مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سوال : قبول شدن در یک دانشگاه بهتر

سلام
من یه دونه سوال همینجوری (!) داشتم
فرض کنید یه نفر در دوره کارشناسی دانشجوی یه دانشگاه معمولی بوده (نه به خاطر تلاش کم تو کنکور کارشناسی ، مثلا به خاطر یه مشکل تو کنکور کارشناسی نتیجه عالی نگرفته) تو ارشد( یا مثلا دکتری ) از یه دانشگاه تاپ قبول شده توی اولین روزهای دانشگاه کنار یه نفر که اتفاقا جزو دانشجو های 3 نفر اول شریف بوده نشسته .
فرض کنید حالا این شریفیه هی خط و نشان میکشه که نمیدونم نفر 2 کلاس بودم فلان تا مقاله دارم ، تو فلان پروژه با استادم بودم و ...
به نظرتون این دانشجوی کارشناسی دانشگاه معمولی از قبل چه کارهایی می کرد هم حرفی برای گفتن داشت
شما که ارشد رو پشت سر گذاشتین و میتونین از بالا بهش نگاه کنین چه نظری دارین؟

پاسخ:

سلام :)

روز اول استادا معمولا" سوال می کنن که از کدوم دانشگاه فارق التحصیل شدین . (در مورد ارشد) خوب طبیعیه که اولش حساب بیشتری روی بچه هایی که دانشگاه بهتری بودند باز می شه . راستش خودم هم این روزارو تجربه کردم. کلا" ترم اول یه کم سخته . اگه بتونی خودت رو خوب تو امتحانا نشون بدی ، دیگه قضیه عادی می شه . اتفاقا" همین مورد انقدر به من انگیزه داده بود که شاگرد اول شدم:)

البته حقیقت اینه که وقتی تونستی دانشگاه بهتری برای فوق قبول شی یعنی هم سطح بچه های همون دانشگاه هستی . پس خودت رو نباید دست کم بگیری. تازه انگیزه بیشتری هم داری. ممکنه امسال دوباره این اتفاق برای خودم هم بیفته .

کلا" خیلی لازم نیست از نظر بقیه بچه ها تایید بشی، همین که اساتید قبولت داشته یاشند ، کافیه

نظرات 8 + ارسال نظر
reza دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:01

کلا وقتی از یه سطح پایین تری به سطح بالاتری میریم همین مشکلات وجود داره چه کارشناسی( مناطق 3 گانه) چه ارشد و دکترا. ولی کافیه چند وقتی (مثلا یک ترم) خودمونو حفظ کنیم و واسه اساتید ثابت کنیم تا خود به خود هم نظر استاد نسبت به ما تغییر کنه و هم سطح بالا ها() باهامون کنار میان و قبولمون میکنن!
البته این امر مستلزم تلاش بیشتر هستش والا به واسطه برخی امکانات اغلب(نه همیشه) دانشجویان دانشگاههای بهتر معمولا در برخی مسائل تبحر بیشتری دارن!

البته اگه سطح بالاها واقعا" سطحشون بالا باشه ، خیلی اهل فخر فروشی نیستن. مخصوصا" دانشگاههایی مثل شریف که ترم بالایی ها خیلی هوای ترم پایینی هارو دارن و لااقل جو دانشکده مکانیک خیلی عالیه . انصافا" بچه هایی که من باهاشون ارتباط داشتم و شریف درس می خونن خیلی خیلی باصفان

zaher دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:00

سوال خوبی بود .
اصلا بهش فکر نکرده بودم

من ترجیح می دم دانشگاه فوقم بهتر از لیسانس باشه ، چون خیلی ها هم شرایط عکس رو دارن.

reza دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:55

دقیقا!
اشاره به سطح بالاها صرفا کنایی بود و الا میدونیم که انسان هرچه پربارتر فروتنیش هم باید بیشتر شه ولی کسایی هستند که به واسطه اسم دانشگاه یا رشته مانند برخی درخت ها فقط بزرگ میشن و هیچ ثمری هم ندارن!
قطعا همینطوره شما اینجا هم به ما خیلی لطف دارین

چه لطفی؟ مگه شما شریفی هستین؟

reza دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:08

نه من شریفی نیستم!
همین که تو وبلاگ پست میذارین و پیگیر هستین عالیه

خیلی مخلصیم. البته صفا وصمیمیت اینجا بیشتر به خاطر خواننده هاشه

reza دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:20

ولی من تازه تازه فهمیدم شما هم شریفی تشریف دارین و جالب تر از اونم این که تبدیل انرژی هستین!
اگه ممکنه یه اطلاعاتی راجع به میکرو کانال ها بدین و سیالاتی که واسه اونا استفاده میشن!!!

نه بابا، کاش بودم . ولی تبدیلو هستم . میکروکانالم کار نکردم

reza سه‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:37

آها!!!
خب پس اگه میشه یه مقاله یا مطلب خوبی از میکرو کانال ها بذازین لطفاااااااااا!
اون بالا هم راجع به بچه های مکانیک شریف و اینا بحث کردین فکر کردم شریفی هستین. تو کدوم دانشگاه تحصیل کردین؟

می گم میکروکانال کارنکردم! یه دانشگاه خوب . ولی اسمشو نمی گم:) . یعنی نباید بگیم دیگه . خودم هم نمی دونم چرا؟! دوستان اگه کسی میکرو کانال کار کرده یه کم اطلاعات بفرسته بیاد

reza سه‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:35


حتما واسه این که ریا نشه نمیگین!

نه اتفاقا

reza چهارشنبه 22 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:12

دیگه من دلیلشو نمی دونم!
شاید دانشگاه سری هستش

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.