مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سوال: نانوسیال

سلام
اگه در مورد نانو سیال اطلاعاتی دارین میشه راهنماییم کنید
کسی که نانو سیال کار میکنه دقیقا چی کار می کنه؟
کد CFD مینویسه؟
یا کد CFD نمینویسه یه کد کلی سیستمی مینویسه؟
به نظرتون موضوع خوبی هست یا خسته کننده هست؟
مرسی 

 پاسخ : 

کاربرد نانوسیال درمکانیک سیالات، افزایش ضریب انتقال حرارت است. کلا" کاری که انجام می شه مدلسازی سرعت و بد ست آوردن پروفیل دما و ... در نانو سیال به جای سیال خاص هست. روشهای مدلسازی همان روشهای مدلسازی چندفازیه که روش اولرین ، لاگرانژین و .... در واقع تنوعی درروش بدست آوردن نتایج ایجاد می کنه. مقاله های مختلفی هست که هرکدوم از یک روش برای مدسازی نانو سیال استفاده کردن. در بعضی موارد هم فرض می شه که سیال یکپارچه هست و تاثیر خواص فیزیکی ذرات در خواص فیزیکی نانو سیال وارد می شه. برای فوق موضوع بدی نیست. جالبه .اگه نانو سیال کار کنی درواقع سیالات دوفازی که موضوع مورد علاقه خیلی از اساتید هست کار کردی

نظرات 5 + ارسال نظر
mech سه‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 14:22

من که شنیدم خیلی روش کار شده دیگه تقریبا جایی برا کار کردن نداره؟

شاید، راستش من خودم هم نانو کار کردم ، خیلی هم ناراضی نیستم.

کامران چهارشنبه 12 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:19

salam jesaratan nano dar mored mobadel poste loleh darin?fluent

سلام ، یعنی مدلسازیشو می خوای؟ من خیلی وقت پیش انجام دادم . می تونم راهنماییت کنم. ولی فایلشو ندارم

کامران پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 10:43

are aziz modelsazisho mikham ab oksid alminum oksid mes.age filesho dashte bashin barasi in 3halato man vaghean mamnun misham

انصافا ندارم، اگه بود که دریغ نداشتم

کامران جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 08:04

مچکرم.من نتایج مرجع ضریب جابجایی مبدل پوسته لوله رو میخام

Search it in papers

mech جمعه 14 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 13:55

کتاب خوبی میشناسید در زمینه نانو سیال؟

Just study papers! Its my point of view

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.