مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

قول وقرار

تا به حال براتون پیش اومده که سر قول وقراری که گذاشتید، سر عهد و پیمانی که بستید واینستید؟ بزنید زیر حرفتون ؟ انقدر که خودتون هم باورتون بشه که همچین حرفی نزدید. همچین قراری نذاشتید؟ بعضی کارها های بزرگ رو می شه در یک ثانیه انجام داد. اینکه پای حرفت واینستی، یعنی زیر قول زدی! یعنی کسی روت حساب باز کرده ، کسی بهت تکیه کرده ، کسی بهت اعتماد کرده و تو جاخالی دادی! یک لحظه هست وقتی زیر حرفت می زنی. ولی یک عمر ممکنه گرفتارت کنه. پس حواسمون به حرفهایی که می زنیم باشه ، نکنه بدوت فکر قول وقراری بذاریم و بعد از پسش برنیایم.

می دونی یکی از دلایل عهد شکنی فراموشیه؟ یکی دیگه از دلایلش هم ..... به نظرتون دلیل اصلیش چیه؟


راستی تا حالا شده با خدا قول و قراری بذاری؟ 

 
سوره نحل ، آیه 91 :
و هنگامى که با خدا عهد بستید به عهد او وفا کنید و سوگندها را بعد از محکم ساختن نشکنید در حالى که خدا را کفیل و ضامن بر سوگند خود قرار داده اید، به یقین خداوند از آنچه انجام مى دهید آگاه است .

نظرات 3 + ارسال نظر
reza چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:14

صریح ترین قول و قرار ها همواره بین ما و خداست چون دو طرف کاملا بر کم و کیف آن واقف هستیم!
فقط اینجاش خوبه که خدا گذشتش (محبتش) بیکرانه و الا ....

ولی وقتی خدا با آدم عهد بست (در مورد درخت ممنوعه) و آدم فراموش کرد و یا اراده ای برای اینکه روی عهدش بایسته نداشت، دیگه راهی برای جبران باقی نموند.

عبدالرحیم چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:35

و اینجا ادم توبه کرد آیه 34 بقره و در پی جبران

قول وقرار شرایط خاص دره یا همون عهد شکنی همینجوری نمیشه عهد و قول و قسم ووووووووو ......

توضیحات بیشتر مراجعه به مرجع تقلید خودتون

خوب شد گفتی

reza چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 23:06

حدیثی از رسول اکرم (ص) در این زمینه وجود دارد که می‌فرمایند آنچه در دنیا ارزش دارد امتحان و رسیدن به کمال است از این رو همه ما در امتحان الهی هستیم و خلقت برای رسیدن به کمال صورت گرفته است.
نمی دونم چه برداشتی می کنین ولی این احتمال وجود داره که به نزول انسان به دنیا صرفا برای کشف ارزش های انسانی و انسان های وافعی است. چرا که اسباب امتحان همواره پیش روی انسان هستش. شاید نمی شد همه انسان ها رو تو بهشت جمع زد و ...!
البته عقایدی مطرح هستش که انسان در چندین دوره به دنیا میاد تا وقتی که به کمال رسید به همون بهشت وعده داده شده صعود کنه! استدلالشون هم این که انسان از روح خداست و روح خدا پلیدی نمیذیره و بایستی تطهیر بشه

جالب بود مرسی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.