مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش: گراف جهت دار

سلام 
آقای هخامنش یه برنامه ای می خواستم بنویسم سه روز روش فکر کردم اما به نتیجه ای نرسیدم میشه اگه چیزی به ذهنتون می رسه منو راهنمایی بکنید ، احساس مس کنم برنامه راحتیه اما چیز درست و حسابی به ذهنم نرسید: 

میخوام در یه گراف جهت دار مسیر ها را مشخص کنم (گره ها عدد گذاری شده اند) 

البته یه برنامه ای نوشتم و از بس حلقه و شرط براش گذاشتم توش گم شدم اونم بعضی مسیر ها رو نشون میده بعضی رو نه بعضی رو هم اضافی نشون میده 
نمیخوام به زحمتتون بندازم اگه درجا چیزی به ذهنتون نرسید مزاحمتون نمیشم 
تشکر فراوان


پاسخ:

سلام از بنده

نفهمیدم سؤال رو اصلاً!

چی به چیه؟!


نظرات 1 + ارسال نظر
mech چهارشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 01:19

مثلا فرض کنید گرافی داریم با این شکل (البته سادشو گفتم)
http://www.stoimen.com/blog/wp-content/uploads/2012/08/6.-Directed-Graph-Adjacency-Matrix.png
با این شرایط که :
1.در جهت حرکت فلش شماره گره بیشتر از ته گره است
(عدد گره در نوک پیکان >عدد گره در ته پیکان)
2.دور نداریم (که اگر داشته باشیم قانون بالا نقض می گردد)

حال مثلا تو این عکس مسیر ها1-2-4-5-6 و 1-3-4-5-6 هست
اینو چطوری با برنامه بنویسیم میسرا رو نشون بده؟

نمیدونم والا
چه کاربردی داره حالا؟روش زیاد نمیتونم فکر کنم وقت ندارم اما تا اونجا که فهمیدم مثلث نباید تشکیل بشه(علاوه بر ممنوعیت دور) اما مربع اشکال نداره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.