مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

یاد آوری آموزش قرآن

همه تو دوران بچگیشون مخصوصا تابستونا میرفتن کلاس قرآن  عحب دورانی بود یادش بخیر خوب اون بچگی بود و تا الان که بزرگ شدیم و یه مهندسی زیر بغلمون هستش و بعضی هم دکترا، بعضی از تجوید ها رو یادشون باید بره اونای که از همون بچه گی پیگیر بودن و مرور میکردن که حسابشون جدا ولی بعضی از ماها یکی مثل خودم بعد چند سال خیلیی چیزا رو فراموش کردیم و غلط تجویدی تا دلت بخواد داریم .

تو این چند سال خیلیی پیگیر بودم که بشینم دوباره قرآن رو یادبگیرم و موفق شدم یه مدت کوتاهی برم کلاس که بعدش خورد به رمضان و تعطیل و بعدش کنکور ،کنکور تا الان (حتی بعضی موقع ها فکر میکنم اگه این همه زمان رو واسه کنکور خرج نمیکردم و بجاش قرآنمو درست میکردم الان خیلیی وقت بود فول بودم ها) خوب هنوز دیر نیست چندماه فرصت دارم که برم کلاس و دوباره استارت بزنم از دیروز هم مرور کردم و از امشب هم به مدت 10 دقیقه میرم کلاس ایشلا.

پیغام به دوستان وبلاگی مون هم اینه که سعی کنن اگه تا هنوز سراغ قرآن نرفتن و فراموشی سراغشون اومده یه چند واحد کلاس قرآن رفتن و پاس کردن ضرری نداره در وقت و پولتون بلکه ............هم داره ! (جاخالی رو خودتون پر کنید )



بارها شندیم از اینور اونور که حق پدر و مادر به فرزندان خود، یکیش اینه قرآن بیاموزند، نمیخوام فردای قیامت جلو پدرومو بگیرن که چرا ............


خوب اونچیزی که لازم بود رو بهتون یادآوری کردم در پایین میخوام یادآوردی کنم بعضی از تجوید های قرآنی که خیلیی ساده و با یه مرور تلاوتون خیلیی عالی میشه.




بسم الله الرحمن الرحیم 


علامت قرآن 11 است:


اَ  فتحه

اِ کسره


اُ ضمّه


این سه حرکت بالا را صدای کوتاه می نامند


اً تنوین ،  نصب

اٍ تنوین ، جر


اُُ تنوین ، رفع


تعریف تنوین : همان (ن) ساکن است که نوشته نمی شود ولی خوانده می شود:

مثال :


ربّاََ : رَبَّنْ             کتابِِ : کتابنْ



__ّ  تشدید (توفارسی هستش)



______ْ   ساکن : باز ایستادن از حرکت توقف بر حروف  مثال  :   رَهَیْتُ




پست ناقص ایشلا بعد کامل میشه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.