مدیریت زمان و مهندسی مکانیک
مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

مدیریت زمان و مهندسی مکانیک

پرسش: FSI

پرسش:

سلام جناب پارسی
من دانشجوی سال آخر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم. من قراره پروژه ی کارشناسیم رو با یکی از استادا بردارم که خیلی کار
درسته! تا حالا چندتا از پروژه کارشناسی هاش مقاله ی
ای اس آی شده . موضوع پروژمون ( fsi) fluid-structure interaction استاد به من چندتا از مقاله
های خودشو دادو گفته که برای تابستون اینا رو بخونم .
مثلا لینک یکیش :
Vahid Rashidi, Hamid Reza Mirdamadi, Ebrahim Shirani, “A novel model
for vibrations of nanotubes conveying nanoflow”, Computational
Materials Science, Elsevier, 51, 347–352, 2012
من مقاله رو میخونم و میفهمم ولی نمیدونم منظور استاد دقیقا چیه . باهاش
صحبت هم کردم ولی متوجه نشدم . آخه اگه صرفا خوندن و فمیدن مقاله باشه که
کاری نداره . یعنی اصلا نمیفهمم چیه این مقاله مهمه ؟ مثلا تو همین مقاله
که براتون گذاشتم اولش یه فرمول کلی از سیالات داریم مثلا نویر استوکس
بعد هر کدوم از پارامتر هاشوم با توجه به مقاله های دیگه که داده اصلاح
میکنمیم و جایگزین می کنیم . اینطور که استاد به من گفت باید خیلی روی
این مقالات وقت بذارم و گفت که اگه این چندتا مقاله رو بخونم دیگه تقریبا
حله ولی من که نهایتا تو چند ساعت این مقاله رو می تونم بخونم و توضیح
بدم چی میگه به نظر شما منظور ایشون چیه و من چطوری باید بخونم اینا رو
؟

پاسخ:

سلام بر شما 

ببیبیند یک یا چند نفر خودشونو میکشن تا یک مقاله بنویسن طبیعیه که شما خیلی ساده آش آماده شده رو بخورید! بعدشم بگید خوب این چی بود!

معما چو حل گشت...

الان این FSI که گفتید یک از سخت ترین وادیاست چون شرایط مرزی تغییر میکنه و بدنه جامد انعطاف پذیره مثل رگ در بدن انسان.مثل لوله آب یا گاز نیست که صلبن

الان شما میدونی چقدر شبیه سازی جریان در این حالت پدر در آره؟!!

خب اگه پرفسور شیرانی بت گفته برو بخون این مقاله رو منظورش این نبوده که برو بخون و بفهم ابسترکت و کانکلوژن مقاله رو!!! اینو که خواهرزاده 12 ساله منم بلده!

هر وقت رفتی تمام اون شبیه سازی که در مقاله انجام شده رو خودت انجام دادی و به نتیجه پایانی مشابه همون مقاله مورد نظر رسیدی اونوقت وقتشه که با دست پر بری پیش دکتر شیرانی...بگی منم حالیمه...حالیمه باندری کاندیشنا تو FSI چجوری مدل کنم...فشار که دیفرم میشه چی میشه وووو

این درست عین این هست که شما یه مثال نمونه از کتاب ون وایلن یا اینکروپرا میخونی و بعد سعی میکنی بدون نگاه کردن به راه حل داده های مساله رو جمع کنی و خودت همون مساله رو حل کنی ببینی به نتیجه درست میرسی؟

در واقع با اینکار شما مساله تکراری که حلش جلوته رو حل کردی کار جدیدی انجام ندادی اما دستت آشنا شده به فرایند و نحوه حل...

در پایان اگه دانشجو لیسانسی و برا ارشد آماده میشی بیخیال اینکارا شو رسما.غرق میشی ناجور.

پیروز باشی.

یاحق.

نظرات 5 + ارسال نظر
AmirReza پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 05:51

Good Answer

tnx

علی راد یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:41

مرسی مهندس مطلب جدید اموختم

مخلصم داداش کوچیکتیم

حسین دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:18

سلام
1- سپاس بسیار . خیلی جاها این سوال رو پرسیدم ولی پاسخ شما واقعا کارگشا بود.
2- اگر واقعا خواهرزادتون بتونه این کارو بکنه که حتما به داییش رفته !
3- شما پروفسور شیرانی رو از کجا میشناسید ؟ ایشون که تاج سرند! ولی با کارشناسی ها پروژه نمیگیرند. من با دکتر میردامادی صحبت کردم که ایشون هم در این زمینه با سابقه اند . کافیه تو ساینس دایرکت سرچ کنی mirdamadi
4- تصمیم من اینه که در صورت توافق دکتر ترم هفت رو تقریبا کاری انجام ندم - در حد روزی یه ساعت - و از فردای کنکور فوق العاده روش کار کنم - در حد ساعات کنکور!- البته قرار نیست که حتما از توش مقاله isi در بیاد - گر چه خود دکتر همین رو میخواد. من به این مبحث بسیار علاقه مندم و به خاطر همینه که این نمیتونم بی خیالش بشم.
برای تابستون میخوام یه مقداری اطلاعات کسب کنم که بتونم حداقل چند کلمه برای استاد صحبت کنم که متقاعدش کنم.
5- درم مورد fsi یه مقاله پیدا کردم - البته فکر کنم یه فصل از کتابه - که نمونش رو گذاشتن به جرات بگم تو تموم اینه مطالبی که سرچ کردم تکه فقط حیف که کلشو نمیتونم بگیرم.
اینه همون فایل نمونست
http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CC4QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.eolss.net%2FSample-Chapters%2FC05%2FE6-165-01-00.pdf&ei=53UIUvz0FYiHswbX14GoDA&usg=AFQjCNEddkXKYTzcdpdiZToKdVXtFjKm7Q&sig2=W2awHZakvKWuuov_V8E2KA&bvm=bv.50500085,d.Yms

سرچ کردم دانشگاه University of West Indies مشترک این سایته اگه اکانتش گیر بیاد میشه دانلود کرد.

اینم خود کتاب
http://www.eolss.net/outlinecomponents/Pressure-Vessels-Piping-Systems.aspx
اگر تونستین گیرش بیارید ممنون میشم.
7- اگر به مشکلی برخوردم میتونم رو کمکتون حساب کنم؟

سلام
خواهش میکنم
آره انگلیسیش خوبه!
پرفسور شیرانی رو زیارت کردم و مکاتبه هم داشتم باشون حالا طولانیه...!
مقاله مورد نظر رو دیدم(یه نگاه خیلی سریع) فک کنم برای شروع بد نباشه از ویکی پدیا هم استفاده کن واسه آشنایی بد نیست
والا خیلی سرم شلوغه اما اگر کمکی از دستم بر آمد چشم.

حسین دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:02

ببخشید این یکی رو یادم رفته بود

به نظرتون اگه این طور که توضیح دادم برای تحقیق وقت بذارم بازم غرق میشم ؟

خواهش میکنم
ببین لحظاتی هست اون یک ماه دو ماه آخر مونده به ارشد به خودت (ببخشید) لعنت میفرستی که چرا از تایمت ولو یه ساعت
در روز استفاده نکردی حالا تخمه خوردی تی وی نگا کردی یا...آخه یه ساعت خیلیه...
از طرفی این پروژت هیچ ارتباط و کمکی نداره به ارشدت...
اگر اون یه ساعت که میگی واقعا یه ساعت بود من بات هم عقیده میشدم اما واقعیت اینه که برنامه ما آدما با ایده آل فاصله زیاد داره.
ما ایرانیا که بیشتر متاسفانه....به خاطر بد بار اومدنمون
حساب کن 8 ساعت باید بخوابی 3 ساعت باید غذا بخوری میمونه 13 ساعت از این 13 ساعت باقیمونده چند ساعت میخونی و بینشون
وقت استراحت میذاری با خانواده تکلم کنی(تارک دنیا که نمیخوای بشی احتمالا!) و....
تمرکز در ارشد از نظر من "مهمترین" فاکتوره.
اینا رو حساب کتاب کن و تصمیم بگیر نظر بنده منفیه.یعنی بذار بعد ارشد کلهم.
موفق باشی.

فرشته سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 15:50

یعنی می شه کسی مکانیک بخونه و دکتر شیرانی رو نشناسه؟ اگه واقعا" قبول کردن باهاتون کار کنن ، شب و روز وقت بذارین که هرکسی این فرصت رو بدست نمی یاره . البته خوب اول باید ارشد قبول شین .
ولی ارتباطت رو هیچ وقت با همچین استادایی قطع نکن

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.