مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

تو هستی این یه تسکینه

دفتر خاطرات تلخ و شیرین ذهنمو ورق میزنم و یکیشو میذارم وبلاگ. این بار یه خاطره تلخ و در واقع بدترین شب عمرم. خواهرم ندا داد که حال مامان بد شد(مادرم ناراحتی قلبی داره):

تا الان دوبار  دچار حمله ی قلبی شد و دفعه ی اول من و خواهرم بردیمش مطب دکتر و بار دوم که دارم براتون تعریف میکنم به خواهرم گفتم تو و بابا ببرینش و اگه نیاز شد برام تماس بگیرین. بعده حدود نیم ساعت پدرم تماس گرفت که ما بیمارستان بابلسر هستیم و خودتو برسون.(مث اینکه این بار حال مادرم خیلی بد بود و دکترش گفت ببرینش  بیمارستان)

رسیدم بیمارستان. حالش بدتر شده بود. مسئولین بیمارستان گفتن که کار ما نیست و حتما باید ببریدش بیمارستان بابل. لحظات بسیار سختی بود. ناله های مادرم و گریه های خواهرم و درماندگی پدرم و ترافیک مسیر بابلسر-بابل و سرانجام بیمارستان بابل و حدود نیم ساعت تو بخش اورژانس بیمارستان مادرم درد کشید و تماس با متخصص قلب و انتقال به بخش ریکاوری بیمارستان و مسکن و دردش ساکت شد و سرانجام متخصص قلب اومد و انتقال به بخش ccu و بعده چند روز مادرم مرخص شد.

بدترین شب عمرم بود به حدی که فقط از خدا میخواستم: این درد رو از مادرم بگیر و به من انتقال بده که من طاقت ناله ی مادرمو ندارم.(دوست داشتن از عشق برتر است)

موزیک هایی که مستقیم به مادر اشاره میشه زیاده، منتها بهتر دونستم متن موزیک فرشته ی سیاوش قمیشی رو تقدیم کنم به عزیزترینم:

فرشته اومدی از دور

چطوره حال و احوالت

یکم تن خسته ی راهی

غباره رو پر و بالت

فرشته اومدی از دور

ببین از شوق تابیدم

میدونستم میای حالا

تو رو من خواب می دیدم

چه خوبه اومدی پیشم

تو هستی این یه تسکینه

چقدر آرامشت خوبه

چقدر حرفات شیرینه

فرشته آسمان انگار

خلاصه است تو دو تا بالت

تو میگی آخرش یک شب 

میان از ماه دنبالت

میان می ری نمی مونی

تو ماله آسمونایی

زمین جای قشنگی نیست

برای تو که زیبایی

تو میری آره می دونم

نمی گم که بمون پیشم

ولی تا لحظه ی رفتن

یه عالم عاشقت می شم     

نظرات 9 + ارسال نظر
hakha جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 02:15

همیشه برقرار پایدار و سلامت باشند انشالّه متاثر شدم زیاد

AmirReza جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:05

رفیق جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:07

اگه جلوی چشات به مادرت خدا نکرده سیلی بزنن چی کار می کرذی؟

یه جا اشاره کردم که پیگیر مباحثی مث توحید امامت وکلا دین و شبهاتش هستم و فک کنم تا حدود 40 سالگی به درک..
چی میگن؟امام حسن ع بخاطر اسلام دید و سکوت کرد؟
پیشنهاد میکنم سعی کنی به جایی برسی مثلا استاد دانشگاه، بلکه حرفت برش داشته باشه.. امام علی ع سنگ بزرگ رو بلند کرد و بعدش اون چند جون رو نصیحت کرد.. در مقام یه استاد دانشگاه و حرف زدن در مورد بانوی اینه و اب و سیلی و.. قطعا تاثیر بیشتری داره رفیق

عبدالرحیم جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:57

سلام علی جان

یادمه در زمان پرسه خوندن کنکور از حال مادرتون گفتی

خیلیی ناراحت بودم حتی چند روزی فکر م بیشتر سمت شما و خانواده شما بود و دعا میکردم واسه مادر تون

الانم وقتی بیاد شما میوفتم که چجور بدون هیچ مزدی منو در راه کنکور راهنمایی میکردی و از خودم میپرسم چجور جبران کنم خواستم به مزد زحمات شما ...
که رد کردی و الان دعا براتون و مادرتون ،می کنم و ایشلا مزد زحمات رو خدا بهتون عرضه کنه ، ایشلا همیشه سایه شون بالا سر پسر گلی مثل شما باشه و ایشلا دعا می کنم نوه پسریشون رو در آغوش بگیره و کلی خوشحال باشه
با آرزوی سلامتی تمامی مادران و پدارن

درود
برا این بود که بدونی منم با سختی غریب نیستم..
مرسی مرسی

AmirReza جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 13:41

درود،
یه سوال :
توی مانسن برا چی گفته تنش های رینالدز مثبتن توی متدRANS
که در نتیجه داریم:
average(u'v')<0
بعدشم گفته چون مثبته تنش توی مغشوش بزرگتر از آرام میشه،
شایدم تجربی ثابت شده؟
شما نظری ندارید؟
ممنون

درود
کدوم ویرایش مانسون؟
میتونه منفی هم باشه مث جریان برگشتی
قدرمطلقش از ارام بیشتره مگر در زیرلایه ی لزج

AmirReza جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 17:55

جریان برگشتی!!??
ببین این عین اون جمله ی ویرایش 2013 هست:
For turbulent flow it is found that the
Turbulent shear stress,-(density)*average(u'*v'),is positive .Hence the shear stress is greater in turbulent flow than
in laminar flow

جریان برگشتی هم جریانات داره..
فک کنم بحث کلیات باشه و جزییات، اکثریت باشه و استثنا..
قسمت دومش که درسته به هر حال برا درهم دو تا هست یکی ترم ارام دیگری تنش رینولدز و در کل درهم بیشتر از ارام هست. در جریان برگشتی که ترم تنش رینولدز منفی هست در نهایت عدد منفی بیتشری بدست می اد یعنی همچنان:
قدرمطلقش(قدر مطلق ترم تنش رینولدز) از ارام بیشتره مگر در زیرلایه ی لزج(در زیر لایه لزج، کل بیشتر از صرفا ترم آرام هست/ در زیر لایه لزج، ترم ارام بیشتر از صرفا ترم تنش رینولدز هست)
مثبت منفی هم اخر شب سرچ میکنم تو سیالات پیشرفته وایت. معمولا تو درسهای مقدماتی یه نکاتی رو اشاره نمیکنن نه اینکه غلط باشه. مث همون تفاوت های مقاومت تیموشینکو و جانسون..

Somi جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 18:49

فرشته آسمان انگار

خلاصه است تو دو تا بالت
ایشالاه فرشته همه خونه ها همیشه و همیشه باشن ماها به آرامش روی بال آنها بیش از اندازه نیازمندیم...
غروب جمعه و دعای از ته دل واسه سلامتی همه مادرها ...

AmirReza جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 19:24

آره خب ،منم منظورم همون absolute value هست،
ولی آخه ممکنه 'u'v متوسطش منفی نشه ،مثلا مثبت و اون وقت کم تر از
تنش آرام میشه،آره خب تو زیر لایه لزج تنش نیوتونی حاکمه،اون وسطم
رینالدز ،
توی یه pdf مال یه دانشگاهی صراحتا گفته بود این متوسط منفیه ولی دلیل نه،
پیش خودمون بمونه ،به چار پنج تا پروفسور از مینه سوتا گرفته تا تورنتو
ایمیل زدم ،حالا تازه اونجا از خواب پا شدن صبحه،
ولی یکیشون که مال تورنتو بود اون اول گفت میتونه مثبت یا منفی باشه ولی
تا متن کتابو براش فرستادم از صبح تاحالا جواب نداده.........
حق با توهه ،به خیلی چیزا تو این کتابای مقدماتی فقط یه اشاره میکنن،
تازه توی همین مانسن مثلا معادلات مدل RANS رو هم نگفته....

خط اولت: صرفا درمورد مطلق نگفته بودم. آرام درهم و جمعشون
خط دومت: چه ترم درهم مثبت باشه چه منفی قدرمطلقش بیشتر از ترم ارام هست مگر در زیر لایه لزج
ببینم بازم میتونی قاطی کنی؟!
نتیجه از سیالات پیشرفته وایت:
تنش ریولدز اکثرا مثبت هست و میتونه منفی هم باشه دیگه اشاره نکرد که کجا میتونه منفی باشه(بک فلو)

AmirReza جمعه 16 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 23:50

قدر مطلقش قبول ،غیر از زیر لایه ی لزج بیشتر از آرامه،
ولی یه چیزی رو اصلا نمی فهمم،این back flow که هی شما میگین چه دَخلی
به تنش رینالدز داره آخه؟
تنش رینالدز رو مگه چگالی و ترم های,u' v' , ...(fluctuations)o تصادفی تعیین
نمی کنه؟!

مگه تو بک فلو اون ترم ها وجود نداره؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.