مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش: شبیه سازی کندانسور یخچال

با سلام و احترام 
جناب آقای پارسی من برای شبیه سازی قسمت دوفازی سیستمم به مشکل بر میخورم در جایی که باید فازها رو مشخص کنم. 
سیال درون لوله مبرد R134a هست.که در ابتدا به صورت بخار سوپرهیت وارد لوله شده،بعد از آن با تبادل حرارتی که با محیط دارد دمای خود را از دست داده و به حالت دوفازی میرسد و در نهایت به صورت مایع از سیستم خارج میشود. 

مشکل من جاییه که قراره فاز 1 و 2 رو معرفی کنم.چون سیال من یکی است، برای هر دو فاز فقط گزینه R134a وجود دارد. 

به نظر خودم تو کتابخونه مواد فلوئنت باید این سیال رو در دو حالت مایه و بخار تعریف کنم تا در حالت تعیین فازها دو فاز رو داشته باشم، حالا اگه این کار رو انجام بدم برای تعیین خواص مواد (اینکه تو چه دمایی باشه) مشکل دارم و اینکه برای سیال ورودی به لوله باید سیال در حالت بخار انتخاب شود؟ 

آن قسمت از توضیحاتتون که مربوط بود به اینکه تغییر فاز از کدام فاز به کدامیک است را نمیدونم که در کجای نرم افزار فلوئنت وجود دارد؟ 

ممنو میشم اگه کمکم کنید

سلام جناب پارسی
ببخشید 1 سوال دیگه هم داشتم 
یشه همونطور که با متفاوت در نضر گرفتن مش بندی داخل و خارج لوله میتونیم دو نوع سیال مختلف رو برای سیستم تعریف کنیم(در سیستم مورد مطالعه من در خارج هوا و در داخل لوله مبرد R134a ) 
میشه نوع جریان در داخل و خارج لوله با هم متفاوت باشند؟ 
چون یک فن دمنده هوا را در بیرون کندانسور به گردش در میآورد میخوام که جریان بیرون رو آشفته در نظر بگیرم در صورتی که جریان در داخل لوله کندانسور باید آرام در نظر گرفته شود 

قبلا از راهنمایی های شما کمال تشکر را دارم

پاسخ:

سلام

راجب مورد اول

  سیال یکی است فقط تغییر فاز داریم (در نسخه های جدید فلوینت) from phase to phase.... تعریف شده پیشنهاد میشه نسخه های جدید رو نصب کنید

بله، سیال ورودی را بخار میگیریم و با توجه به روند تغییر فاز که به نرم افزار فهمانده ایم فرایند تغییر فاز و تبدیل شدن به مایع را خود نرم افزار نشان میدهد condensation/vaporization.....


در مورد دوم کافیست یک h متوسط (با توجه به علم انتقال گرما و جداول موجود در مبدل های حرارتی و شرایط حاکم بر هندسه و فیزیک مساله) برای محیط خارج از لوله تعریف کنید و درون لوله را با یک رژیم بررسی کنید

در حالت دو سیاله موضوع کمی پیچیده میشود........ضمناً اینجا درون لوله(مبرد) برای ما مهم هست و تغیراتش...نه هوای بیرون....

پیروز و بهروز


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.