتی شب میخوای بخوابی ساعت رو تنظیم مـــــ برای نماز صبح و بیدار میشی خدای مهربان اون چند ساعت خواب رو واست ثواب مینویسه حالا فکر کن بیدار شی بعد نماز دعا واسه امامون کنی چی میشود

مگ سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:04

کار داره خطرناک میشه :) من دو بار دیگه بیام اینجا احتمالاً حاج خانومی میشم برای خودم
چشم سعی می کنم به جا بیارم !
می خواستم یه اعتراف به گناه کنم که دیدم عه من مسلمونم بی خیال شدم



حاج خانومی ولی مدل 2015

مگهان چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 17:30

چرااااا 2015 آخه :)))؟
مگه چیمه که بهم نمیاد حاج خانوم باشممم ؟

پس مدل چند میخوای 2015 خوبه دیگه

چرا بهت میاد

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.