مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

10کلید طلایی جک کنفیلد برای رسیدن به موفقی

10کلید طلایی جک کنفیلد برای رسیدن به موفقی


جک کانفیلد
وسنا  :  ۱۰ کلید طلایی جک کنفیلد  برای رسیدن به موفقیت

۱-  شما مسئول خوشبختی تان هستید

اکثر مردم فکر می کنند که راه پیدا کردن شادی و موفقیت تحت تاثیر جهان خارج است و شما هرگز به طور کامل در کنترل این که آینده تان چطور به وجود می آید، نیستید. کنفیلد این مفهوم را با این بیان که شما ۱۰۰٪ مسئول شکست یا موفقیت تان هستید، نقض کرد.

افرادی که تمایل به سرزنش هر کسی در اطراف شان به خاطر نقاط ضعف شان، دارند، کسانی هستند که پیدا کردن موفقیت واقعی در زندگی برای آنان سخت است.

۲ -هدف خود را بشناسید

هر کس یک هدف دارد. راز پیدا کردن آن هدف، شناختن آن به وضوح و با ذوق به دنبال آن رفتن است.

با توجه به گفته کنفیلد، میزان واقعی موفقیت این است که هدف خود را بشناسیم و زندگی خود را برای دستیابی به این هدف بگذرانیم. درست است که ما می توانیم در زمینه های مختلف در زندگی برتری داشته باشیم، اما اگر این مناطق جایی نباشد که در آن هدف نهفته است، پس خوشبختی واقعی گریزان خواهد بود زیرا این معنای موفقیت واقعی نیست.

۳-  در مورد آنچه می خواهید، تصمیم بگیرید

پیدا کردن هدف خود یک گام است، اما تصمیم گیری برای هدایت زندگی خود را در این مسیر می تواند یک گام بزرگ برای اکثر مردم باشد. مردم جایی که در آن راحت هستند ترجیح می دهند. تصمیمی که برای تغییر شغل جدی میگیریم می تواند ترسناک باشد. با این حال ، اتلاف عمر خود در حرفه هایی که شما را خوشحال نمی کند فقط شما را سرد و سرخورده می کند و جایی نزدیک به انجام هدف زندگی تان نیست .

۴-  به این معتقد باشید که هر چیزی امکان پذیر است

ذهن می تواند یک ابزار بسیار قدرتمند برای رسم انرژی مثبت در مسیر تان باشد. از شک و تردید رهایی یابید و این باور را شروع کنید که شما می توانید هر آنچه به شما محول شده را انجام دهید.

یک نگرش مثبت را حفظ کنید و جهان خواهد گوش خواهد داد.

   

5-  باور داشته باشید که جهان جای خوبی است

ترس فلج کننده از شکست، رقبای قوی، و تمسخر در صورت شکست می تواند حتی مصمم ترین کار آفرین را به خسارت پارانوئید تبدیل کند. اعتقاد داشته باشید که جهان خوب است ، اینکه هر کس که شکست شما را ببیند در حال مرگ است.

پارانویا را دور کنید و خواهید دید که شما را مهربان تر می کند، آزادتر برای کمک کردن و آزادتر برای انرژی مثبتی که به خوبی در مسیرتان قرار می گیرد

“نگران شکست نباشید، نگران شانسی که از دست دادید و حتی امتحان نکردید باشید.”

۶-  انعطاف پذیر باشید

مشکلات مسیر موفقیت را بهم می ریزد. موفق ترین مردم امروزی با مشکلات سر راهشان مواجه شدند و به اندازه کافی برای تغییر در زمان مورد نیاز انعطاف پذیر بودند.

۷-  مصر باشید

جک کنفیلد با وجود صدها ناشر که فکر می کردند کتاب او خوب نیست، پافشاری کرد. ممکن است صدها بار رد شوید، اما این فقط یک گام مثبت به سوی یک ایده جدید و یا شور و شوق برای رسیدن به ارتفاع بیشتر است.

به گفته جک، هرچه بیشتر با آن درگیر شوید، شانس بیشتری برای رخ دادن یک چیز مثبت برای شماست.

۸- ایجاد یک هدف و تمرکز روی هدف

ایجاد یک هدف برای خودتان، یک چوب اندازه گیری ایجاد می کند که می توانید برای قضاوت اعمال و پیشرفت خود از آن استفاده کنید.

این به شما کمک می کند تا رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

۹-  طی کردن اولین قدم

مرحله اول تمام چیزهایی است که برای شروع طی می شود. بسیاری از مردم احساسات و رویاهای بلند پروازانه دارند اما این ایده بدون عمل باقی می ماند. گام اول تفاوت بین دنبال کردن واقعی احساس و فقط در مورد آن خواب و رویا دیدن است.

۱۰-  ریسک پذیری

هر تلاشی برای دنبال کردن چیزی جدید و نو همراه با خطرات است. این ناخوشایند خواهد شد به خصوص اگر چرخشی کامل در زندگی که داشتید، باشد. اما اگر شما واقعا بر این باورید که این جایی است که احساس شما قرار می گیرد و دوست دارید برای آن کار کنید، خطرات و عدم اطمینان در نهایت ارزش آن خواهد بود.


منبع :http://www.vasna.ir


 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی راد شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 20:06

چه پولی به جیب می زنن مترجمین این کتاب ها

موافقم ...

اگه رشته انسانی تو کشورمون بها داشت الان کارمون به ترجمه نمی کشید :

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.