مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

آزمون تولیمو

چند روز پیش آزمون تولیمو داشتم. با توجه به اینکه اطلاعات راجع به این آزمون به نسبت کمه ، گفتم بد نیست کلیاتی راجع به این آزمون بگم.
آزمون با یک سوال writing که نیم ساعت وقت داره شروع می شه. هیچ محدودیتی در مورد تعداد لغات وجود نداره و خلاصه آزادید که هر چقدر دلتون می خواد یا نمی خواد بنویسید. دو دیدگاه مطرح شده بود و خواسته بود که مزایای هر دیدگاه رو نوشته و درپایان نظر خودتون رو بگید.
بخش دوم حدود 50 سوال گرامر داشت. که خیلی آسون نیست و باید خوب به گرامر مسلط باشی .
بخش سوم درک مطلب بود که فکر می کنم حدود 40 تا سوال بود. 6 تا هم متن با سطح متوسط داشت.
بخش آخر listening بود. کیفیت صدا فوق العاده ضعیف بود به طوریکه قبلش که فارسی توضیح می داد هم به سختی صدا شنیده می شد. 50 سوال داشت. که از گفتگوی ساده دو نفره شده می شد و کم کم سخت می شد تا به گفتگوی چند نفره می رسید.
اگه سوالی داشتید در خدمتتون هستم

نظرات 5 + ارسال نظر
مهندس شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:20

مرسی
اگه زبانتون خوبه یه خورده در مورد زبان ما رو هم راهنمایی بکنید
آیا چندین سال کلاس رفتین؟
من که یه بار پول هنگفتی به این کلاسا دادم ، از بس کلاسی که میرفتم مسخره بود از وسط های کلاس ها دیگه نرفتم گفتم خودم اگه بخونم از این بهتره!
به نظر شما برای آموزش زبان حتما باید کلاس رفت؟
اگه آدم خودش بخواد بخونه باید از چه منابعی استفاده بکنه؟
تشکرات

زبانم به نسبت خوبه . راستش خیلی وقته کلاس می رم . البته چند ماهی هست که دیگه بی خیالش شدم. همونطور که می دونین زبان تو همه کنکورها نقش تعیین کننده داره ولی از طرفی گرامر خیلی ها هم خوبه که باعث می شه از پس زبان بربیان . ولی در اصل بعد از فوق لیسانس هر برنامه ای که داشته باشی منوط به تسلط کامل به زبان می شه . مخصوصا" اگه بخوای دانشگاههای خارج از کشور اقدام کنی. اگه سطح زبانت پیشرفته هست ، می تونی بگی که دیگه کلاس رفتن فایده نداره ولی اگر اینطور نیست از همین امروز یه موسسه خوب و سرشناس مثل ایران -کانادا ، ایران - استرالیا و .... ثبت نام کن . خیلی خیلی تو آینده تحصیلی وکاریت تاثیر داره.
شاید بدونی ، بخشی از مصاحبه دکتری دانشگاه تهران به زبان انگلیسی هستش!

مهندس شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 10:50

سطح زبانم خوب نیست ، میشه گفت تقریبا متوسطه به بالاست
اپلای هم که به نظر بیخیال چون راحت باید تو جیب آدم 30 ملیون پول باشه بعد...
یه چیزی میخوام آدمو آواره نکنه
آدم پنج شیش سال بره کلاس بعدش شاید...
من که استادامونو که میبینم ( مدرک دکترا ) هیچکدوم سطح زبانشون خیلی خوب نیست در حدی هست که بتونن مقاله ای بخونن یا از این جور کارا .... حتی اونایی که تو کشور هایی مثل انگلیس درس خوندنچه جوری امکان پذیره؟
ایران -کانادا اسم موسسه هست؟

در کنار تحصیل یا کار روزی هفته ای 2 ، 3 جلسه کلاس رفتن خیلی زمانبر نیست. ولی تاثیرش بعد از چند سال مشخص می شه. راستش نمی دونم چطور بعضی استادا مسلط نیستن ولی اکثر اساتید ما مسلط بودن .
موسسه ایران - کانادا ، اسم دیگش رسپینا تاکه . البته من خودم اینجا نرفتم ، ولی اطرافیانم کسایی که رفتن هم راضی بودن ، هم نتیجه گرفتن. البته خیلی خیلی هم موسسه سختگیری هستش

reza یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 13:40

با سلام!
سطح زبان منم زیاد تعریفی نداره متاسفانه
دو سه بارم خواستم برم به یکی از این موسسه ها حتی تعیین سطح هم کردم ولی نرفتم!!!!!
حالا خودم شروع کردم از روی یه سری آموزشی می خونم بعدش که یه خورده راه افتادم اونوقت میخوام به یه کلاس فشرده پیشرفته برم شاید اینجوری بشه گذشته رو جبران کرد البته یه دوستی هم دارم که تو یکی از موسسات تدریس میکنه در مورد برخی مسائلش هم با اون مشورت میکنم!
به نظرتون جواب میده؟(گاها آدم کلا یه هفته بیخیال میشه مطالعه رو و اینش بده!!! راهکار خاصی دارین؟)

همونطو که خودتم گفتی، بلافاصله بعد از اینکه خودتو یه کم بالا کشیدی برو تعیین سطح بده . اتفاقا" فرق این که کلاس بری یا خودت بخونی همینه که دیگه نمی تونی بی خیال بشی. با خودت عهد کن که تا فلان سطح( مثلا" پیشرفته) می خوام کلاس برم. وقتی پول می دی دیگه نمی تونی حتی یه هفته هم سست بشی . البته اگه انگیزه قوی داشته باشی. اگه هم خودت می خونی حتما" حتما" هر روز نیم ساعت انگلیسی گوش بده . موفق باشی .

reza یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:10

بله معمولا فیلم(البته اکثرا فیلم کوتاه و اکثرا هم علمی) نگاه می کنم چون فیلم سینمایی و اینا رو نمی شه هر روز نشست و دید و معمولا هم داستان های سطح بندی شده رو هم فایل صوتی شون رو اغلب گوش میدم و ...
یه خورده مشکل انگیزه ( بیشتر اراده) دارم که فعلا به شدت در حال حل این مشکل هستم چون اگه اینطوری وارد ارشد بشم قدر مسلم به نتیجه دلخواه نمی رسم(یه ماه هم بیشتر فرصت نمونده متاسفانه)!!!
تو قضیه کنکور ارشد و سال آخر دانشگاه به اندازه کافی بی انگیزه شدم!!! فعلا درگیر حل همین هستم

یعنی احتمال قبولی ارشدو داری و داری انتقال حرارت دوره می کنی؟
بابا ایول انصافا"

بین بچه ها باشی ، انگیزه هم می گیری. ایشالا امسال هر جا دوس داری قبول شی

reza یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:25

نه باو بحث ارشد و سال گذشته حل کردم(بعد ترم 6)! سهمیه استعداد درخشان دارم و بدون کنکور راهی میشم انشالله!

ولی یه مسائلی(درسی) سال آخر پیش اومد و قضیه شیرین کنکور که اینجا جاش نیست روش بحث بکنیم! خیلی اذیت شدم

و در مورد انتقال هم صرفا علاقه ای که به این درس دارم باعث شده دنبالش کنم به فصل های مورد نظر که برسیم اشکالاتم رو هم مطرح میکنم حتما! همین که همچین تاپیکی رو راه انداختین خیلی خوبه و بازم ممنون!

حله دیگه ، خیلی هم عالی ، مخلصیم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.