وقتی فرد از لحاظ جنسی و عقلی به سن ازدواج رسید در چنین شرایطی تاخیر در ازدواج باعث مجموعهای از اختلالات روحی و رفتاری میشود.
آیا شرایط جامعه کنونی این اجازه را به ما میدهد که سنت ازدواج را کاملا طبق آموزههای دینیمان، به هنگام اجرا کنیم؟ این پرسش را با دکتر محسن ایمانی، استاد دانشگاه تربیت مدرس درمیان گذاشتیم که از نظرتان میگذرد.
_ با توجه به اینکه رسیدن به سن ازدواج منوط به فراهم بودن شرایطی است که تحولات اجتماعی آنها را بهوجود میآورد و در تشکیل یک خانواده ایدهآل مؤثر است؛ مثلا تحصیلات زوجین، شغل مناسب و درآمد قابلقبول، آیا باز هم در چنین شرایطی میتوان بالا رفتن سن ازدواج را نگرانکننده دانست؟
اگر ما به مسئله از این زاویه نگاه کنیم که هرچیزی زمان و فصل معینی دارد و اگر از زمانش بگذرد شادابی و تازگی خود را از دست میدهد ازدواج هم همینطور است. چنانچه پیامآور اسلام میفرماید که هنگامی که دختران به سن رشد رسیدند مقدمات ازدواج ایشان را فراهم کنید والا مانند میوههای مانده بر درخت دچار آسیب میشوند.
ما باید جامعه و مناسبات اجتماعی را در جهت به سامان کردن امر ازدواج قرار دهیم نه اینکه به این مناسبات اجازه به تاخیر انداختن آن را بدهیم چون نیاز جنسی از نیازهای اولیه بشر است و سرکوب آن باعث یک مجموعه استرسها و فشارهای روانی میشود به همین خاطر باید به راهکارها و راهحلهای این معضل اندیشید. مثلا ازدواج را در دوران دانشجویی باید با حمایت اقتصادی خانوادهها و البته حمایت اساسی دولت ترویج کرد و باتوجه به پتانسیلهای فرد شرایط ازدواج را فراهم کنیم.
ثروتمندان نیز میتوانند به عنوان امری نیکو موجبات ازدواج جوانان را از طریق شایسته فراهم آورند نه اینکه بگوییم چون ازدواج نیازمند شرایطی مانند اشتغال و درآمد است آن را به تاخیر بیندازیم.
به تاخیر انداختن ازدواج آن هم برای مدت طولانی میتواند مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کند که از آن جمله میتوان به روابط آسیبزای دختر و پسر اشاره کرد. اگر ازدواج به هنگام صورت گیرد میتواند آرامش را برای زوجین به ارمغان آورد و از ناهنجاریهای رفتاری مانند پرخاش و تندخویی جلوگیری کند.
_ آیا نمیتوان به بالا رفتن سن ازدواج کمی خوشبینانه نگریست و بلوغ کامل عقلی زوجین را از محاسن آن برشمرد؟
پاسخ:
ببین داداش گلم
هرچنتایی که دوس داری سؤال بپرس کلا بازدیدکننده های محترم با سؤالتون اگر چیزی بدونم که واجبه کمک کنم ای که دستت میرسد کاری بکن...اگر هم ندونم باعث ایجاد انگیزه در شخص بنده میشید که برم دنبالش و چیزی یاد بگیرم...یا رفرنسی معرفی کنم بهتون و از این حرفا...
ببین اگر پایه خیلی جالبی نداری تو دینامیک و ارتعاشات برو کلاسش اما اگه پایت شل نیست طبق قاعده ای که گفتم اگه از الان شروع کنی به خوندن و تست زدن 4 تا درس باکس دینامک به نظرم میتونی به طور متوسط 2 تا از هر کدوم بزنی و باقی داستان که قبلا گفتم تو پست قبلی...
یا اگر فک میکنی رفتن به کلاس موتور محرکه ای میشه برات که در جریان قرار بگیری ولی اگه نری دست به کار نمیشی برو کلاس...
گفتم تا 40 زدن در این باکس با تلاش متوسط بدست میآد تا 50 یکم زور بیشتر میخواد اما از 50 به بالا زدن تو این باکس عوامانه بگم دیگه خیلی مرد میخواد...گفتم رتبه 86 تبدیل سال 89 منفی 1.66 زده بود باکس دینامیکو...
پیروز و بهروز
یا حق
یکی از کشاورزان منطقه ای، همیشه در مسابقهها، جایزه بهترین غله را به دست میآورد و به عنوان کشاورز نمونه شناخته شده بود. رقبا و همکارانش، علاقهمند شدند راز موفقیتش را بدانند. به همین دلیل، او را زیر نظر گرفتند و مراقب کارهایش بودند. پس از مدتی جستجو، سرانجام با نکته عجیب و جالبی روبرو شدند. این کشاورز پس از هر نوبت کِشت، بهترین بذرهایش را به همسایگانش میداد و آنان را از این نظر تأمین میکرد. بنابراین، همسایگان او میبایست برنده مسابقهها میشدند نه خود او!
کنجکاویشان بیشتر شد و کوشش علاقهمندان به کشف این موضوع که با تعجب و تحیر نیز آمیخته شده بود، به جایی نرسید. سرانجام، تصمیم گرفتند ماجرا را از خود او بپرسند و پرده از این راز عجیب بردارند.
کشاورز هوشیار و دانا، در پاسخ به پرسش همکارانش گفت: «چون جریان باد، ذرات بارورکننده غلات را از یک مزرعه به مزرعه دیگر میبرد، من بهترین بذرهایم را به همسایگان میدادم تا باد، ذرات بارورکننده نامرغوب را از مزرعههای آنان به زمین من نیاورد و کیفیت محصولهای مرا خراب نکند!»
همین تشخیص درست و صحیح کشاورز، توفیق کامیابی در مسابقههای بهترین غله را برایش به ارمغان میآورد.
“گاهی اوقات لازم است با کمک به رقبا و ارتقاء کیفیت و سطح آنها، کاری کنیم که ازتأثیرات منفی آنها در امان باشیم”
سلام جناب پارسی
من دانشجوی سال آخر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. من قراره پروژه ی کارشناسیم رو با یکی از استادا بردارم که خیلی کار
درسته! تا حالا چندتا از پروژه کارشناسی هاش مقاله ی
ای اس آی شده . موضوع پروژمون ( fsi) fluid-structure interaction استاد به من چندتا از مقاله
های خودشو دادو گفته که برای تابستون اینا رو بخونم .
مثلا لینک یکیش :
Vahid Rashidi, Hamid Reza Mirdamadi, Ebrahim Shirani, “A novel model
for vibrations of nanotubes conveying nanoflow”, Computational
Materials Science, Elsevier, 51, 347–352, 2012
من مقاله رو میخونم و میفهمم ولی نمیدونم منظور استاد دقیقا چیه . باهاش
صحبت هم کردم ولی متوجه نشدم . آخه اگه صرفا خوندن و فمیدن مقاله باشه که
کاری نداره . یعنی اصلا نمیفهمم چیه این مقاله مهمه ؟ مثلا تو همین مقاله
که براتون گذاشتم اولش یه فرمول کلی از سیالات داریم مثلا نویر استوکس
بعد هر کدوم از پارامتر هاشوم با توجه به مقاله های دیگه که داده اصلاح
میکنمیم و جایگزین می کنیم . اینطور که استاد به من گفت باید خیلی روی
این مقالات وقت بذارم و گفت که اگه این چندتا مقاله رو بخونم دیگه تقریبا
حله ولی من که نهایتا تو چند ساعت این مقاله رو می تونم بخونم و توضیح
بدم چی میگه به نظر شما منظور ایشون چیه و من چطوری باید بخونم اینا رو
؟
پاسخ:
سلام بر شما
ببیبیند یک یا چند نفر خودشونو میکشن تا یک مقاله بنویسن طبیعیه که شما خیلی ساده آش آماده شده رو بخورید! بعدشم بگید خوب این چی بود!
معما چو حل گشت...
الان این FSI که گفتید یک از سخت ترین وادیاست چون شرایط مرزی تغییر میکنه و بدنه جامد انعطاف پذیره مثل رگ در بدن انسان.مثل لوله آب یا گاز نیست که صلبن
الان شما میدونی چقدر شبیه سازی جریان در این حالت پدر در آره؟!!
خب اگه پرفسور شیرانی بت گفته برو بخون این مقاله رو منظورش این نبوده که برو بخون و بفهم ابسترکت و کانکلوژن مقاله رو!!! اینو که خواهرزاده 12 ساله منم بلده!
هر وقت رفتی تمام اون شبیه سازی که در مقاله انجام شده رو خودت انجام دادی و به نتیجه پایانی مشابه همون مقاله مورد نظر رسیدی اونوقت وقتشه که با دست پر بری پیش دکتر شیرانی...بگی منم حالیمه...حالیمه باندری کاندیشنا تو FSI چجوری مدل کنم...فشار که دیفرم میشه چی میشه وووو
این درست عین این هست که شما یه مثال نمونه از کتاب ون وایلن یا اینکروپرا میخونی و بعد سعی میکنی بدون نگاه کردن به راه حل داده های مساله رو جمع کنی و خودت همون مساله رو حل کنی ببینی به نتیجه درست میرسی؟
در واقع با اینکار شما مساله تکراری که حلش جلوته رو حل کردی کار جدیدی انجام ندادی اما دستت آشنا شده به فرایند و نحوه حل...
در پایان اگه دانشجو لیسانسی و برا ارشد آماده میشی بیخیال اینکارا شو رسما.غرق میشی ناجور.
پیروز باشی.
یاحق.
پرسش:
bazam merC
man soal ziad kardam bebakhshid..پاسخ:
من صلاحیت برای این قضیه ندارم
و به تیپ شخصیتی شمام برمیگرده مثلا من با کنترل بیش از باقیشون ارتباط میگرفتم
اما میدونم اگر از هر یک از این دروس بتونید *به طور متوسط* 2 تا بزنید میشه 8 تا یعنی 40 % و اگر در این خلال یکی از درس ها رو محکم تر کار کرده باشید
مثلا کنترل انوقت میشه درصداتونو به 50 هم ارتقا بدید اما بیشتر از 50 زدن در این باکس واقعا کار دشواریه *اگر* انگیزه و علاقه به طبیعت حاکم بردرس های این باکس نداشته باشید
من نمیدونم رتبه های برتر امسال چند زدن این باکسو اما 50 این باکس خیلیه حتی یادمه سال 89 رتبه 86 تبدیل این باکسو منفی 1.66 زده بود
موفق باشید
درود؛
این اولین ترجمه ی من هست ، انشالا باز مقالات مفید انگلیسی رو براتون میترجمم
روش های بدست آوردن و حفظ انگیزه تان
و نیروی محرکه شما به تدریج تحلیل می رود.
البته،به طور مشابه بر روی کسانی که هنوز به موفقیت نرسیده اند ، تأثیر می گذارد،ممکنه شما ناامید بشوید، چطور خود را با انگیزه نگه میدارید و هدف های خود را دنبال میکنید؟
خوشبختانه،روش هایی که می خواهیم با شما در این نوشته در میان بگذاریم میتوانند در این راه به شما کمک کنند.بیایید شروع کنیم:
ادامه مطلب ...