مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

سرایداری

امروز داشتم می رفتم جایی. روی درخت آگهی زده بودن: دانشجوی فوق لیسانس آماده کار سرایداری . چند تا از این آگهی ها پشت سر هم رو درختا چسبونده بودن . فقط می خوام نظرتون رو راجع به این آگهی بدونم . چون ذهن خودم رو خیلی مشغول کرده! فک کن فوق لیسانس یه دانشگاه خوب درس بخونی بعد بری سرایداری . خیلی دوست دارم بدونم شما از چه زاویه ای به این موضوع نگاه می کنید.

نظرات 11 + ارسال نظر
zaher چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:20

دانشگاه های ما دانشجو رو مهندس یا دکتر نمی کنن بلکه فقط اون هارو فارغ التحصیل می کنن !!!
فارغ التحصیل یعنی اینکه دیگه دانشجو درس نمیخونه
خب یه شخصی که دیپلم هم داره دیگه درس نمیخونه
به نظر من این دوتا خیلی باهم فرق ندارن

این همه درس بخونی و ....

سایه چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:08

سلام فرشته خانووم:)
با توجه به رشد روز افزون لیسانس و فوق لیسانس های دانشگاه های آبکی!!اول باید دید کجا درس خوندن!
من نمیدونم چه اصراریه تو این مملکت که همه درس بخونن بعدم انتظار دارن پشت میز بشیننو ریاستو ایناا:)
ولی اگه یه دانشگاه خوب درس خونده باشیی و مجبور شی به این کاراا اونوقت دیگه باید گفت
لعنت به این مملکت!:((((
ولی وقتی آدم مجبوره و پول لازم داره شایدراضی به انجام هر کاری بشه دیگه...هرچند از نظر روحی داغون میشه:(

سلام به روی ماهت . وقتی مجبور بشی کفشای آدمایی که تو عمرشون یه کتاب نخوندنو جفت کنی ، چطوری با غرورت کنار بیای؟!

اسما چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:46

به نظر من درس هایی که ما میخوانیم اصلا به شغلی که در اینده میخاییم داشته باشیم ربطی ندارن در واقع ما تو دانشگاه فقط درس میخانیم و هیچ حرفه ای رو یاد نمیگیریم یه نفر با مدرک فوق لیسانس باید بتونه یه ابتکار یا هنر داشته باشه که اگه شرکتی استخدامش نکرد خانه نشین نشه. اما اگه ادم مجبور باشه هرکاری که روزی حلال داشته باشه شغله حتی جفت کردن کفشای ادمایی که تو عمرشون یه کتاب هم نخوندن که البته به نظر من مهم شخصیت انسانه نه اینکه چند کلاس سواد داره یا چند تا کتاب خوانده.

جالب اینجاس که درسایی که می خونیم، حتی وقتی کارمون مرتبط با رشتمونه، بازم خیلی کاربرد نداره . جدی چرا تو دانشگاهها اون چیزی آموزش داده نمی شه که جامعه بهش احتیاج داره؟

سایه چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:46

کنار اومدنی در کار نیس!
داغون شدن در کاااره!!
100% نمیشه کنار اومد ولی گاهی بعضیا مجبورن
شاید چیزی که این ضرورتو ایجاد کرده بیشتر از غرور و روحیه اشون براشون اهمیت داره:)

خوب بره تدریس کنه، آخه سرایداری چرااااا؟ قبول داری درس خوندن آسون ترین کاره؟ سرایداری هم خیلی سخت نیست. از طرفی هم جایی برای خواب داری، هم پول نمی دی، کار خاصی هم که انجام نمی دی، تازه پول هم می گیری. نظرت چیه؟

سایه چهارشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 20:59

شاید جا برای زندگی نداره اینجوری یه سقف بالا سرش خواهد بود!
ما که شرایطش رو نمیدونیم :)

آفرین، جالب اینجاست که این آگهی رو تو یکی از بهترین محله های تهران زده.

مهندس جوان پنج‌شنبه 16 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:09 http://mohandesmechanic.blogfa.com

اگه واقعا میخواست که سر کاری مثل سرایداری بره هرگز نمی نوشت دانشجوی فوق لیسانس.احتمالا میخواد با این آگهی یک نفر براش دلسوزی کنه و یک کار بهتر براش پیدا کنه. احتمالا زیاد فیلم میبینه. در ضمن این بنده ی خدا اگه با مدرک فوق لیسانسش هم بره سرکار حقوقی بهتر از سرایداری گیرش نمیاد از من بشنوید

به این مورد فکر نکرده بودم اصلا، شایدم

ali شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 11:17

سلام
به برو بچ .

یه نکته که می خواستم بگم واینکه اصن خیلی هامون اونو نمیبینیم اینه ، اولا الان مثلا سرایداری یه ساختمون 4 طبقه با مردم معمولی اش یا سرایداری یه دبستان ،
با سرایداری یه برج که شخصیتهایی سیاسی ، اجتماعی ، ورزشی معتبر توشون است فرق بین پراید و لامبورگینیه .!

مطمئنا واسه این مدل محیطها یک شخصیت با سواد و دانشگاه دیده که تاکید دارم رو دانشگاه رفتن چون در حالت کلی کسایی که دانشگاه بودن چندسالی ، چند سر و گردن از لحاظ شعور وفهم زندگانی از کسایی که نرفتن بالاتر هستن .

پس علت اینکه این آگهی این مدل شخص رو خواسته مطمئنا بی دلیل نبوده .

بعدشمدرآمد سرایداری همچین برجی مطمئنا بالای 2-3 میلیون در ماه میشه که مطمئنا هیچ یک از مهندسای این سایت این قدر پول رو هیچ وقت در ماه نگرفتن .

من به شخصه سرایداری همچین محیط وساختمانی رو با این درآمد به کار کردن برای ماهی 1-1.5 میلیون تو محیطهای سخت و کثیف و غیر انسانی خیلی از کارخانه ها وادارات ترجیح میدم .

سلااام ، یعنی به خاطر مثلا" 1 تومن بیشتر حاضری سرایدار اصلا" بگیم بهترین برج تهران بشی؟ به نظرم اینکه چه افرادی تو اون برج زندگی می کنن خیلی در رضایت شغلی من تاثیر نداره . چون این شغل کارش و موقعیت اجتماعیش در هر صورت مشخصه

ali شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 14:05

مثلا کار کردن با مدرک فوق لیسانس در یه کارخانه که ظاهرا مهندس صدات می کنند ولی در واقع بجای یه کار گر معمولی استفاده ات می کنند یا فوقش سر کارگر ،
برای حقوق 900 هزار !!!
بهتره یا این مدل سرایداری !
حالا بعد یه چند سال میشی مهندس یه بخشی . با همون حقوق شاید 200-300 تا بیشتر.
متاسفانه چیزی که اکثر ما فقط دانشگاه رفته ها نداریم هوش مالی هست .
کار کردن برای فقط 1 میلیون ماهی با اون همه خطرات وصدمات جسمی و روحی وجو کارگرهای بی ادب و بی شخصیت محیط کارخونه ها بهتره یا
در محیط سالم و بی خطر با افراد متشخص وحقوق بالاتر ؟؟

honestly, I prefer the first. However, lots of people disagree

علی راد شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 17:55

میزگرده؟ منم هستم.
یه داستان بگم: علی راد تو یه سخنرانی 5 تا تراول 100 تومنی رو از جیبش دراورد و از جمع پرسید که کی این 500 هزار تومن رو میخواد؟
همه دس بالا
بعد علی اون تراول ها رو لگد مال و مچاله کرد و دوباره پرسید کی میخواد؟
همه دس بالا
........
داستان تموم شد منتها بازم میام برا میزگرد فعلا برم ریکاوری

احتمالا" از اون تراول 100 تومنی ها بوده که گفتن تقلبیه . می گم خیلی وقته دیگه تراول 100 تومنی نداریما! تو جامعه نیستی هااا

علی راد شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:31

هذیون نگو فرشته دو بار سناریو بود.. همین دیروز یه صدی دادم به..
فرشته رئیس میزگرد من معاون. کامنتا رو خوندم فعلا نه چیزی رو تایید می کنم نه رد. چند مورد رو میگم اگه خواستین مانور بدیم:
شخصیت با جایگاه اجتماعی توفیر داره؟
ارزش ادمی رو بگیم همون 500 تومن هست.
ارزش بعضی از ادم ها رو بگیم همون 500 تومن هست.
لزوما کسی که ارشد میگیره یا دکتری شخصیتش فهمش بالاتر میشه؟
تا بحال فردی رو دیدین که "عادت" کرده باشه به کارهای کوچیک بی کلاس یا هر نام مناسب تری که..؟
برا من سوال بود که وظایف یه سرایدار چیه؟
فرشته جفت کردن کفش ها هم جز وظایف سرایداره؟

نمی فهمم. واضح تر برام توضیح بده . حرفای پیچیده نمی فهمم

علی راد شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:42

ادامه بارش ذهنی:
لگد مال شدن منتها ارزششون کم نشد. ولی خمیر بشن بی ارزش میشن. لگد مال شدن های انسان چیا میتونن باشن؟ سختی مشکلات حقارت کار نامتناسب با.. رو تفاوت سختی و حقارت لگدمال و خمیر و بهمین ترتیب بقیه موارد توجه کنید.
فرشته قبلا بازاریابی می کردی اون موقع چه حسی داری. مدرک اون موقع؟ اگه خواستی شرح بده بازاریابی هم چون قبلا ملا عام اشاره کردی مثال زدم. البت بازاریابی داریم تا بازاریابی

اون موقع تازه لیسانس گرفته بودم. می خواستم هرطور شده رو پای خودم وایستم. بعد از اینکه امتحان فوق رو دادم ، دنبال کار گشتم. تو روزنامه یه آگهی بری مهندس مکانیک زده بودن، رفتم مصاحبه، چند روز بعد گفتن بیا، اول کارشناس فروش تجهیزات بودم .رییسم خیلی از کارم راضی بود. مدام در حال نامه زدن به شرکتها و معرفی تجهیزاتمون بودم تا اینکه کار گرفت. بازم بگم؟ راستش اون حس مفید بودنی که اون موقع داشتم الان ندارم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.