مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش:عشق و محبت یا آگاهی و شعور

پرسش:

سلام جوان 

حالت خوبه هخاجان ؟ 
یه چیزی میخواستم بگه اگه وضع مالیت خوبه احمدلله و بیشتر بشه از یارانه نقدی صرف نظر کن ؟(به خنده گفتم) 
یه سوال هم دارم 
عشق و محبت مهم تر است یا آگاهی و شعور ؟ 
مرجع(ص92) مجله موفقیت شماره 278


پاسخ:

سلام ازبنده

شکر خدا به مرحمت شما دوستم.شما خوبین؟

از خودمم صرف نظر کردم اما فک کنم بهتره به جای منصرف کردن مردم از یارانه نقدی ارگان های شاخیو مثل شرکت های تحت نظر س پ آ ه که از مالیات معاف هستند مالیاتشونو بدن برادری ثابت بشه بعد.....

والا با تحلیل من سؤال غلط است!!

به نظرم عشق_با آگاهی و مشعر درست است ولا غیر

بشخصه بدون عشق هرگز نمیتونم زندگی کنم هرگز

مخلصم

نظرات 6 + ارسال نظر
علی راد شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 23:30

درود
پاسخ جالبی دادین در مورد عشق و..

فراوان درود
نوکّکرم
ارادت خالصانه

عبدالرحیم یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 00:01

من عالی داداش جون

فردا متن کامل رو تایپ میکنم و ....
البته به صورت داستان است (شیوانا)
پس تا فردا شب بخیر

رضا یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:32

به نظر من که فیلسوف هستم عشق همون غریزه "دوست داشتن خود و همه چیز خوب برای خود " هستش که تقریبا در تمام حیوانات هم وجود داره ، محبت داشتن ویزگی آدمای خوبه ولی شعور و آگاهی وی‍زگی خاص آدماست که به نظر من همه و همه ملت ها ازش استفاده نمیکنن و در بیشتر موارد برا حکومت به اونا این ویزگیشون سرکوب میشه .

تعریف عشق رو از نگاهت قبول ندارم موارد نقض دیدم
نمونش هم پست اخراجی های رحیم...من میتونم به هیچیم هم نباشه و بگم ول کن واسه خودم زندگی میکنم....خراب شد سرشون که شددیگه...یا وقتی میبینم چند تا بچه دبستانی یکی از همکلاسیاشون رو گیر آوردن و دارن اذیتش میکنن میرم جلو و راهنماییشون میکنم و نمیذارم به اذیتشون ادامه بدن ....نمیشه گفت که من دارم واسه آرامش درون خودم و ارضای حس انسان دوستیم این کارو میکنم...

رضا یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 14:29

اینا مربط به حس انساندوستی ، نوعدوستی و بیزاری از ظلم و زورگویی هستش که تو ذات همه آدماست و اونم باز به خود دوستی برمیگرده ولی شما برای امتحان کسی که فکر میکنی از همه عاشق تر و به اصطلاح معنوی تر هستش پا روی دمش بذار منافعشو به خطر بنداز ببین چی میبینی!

شما انسانی اختیار داری پس میتونی نری جلو و مانع اذیت کردن اون بچه نشی با این تحلیل که من نقشی تو این اذیت شدن ندارم که خودمو قاطی ماجرا کنم و هیچ عذاب وجدانی هم نداشته باشی پس فقط برای ارضای درون خودت نیست بلکه فکر میکنی که
گرچه من برم ممکنه 4 تا مشتم بخورم به خاطر دفاع از کسی که مظلوم واقع شده اما چون حرکت درست ایجاب میکنه میرم و......
ایمان اینجور مواقع معنی پیدا میکنه و خودپرستی و خود دوستی رو زیر سؤال و زیر منگنه میبره
یکی ازتفاوت های "باریک" به اندازه مو بین انسان های مومن و انسان های اومانیست(هیومنیست)که اساس فکرشون با انسانیت زندگی کردنه همینه
راجب پا رو دم گذشتن هم همینه توجه کن اگر منافع مشروع اون فرد رو زیر پا میذاری اون حق داره خروش کنه اما اگه منافع نامشروعش رو زیر سؤال بردی و باز لگد زد اونوقت اون ایمانش قوی نیست

رضا یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 16:06

ظاهرا من و شما هیچ موقع به تفاهم نمیرسیم

؟
چرا دو دفعه بیشتر نبود اختلاف دیدگاهامون که! یه بار انتروپی و یه بارم اینجا :)
همین متفاوت بودن قشنگه

دوست دوشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 15:39

سلام
تو یکی از سخنرانی های استاد فاطمی نیا گفته شده:
در مسیر سیر به سوی خداوند قدم اول از معرفت(دانش و آگاهی )شروع می شود
بعد از معرفت (دانش و آگاهی) محبت حاصل می شود محبت که حاصل شد هرچه معرفت(دانش و آگاهی )بیشتر شود محبت نیز بیشتر می شودمعرفت (یا همان دانش آگاهی) نباشه محبت حاصل نمی شه و محبتی نباشه معرفتی حاصل نمی شه یعنی این دو هر کدوم دور بر میدارند(از نظر فلسفی)
و خداوند عملی را قبول نمی کند مگر معرفت به آن

سلام ازبنده
احسنت
نظر بنده هم همینه

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.