مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مجموعه ورام

سلام


عید همتون سلو سلو مبارک باشه با آرزوی هدایت الهی و سفر خوشی خرمی براتون آرزومندم فی امان الله


کتابی رو میخوام براتون معرفی کنم بابت عیدی من به شما اگه قابل باشم  در زمینه اخلاق  که متأسفانه متن کتاب فارسی رو پیدا نکردم به صورت PDF و... ولی در کتابخانه دیجیتال نور  میشه خوند و کپی و... متن عربیش هم هست خیلیی راحت میشه دانلود....


برای من که طرفدار کتاب الکترونیکی نیستم بد شد ایضاء نسخه چاپی (ایشلا )


این روزا هم دارم کتاب حق الیقین علامه مجلسی رو میخونم که کتاب در اعتقادات و خیلیی مهم البته سنگین مخصوصا فصل آخر معاد

پیشنهادم اینه دم دست باشه (5 اصول رو اثبات شده داشته باشین) 




گذری از دل کتاب :


آداب سیر و سفر، وداع خانواده، و بازگشت از سفر

حسن (١) از رسول خدا (ص) نقل کرده است: «هر کس به خاطر دینش از جایى به جایى بگریزد، هر چند که یک وجب زمین باشد، بهشت بر او واجب شود، و همراه پدرش ابراهیم و پیامبرش محمد (ص) باشد.» (٢) ابو هریره مى‌گوید: پیامبر خدا (ص) فرمود: «اگر مردم رحمت خدا را نسبت به مسافران مى‌دانستند، هر آینه مردم هر بامداد عازم سفر بودند، براستى خداوند نسبت به مسافر، مهربان است.» (٣) هنگامى که حضرت یوسف (ع) از چاه بیرون آورده و خریدارى شد، کسى به ایشان گفت: نسبت به این غریب سفارش خیر و نیکى کنید، یوسف (ع) فرمود: کسى که با خدا باشد غربت براى او معنى ندارد.

امیر المؤمنین (ع) موقع رفتنش به سمت شام عرض کرد: «الهى به تو پناه مى‌برم از رنج سفر و غم بازگشت، و دیدار وضع ناگوار خانواده، مال و فرزند، بار خدایا تو در سفر همراه منى، و در نبودنم سرپرست خانواده‌ام هستى و جز تو کسى نمى‌تواند این دو سمت را داشته باشد، زیرا کسى که جایگزین در خانواده باشد دیگر همراه مسافر نیست، و همراه مسافر نمى‌تواند جانشین در خانواده باشد.» (۴) به ابن اعرابى گفتند: چرا سفر را سفر نامیدند؟ جواب داد: «چون در سفر پرده از اخلاق مردم برداشته مى‌شود.»



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.