مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

آداب ‌دانی زوجین



آداب ‌دانی زوجین

اگر همسرتان ایرادی دارد که باید اصلاح شود این کار نباید هیچ وقت در حضور دیگران و حتی فرزندانتان گفته شود.

۱ – تعریف از مرد دیگر در حضور همسرتان درست نیست، حتی اگر آن شخص نزدیک‌ترین دوست و از نزدیکانتان باشد. آقایان نیز درباره همسرشان باید این مساله را همیشه به خاطر بسپارند و رعایت کنند.

۲ – از همسرتان نخواهید که به دیدار بستگانش نرود و آنان را ترک گوید و فقط با شما باشد، بلکه بهتر است در این دیدارها با او هماهنگ باشید.

۳ – از بستگان همسرتان بهتر از بستگان خود پذیرایی کنید، این کار همیشه در نظر همسرتان جلوه‌گر خواهد بود.

۴ – اگر شوهرتان از نظر مالی مشکلاتی دارد و در تنگنا قرار گرفته است، یا کارهایش ردیف نمی‌شود یاری‌اش کنید. با او مشورت کنید بدون این که دیگران را با وی مقایسه کنید یا سرکوفت بزنید.

۵ – اگر همسرتان ایرادی دارد که باید اصلاح شود این کار نباید هیچ وقت در حضور دیگران و حتی فرزندانتان گفته شود.

۶ – از مخالفت و مشاجره با همسرتان اجتناب کنید، این کار نه به صلاح شما و نه خانواده‌تان است و روشی نادرست برای اصلاح کارهاست.

۷ – اگر در مورد امور خانه نقصی می‌بینید که با سلیقه شما نمی‌خواند آن را در نهایت خلوص، یکرنگی و خوشرویی به همسرتان بگویید.  ۸ – سعی کنید با استفاده از کلمه «ما » به جای «من » جملات خود را بیان کنید. دائم در مورد مالکیت خود بحث نکنید و «منیت» را از خانواده خود دور کنید.

۹ – شما به عنوان مرد خانواده نباید بعد از برگشت به منزل به گوشه‌ای رفته جدول حل کنید، روزنامه و مجله بخوانید یا به تلویزیون خیره شوید، چراکه همسر و فرزندانتان به شما نیاز دارند تا حرف‌هایشان را بزنند؛ پس مبادی آداب بوده و خواسته‌هایشان را جوابگو باشید.

۱۰ – مطلبی که در ذهن شماست و به نظرتان درست است، سعی کنید آن را با همسرتان در میان بگذارید، سعی نکنید نمایش قدرت بدهید و حرف خودتان را بقبولانید.

منبع :salamatnews.com


نظرات 1 + ارسال نظر
عاشق سه‌شنبه 29 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:19 http://www.parvanian.blogsky.com

عرض سلام ادب و خسته نباشید در وبلاگ ما مطالبی در مورد ازدواج منتشر شده اگر قابل میدانید تشریف بیاورید و نظر سازنده خود را مطرح کنید دوستار آدم های با محبت هستم ممنون

سلام و عرض ادب حضور شما عزیز
چشم به امید خدا

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.