مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

آیاتی از قرآن - سوره بقره - حتما" بخونید

و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با اینکه می‏دانید کتمان نکنید! (42) 


و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید.(43) 


آیا مردم را به نیکی دعوت می‏کنید، اما خودتان را فراموش می‏نمایید; با اینکه شما کتاب (آسمانی) را می‏خوانید! آیا نمی‏اندیشید؟! (44) 


از صبر و نماز یاری جوئید; و این کار، جز برای خاشعان، گران است. (45) 


آنها کسانی هستند که می‏دانند دیدارکننده پروردگار خویشند، و به سوی اوبازمی‏گردند. (46)  

و پاره‏ای از آنان عوامانی هستند که کتاب خدا را جز یک مشت خیالات و آرزوها نمی‏دانند; و تنها به پندارهایشان دل بسته‏اند. (78)  

و نماز را برپا دارید و زکات را ادا کنید; و هر کار خیری را برای خود از پیش می‏فرستید، آن را نزد خدا (در سرای دیگر) خواهید یافت; خداوند به اعمال شما بیناست. (110) 

آری، کسی که روی خود را تسلیم خدا کند و نیکوکار باشد، پاداش او نزد پروردگارش ثابت است; نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می‏شوند.(112)

مشرق و مغرب، از آن خداست! و به هر سو رو کنید، خدا آنجاست! خداوند بی‏نیاز و داناست! (115)  


هستی بخش آسمانها و زمین اوست! و هنگامی که فرمان وجود چیزی را صادر کند، تنها می‏گوید: «موجود باش!» و آن، فوری موجود می‏شود. (117)  

ای کسانی که ایمان آورده‏اید همگی در صلح و آشتی درآیید! و از گامهای شیطان، پیروی نکنید; که او دشمن آشکار شماست (208)  

آیا گمان کردید داخل بهشت می‏شوید، بی‏آنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که گرفتاریها و ناراحتیها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند: «پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!»  آگاه باشید، یاری خدا نزدیک است! (214)  

جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد; در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می‏داند، و شما نمی‏دانید. (216)  

در باره شراب و قمار از تو سؤال می‏کنند، بگو: «در آنها گناه و زیان بزرگی است; و منافعی برای مردم در بردارد; (ولی) گناه آنها از نفعشان بیشتر است. و از تو می‏پرسند چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از مازاد نیازمندی خود.» اینچنین خداوند آیات را برای شما روشن می‏سازد، شاید اندیشه کنید! (219)

نظرات 7 + ارسال نظر
ali شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 15:48

سلام
این جملات قرآن قشنگ اند ولی بعضی جملات همچنان
نمیتونم هضم کنم ،
مثلا سوره نسا
کلا آدم حس میکنه خدا با زن جماعت زبونم لال دشمنی داره ،
بعضی آیات کلا زنا تحقیر وبرده مردها توصیف شدن

از نظر من که قران کاملاً با فطرت زن هماهنگه، اتفاقاً خیلی بارهای اضافی که خانوما به دوش می کشن، در واقع از نظر اسلام وظیفشون نیست. من که خیلی باهاش حال می کنم

reza شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 16:11

جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد; در حالی که برایتان ناخوشایند است. چه بسا چیزی را خوش نداشته باشید، حال آن که خیر شما در آن است. و یا چیزی را دوست داشته باشید، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا می‏داند، و شما نمی‏دانید. (216)

این آیه اش فوق العاده است یعنی یه آب سردی واسه مواقعی که رسما از نتیجه یه کاری نا امید میشیم!

بعد از کلی سال وقتی به گذشته بر می گردم می بینم هر اتفاقی که برام افتاده بهترین و به نفعم بوده، منتها حیف که ما آدما هم عجولیم هم فراموشکار

zaher شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:00

من کلا با نظر قرآن درباره ی زن موافقم و نطری به این قشنگی رو در هیچ جای دیگه ندیدم!!!

آفرین. البته زن ومرد خیلی جاها در کنار هم قرار گرفتند و بر اساس یک میزان اعمالشون سنجیده می شه. خیلی از مسئولیت هایی که ما زنها به دوش می کشیم در واقع وظیفمون نیست. و همونطور که با همه مردها نمی شه یکسان رفتار کرد هر زنی هم شان و منزلتی داره

reza شنبه 15 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 22:21

این آیه واقعا تو این شرایط خیلی حالمو خوب کرد دقیقا کلید مشکل من بود الان آرامش نسبی بدست آوردم!!!!

همین که خدا رو به یادمون انداختین خدا عزیزتون بکنه و امیدوارم خدا شما رو هم به آرزوهای قشنگتون برسونه
دمتون گرم!

دم شما گرم که اینقدر مثبتین :)
قدر عزت نفس و صفای وجودتون رو بدونید .
خدا همیشه یارتون باشه

ali دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 14:02

من مطمئنم شما که اینطور حرف میزنین چیزی جز تعصب نیست و حتی یه بارم معانی آیات کل قرآن رو مطالعه نکردین،
ولی من واقعیتش وقتی اینارو دیدم نتونستم هضم کنم این آیات رو !!! تفاوت خیلی آشکار با بقیه آیات زیبا داره :

سوره النساء (زنان) آیه ۳۴
... وَ اللاَّتِی تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِی الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیًّا کَبِیرًا.
... و آن زنان را که از نافرمانیشان بیم دارید، اندرز دهید و از خوابگاهشان دوری کنید و بزنیدشان. اگر فرمانبرداری کردند، از آن پس دیگر راه بیداد پیش مگیرید. و خدا بلند پایه و بزرگ است.
(یعنی واقعا بدون شرح ...)

لْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ کِتَابَ اللّهِ عَلَیْکُمْ وَأُحِلَّ لَکُم مَّا وَرَاء ذَلِکُمْ أَن تَبْتَغُواْ بِأَمْوَالِکُم مُّحْصِنِینَ غَیْرَ مُسَافِحِینَ فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً وَلاَ جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُم بِهِ مِن بَعْدِ الْفَرِیضَةِ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ﴿۲۴﴾
زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که مالک شده ‏اید، اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرر داشته و زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد) برای شما حلال است، که با اموال خود آنها را اختیار کنید در حالی که پاکدامن باشید و از زنا خودداری نمایید، و زنانی را که متعه می‏کنید مهر آنها را، واجب است بپردازید و گناهی بر شما نیست نسبت به آنچه با یکدیگر توافق کرده‏اید بعد از تعیین مهر، خداوند دانا و حکیم است.
(اینجا هم بدون شرح ...)

حالا این مدل آیات چند نمونه هست اینجا مثلا درمورد زن بود درمورد مسایل دیگه هم هست که نمیخونه با ماهیت کلی و روح خود کلام الله !!!!

به یقین، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ایمان و زنان با ایمان، مردان مطیع فرمان خدا و زنان مطیع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شکیبا و زنان صابر و شکیبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق کننده و زنان انفاق کننده، مردان روزه‏دار و زنان روزه‏دار، مردان پاکدامن و زنان پاکدامن و مردانی که بسیار به یاد خدا هستند و زنانی که بسیار یاد خدا می‏کنند، خداوند برای همه آنان مغفرت و پاداش عظیمی فراهم ساخته است. (35) – سوره احزاب

ali دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 14:10

در قانون جزا، کتک‏کاری جرم بوده و مجازات دارد و کسی که مورد ضرب و شتم قرار می‏گیرد می‏تواند به دادگاه مراجعه نماید که پس از رسیدگیهای معمول و تأیید پزشکی قانونی، مجرم به پرداخت دیه محکوم می‏گردد.

لذا در این پرونده زوجه می‏توانسته در مورد ضرب و شتم همین اقدام را بنماید و تصور می‏شود که یکی از ادّله زوجه برای طلاق همین ضرب و شتم مکرر از سوی زوج بوده باشد.

توضیح اینکه ماده 1130 قانون مدنی می‏گوید: «در صورتی که دوام زوجیت موجب عسر و حرج زوجه باشد، وی می‏تواند به حاکم شرع مراجعه و تقاضای طلاق کند، چنانچه عسر و حرج مذکور در محکمه ثابت شود، دادگاه می‏تواند زوج را اجبار به طلاق نماید و در صورتی که اجبار میسر نباشد زوجه به اذن حاکم شرع طلاق داده می‏شود؛» (مفاد ماده مزبور در تاریخ 8/10/1361 توسط کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی به صورت فعلی اصلاح گردیده است).

عسر و حرج یا قاعده لاحرج که در این ماده آمده به معنی مشقت شدید است که از قواعد معروف فقهی است و مبتنی بر آیاتی از قرآن کریم است. موارد مختلفی می‏تواند موجب این مشقت شدید در زندگی مشترک گردد که ضرب و شتم از جمله این موارد است.

بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم , فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد , من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم ,نسیم عطرگردان را شکر در مجمر اندازیم
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش , که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم
صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز , بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم
یکی از عقل می‌لافد یکی طامات می‌بافد , بیا کاین داوری‌ها را به پیش داور اندازیم
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه , که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانی و خوشخوانی نمی‌ورزند در شیراز , بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم

رضا یکشنبه 23 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 11:24

فقط مانده بود که فرشته خانم هم بشه حاج آقا فرشته و قران تفصیر کنه برامون که شد. الحمدالله


باحال بود

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.