مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

کمال فردی واجتماعی

حفظ فردیت در حین حفظ و توسعه رابطه اجتماعی!  

کشمکش درونی وبیرونی .  

چطور می شود این کشمکش را به تعادل رساند؟!!!!

نظرات 3 + ارسال نظر
reza دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 17:41

دقیقا نمی دونم منظورتون از فردیت چیه ولی استنباط من این که این دو حالت هیچ تعارضی باهم ندارن. شخصیت خارجی و اجتماعی ما نمود شخصیت فردیمون هستش مثلا شخصی که درونگرا هستش معمولا در جمع احساس راحتی نمیکنه و دنبال یه چهره آشنا میگرده که با اون ارتباط برقرار بکنه یا کسی که شخصیت برونگرا داره(معمولا پر حرف هم هستن ) به خوبی میتونن تو هر جمعی باشن و احساس راحتی میکنن از این که با دیگران هستن!!!!

ولی در کل کم رویی تو هر موردی چیز خوبی نیست و همونطور که مولا علی(ع) فرموده اند: کم رویی همراه با محرومیت است. با این فرموده مشخص میشه که انسان نه باید خیلی پررو باشه و نه اینکه خجالت بکشه تو یه جمعی خواسته اش رو ابراز کنه! و این قابل اجرا هم هستش من نتیجه گرفتم از این فرموده حضرت!!!

همین که بتونی تعادلی بین درونگرا و برونگرایی داشته باشی و بینابین حرکت کنی سخته . من خودم از نظر دیگران راحت ارتباط برقرار می کنم و اجتماعی جلوه می دم . ولی ذاتا" سکوت و خلوت و با خودم بودن رو ترجیح می دم.

reza سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 19:38

همون میانه رو بودن خوبه این وضعیتی هم که شما دارن عالی خب! برخورد اجتماعی خوب + سکوت و عزلت فردی (حالت پیشرفته دراویش)
البته منم تو مورد دوم مثل شما ترجیح میدم ولی زیادم نمود اجتماعی از خودم نشون نمیدم متاسفانه!

منم پدرم درومده تا تونستم روابط اجتماعی رو با دیگران برقرار و حفظ کنم. کلی رو خودم کار کردم. ولی اگه این نوع روابط خیلی طولانی و وقت گیر بشه دیگه کم می یارم

reza چهارشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:59


همون آدم بیشتر ترجیح میده با خودش باشه!!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.